  • 11. Data: 2015-08-28 17:34:56
    Temat: Re: oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Beata b...@p...fm ...

    > -nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
    > której została podpisana umowa i gdzie pracowałam

    a moze NIP??
    Poszukaj go sobie w cedig - jest wyszukiwarka na stronie.

  • 12. Data: 2015-08-28 19:06:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 16:06, Beata pisze:
    > wiadomości news:mrp8to$egv$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > To kurczę, droga ta zabawa, a od czego to zależy? Pytanie czy z mojego
    > długu, coś jeszcze zostanie po opłaceniu komornika, odpuścić w takiej
    > sytuacji?

    Od tego co będziesz chciała, aby komornik ci zrobił.

    > Imię nazwisko, NIP i adres siedziby firmy

    To źle, ewentualna podstawa do przywrócenia terminu na sprzeciw, jeśli
    nie odebrał nakazu.

    > Dłużnik jest z innego powiatu, a w moim mieście prowadzi firmę

    Ale ty decydujesz pod jakim adresem będziesz zajmowała mu ruchomości
    (rzeczy) i takiego komornika wybierasz.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-08-28 19:09:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czemu? Różnie z tym bywa. Ja bym nie był aż tak kategoryczny.

    Wybierając komornika poza rewirem automatycznie pozbawia się jednej z
    najskuteczniejszej metody nacisku komorniczego - czyli zajęcia ruchomości.

    Jeśli natomiast mówimy o zajęciach korespondencyjnych, to też nie ma
    powodu, aby wybierać komornika bliskiego wierzycielowi, chyba że to
    komornik specjalnie mu znany - ale zwykle rodzi to problemy - brak
    zajęcia ruchomości, możliwość zbiegu egzekucji (i parę miesięcy w plecy
    na przeniesienie sprawy do właściwego komornika) itp.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-08-28 19:10:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dobrze Ci świta, ale w tym wypadku mowa o umowie cywilnoprawnej :-)

    Poza tym nikt z wierzycieli nie płaci opłat egzekucyjnych, więc i tak
    nie ma z czego zwalniać. A koszty (takie jak znaczki, dojazdy, czy
    opłaty skarbowe i tym podobne od zapytań urzędowych, czy OGNIVO) i tak
    musi ponieść, nawet i pracownik.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-08-30 11:12:21
    Od: "Beata" <b...@p...fm>

> [...]
    > nie odebrał nakazu.

    > Ale ty decydujesz pod jakim adresem będziesz zajmowała mu ruchomości

    Co powinnam zrobić w tej sytuacji? Nie chcę dopłacać do interesu (jest
    taka opcja, że komornik policzy sobie za swoje usługi więcej, niż wart
    jest ten dług, albo odzyskam np 10zł??)
    Chcę odzyskać ile się da, ewentualnie ukarać dłużnika wpisaniem na czarną
    listę BIK/BIG, by chociaż nie dostał nigdzie kredytu, za to że nie płaci
    pracownikom.
    Sytuacja jest taka, że osoba ta nie odbiera żadnej korespodencji i
    centralnie drwi sobie z wszystkiego, podejrzewam że nie odebrał w ogóle
    korespodencji urzędowej z e-sądu, tak jak nie odbiera
    przesyłek ode mnie. Majątek tej osoby to biuro, urządzenia biurowe i
    samochód którym dojeżdża do pracy, nie znam adresu zamieszkania ani stanu
    majątku prywatnego.

  • 16. Data: 2015-08-31 09:00:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 11:12:21 +0200, Beata napisał(a):

    > dojeżdża do pracy, nie znam adresu zamieszkania ani stanu majątku
    > prywatnego.

    Jakim cudem udało się uzyskać wyrok bez podania adresu zamieszkania?

  • 17. Data: 2015-08-31 13:28:30
    Od: "Beata" <b...@p...fm>

    > Jakim cudem udało się uzyskać wyrok bez podania adresu zamieszkania?

    Zwyczajnie, udało się uzyskać. Nie wiem, nie pytaj mnie. Skąd mam niby
    znać jego prywatny adres? Nie jestem detektywem, a umowę podpisałam z
    przedsiębiorcą w siedzibie jego firmy.
    Jak dla mnie jest to w takim razie osoba prawna i jego adresem jest lokal
    firmy.

  • 18. Data: 2015-08-31 18:41:00
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Spytaj Grzegorza Niedzwiedzkiego.

    -----

  • 19. Data: 2015-08-31 23:08:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-30 o 11:12, Beata pisze:
    > Co powinnam zrobić w tej sytuacji? Nie chcę dopłacać do interesu

    To nie wchodź w ten interes. Dlaczego uważasz, że ktoś inny miałby
    dopłacać do Twojego interesu, o który nawet Tobie się nie chce zadbać?

    > (jest
    > taka opcja, że komornik policzy sobie za swoje usługi więcej, niż wart
    > jest ten dług, albo odzyskam np 10zł??)

    Oczywiście.

> [...]
    > przesyłek ode mnie. Majątek tej osoby to biuro, urządzenia biurowe i
    > samochód którym dojeżdża do pracy, nie znam adresu zamieszkania ani

    Zatem odpuść sprawę, bo widzę, że na odzyskaniu długu Ci nie zależy.

    A kobiece fochy nie są dobre w biznesie.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-09-01 08:02:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 13:28:30 +0200, Beata napisał(a):

> [...]
    > przedsiębiorcą w siedzibie jego firmy.
    > Jak dla mnie jest to w takim razie osoba prawna i jego adresem jest

    Czy ty wiesz o czym piszesz? Czu to jest osoba fizyczne prowadząca
    działalność gospodarczą, czy jakaś spółka (jawna, z o.o.)?
    Jeśli spółka to zapewne masz wyrok przeciw spółce a nie tej osobie. Może
    lepiej sprawdź ten "drobiazg".