  • 1. Data: 2003-03-07 08:09:22
    Temat: Czy mozna fotografowac zamki?
    Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl>

    To, ze mozna tego typu obiekty fotografowac to wiem ;-)
    Ale bardzo jest mi potrzebna odpowiedz na takie pytanie:
    czy moge fotografowac zamki, palace i inne tego typu obiekty
    nalezace do skarbu Panstwa bez czyjejkolwiek zgody (mam na
    mysli zewnetrzne elewacje, dziedzince - slowem miejsca ogolnodostepne)
    i pozniej wykorzystywac je w publikacjach komercyjnych,
    dajmy na to pocztowkach czy ksiazkach?
    A jak ma sie sprawa z obiektami prywatnymi, ktore w swietle
    prawa rowniez sa zabytaki?
    Bardzo zalezy mi na odpowiedzi, gdyby byla ona jeszcze poparta
    uzasadnieniem prawnym to byloby naprawde rewelacyjnie :-)

    z gory dziekuje.....Raphael

  • 2. Data: 2003-03-07 09:05:56
    Temat: Re: Czy mozna fotografowac zamki?
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Raphael" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bardzo zalezy mi na odpowiedzi, gdyby byla ona jeszcze poparta
    > uzasadnieniem prawnym to byloby naprawde rewelacyjnie :-)

    No wiesz zamki to mimo wszystko obiety militarne..wiec ja nie wiem czy mozna
    :))))
    Ale ja bym fotografował
    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2003-03-07 09:52:35
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/7/2003 10:05 AM, Romek Bieda wrote :

    > No wiesz zamki to mimo wszystko obiety militarne..wiec ja nie wiem czy mozna
    > :))))
    > Ale ja bym fotografował

    Ja mysle, ze tu nie chodzi o samo fotografowanie (niby mozna
    sfotografowac "zachod slonca czy krajobraz a zamku nie zauwazyc"), a o
    sprzedawanie tych zdjec.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 4. Data: 2003-03-07 09:55:47
    Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl>

    > Ja mysle, ze tu nie chodzi o samo fotografowanie (niby mozna
    > sfotografowac "zachod slonca czy krajobraz a zamku nie zauwazyc"), a o
    > sprzedawanie tych zdjec.
    > - Szwejk

    publikacja dotyczylaby konkretnie zamkow, wiec pozniejsze tlumaczenie, ze
    ten gplupi zamek zaslanial extra zachod slonca nie przejdzie ;-)

    czy zatem ktos wie jak ugryzc ten problem?

    zdroweczko.....Raphael

  • 5. Data: 2003-03-07 11:49:36
    Od: "Kafar" <k...@w...pl>

    :
    : czy zatem ktos wie jak ugryzc ten problem?
    :
    a ja bym nie szukal igly w stogu siana. Ja fotografuje wszystko co mi sie
    podoba i nadaje sie na fotografie i naprawde mnie by to nie interesowalo,
    czy to jest czyjs zamek, czy stodola ze swinkami.
    Swoja droga fotografujesz obiekty na pocztowki ?! a czy chociaz jedna wyszla
    na sprzedaz ?! bo cos nie chce mi sie wierzyc.

    pzdr
    Kaf