  • 1. Data: 2015-08-28 11:11:38
    Temat: oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
    Od: "Beata" <b...@p...fm>

    Mój były pracodawca-zleceniodawca nie zapłacił mi za nadgodziny i wypierał
    się tego, więc w połowie czerwca zgłosiłam do rozpatrzenia sprawę za
    pośrednictwem e-sądu. Kwota nie jest oszałamiająca, ale nie zamierzam jej
    odpuszczać, chodzi o 450zł.
    Pod koniec lipsa wydano wyrok, a obecnie została wystawiona klauzula
    prawomocności. Z pracodawcą nie mam żadnego kontaktu, unika mnie jak może.
    W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego i tu
    pojawią się u mnie kilka pytań:
    -jak długo to potrwa?
    -jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?
    -który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?
    -nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
    której została podpisana umowa i gdzie pracowałam
    -nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
    polach?

    zaznaczyć te pola?
    -Przyznanie i ściągnięcie innych kosztów

    -Wierzyciel wnosi, aby tutejszy Komornik w trybie art.53a ust.1 ustawy z
    dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r.
    Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podjął czynności mające na
    celu ustalenie majątku dłużnika, z którego może być prowadzona egzekucja.

    -Wierzyciel oświadcza, że dokonuje wyboru Komornika na podstawie przepisu
    art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych i egzekucji
    (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

    Może to naiwne pytania, ale nie miałam do czynienia wcześniej z sądami i
    komornikami, to mój pierwszy raz i zajmuję się tym sama.
    Dziękuje za pomoc i odpowiedzi

  • 2. Data: 2015-08-28 11:16:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 11:11, Beata pisze:
> [...]
    > prawomocności. Z pracodawcą nie mam żadnego kontaktu, unika mnie jak
    > może. W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego i

    Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

    > -jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?

    Zwykle od stówki do kilku stówek.

    > -który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?

    Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

    > -nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
    > której została podpisana umowa i gdzie pracowałam

    A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

    > -nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
    > polach?

    Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

    > zaznaczyć te pola?
    > -Przyznanie i ściągnięcie innych kosztów

    Nie.

> [...]
    > 2006r. Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podjął czynności
    > mające na celu ustalenie majątku dłużnika, z którego może być prowadzona

    Jeśli chcesz, aby komornik poszukiwał majątek dłużnika.

    > -Wierzyciel oświadcza, że dokonuje wyboru Komornika na podstawie
    > przepisu art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych
    > i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

    Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego wyboru.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-08-28 12:06:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-28 o 11:16, Liwiusz pisze:

    > Zwykle od stówki do kilku stówek.

    Coś mi świta że wynagrodzenie za pracę jest zwolnione z opłat.
    Ja żadnych nie płaciłem. Chodziło o wynagrodzenie z umowy o pracę +
    zaległy urlop.

    PS. Generelanie to na wiele bym nie liczył. Mi się udało bo sam
    "wyczaiłem" nowy numer konta dłużnika. Komornik niechętnie chciał go
    poznać bo powinienem to oficjalnie zgłaszać a tu trzeba było szybko bo
    firma ogłaszała upadłość na dniach.

  • 4. Data: 2015-08-28 12:09:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 12:06, z pisze:

> [...]
    > "wyczaiłem" nowy numer konta dłużnika. Komornik niechętnie chciał go
    > poznać bo powinienem to oficjalnie zgłaszać a tu trzeba było szybko bo

    Numer konta nie jest potrzebny do egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-08-28 12:46:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
> [...]
    >"wyczaiłem" nowy numer konta dłużnika. Komornik niechętnie chciał go
    >poznać bo powinienem to oficjalnie zgłaszać a tu trzeba było szybko

    Komornicy maja system "ogniwo" i sprawdzenie kont nie jest obecnie
    problemem.

    Chyba, ze pracodawca cos zachachmecil, i teraz ma konto na inna nazwe,
    nip, itp.

    J.

  • 6. Data: 2015-08-28 13:13:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-28 o 12:46, J.F. pisze:
    > Komornicy maja system "ogniwo" i sprawdzenie kont nie jest obecnie
    > problemem.
    >
    > Chyba, ze pracodawca cos zachachmecil, i teraz ma konto na inna nazwe,
    > nip, itp.

    Ja tam nie wiem ale komornik tego konta nie znalazł. Gdybym sam nie
    pomógł to d... zbita. Rok temu to było.

  • 7. Data: 2015-08-28 16:06:06
    Od: "Beata" <b...@p...fm>

    > Zwykle od stówki do kilku stówek.

    To kurczę, droga ta zabawa, a od czego to zależy? Pytanie czy z mojego
    długu, coś jeszcze zostanie po opłaceniu komornika, odpuścić w takiej
    sytuacji?

    > A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

    Imię nazwisko, NIP i adres siedziby firmy

> [...]
    >
    > Jeśli chcesz, aby komornik poszukiwał majątek dłużnika.

    > Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego

    Dłużnik jest z innego powiatu, a w moim mieście prowadzi firmę

  • 8. Data: 2015-08-28 16:07:24
    Od: "Beata" <b...@p...fm>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "wyczaiłem" nowy numer konta dłużnika. Komornik niechętnie chciał go
    > poznać bo powinienem to oficjalnie zgłaszać a tu trzeba było szybko bo

    Niestety chodzi o umowę zlecenie. Już się cieszyłam, jakie to sprawne
    sądownictwo mamy w kraju i jak wiele udało się załatwić przez internet,
    czyli ten wyrok nic nie znaczy,
    a dłużnik dalej sobie może śmiać się i nie odbierać żadnej korespodencji
    ode mnie i tak naprawdę nic mu nie grozi? Będzie chociaż wpisany na listę
    dłużników, BIG czy BIK?

  • 9. Data: 2015-08-28 16:15:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-15 o 11:16, Liwiusz pisze:

    > Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

    Przede wszystkim wiele by upraszczało wskazanie konkretnego źródła
    komornikowi. Zaczął bym od zajęcia rachunku bankowego, jeśli go znasz.
    Kwota nie jest wielka, więc możliwa do egzekucja, a i koszty egzekucji
    niewielkie w razie niepowodzenia.

    > Zwykle od stówki do kilku stówek.

    To zależy od tego, co komornikowi się zleca. Dość przystępnie opisano to
    pod tym linkiem:
    http://www.antykomornik.pl/index.php?id=47#wydatki%2
    0postepowanie%20egzekucyjne

    > Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

    No nie jest to ścisła informacja. Zależy to od tego, z czego chcemy
    egzekwować. W wypadku proponowanej przeze mnie egzekucji z rachunku
    bankowego, to wybrałbym najbliższego sobie komornika, bo będę miał z nim
    lepszy kontakt.

    > A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

    W dodatku przecież istnieje taka wyszukiwarka:
    https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/sear
    ch.aspx

    > Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

    Może jednak zanim zlecisz to poszukiwanie, to napisz kilka słów na temat
    tego przedsiębiorcy tutaj. Prowadzi jakąś działalność faktycznie?
    Jakiego to rodzaju działalność? Może coś podpowiemy. 450 zł, to nie jest
    kwota warta rozpętywania dzikich awantur.

    > Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego wyboru.

    Czemu? Różnie z tym bywa. Ja bym nie był aż tak kategoryczny.

  • 10. Data: 2015-08-28 16:15:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-15 o 12:06, z pisze:

    > Coś mi świta że wynagrodzenie za pracę jest zwolnione z opłat.
    > Ja żadnych nie płaciłem. Chodziło o wynagrodzenie z umowy o pracę +
    > zaległy urlop.

    Dobrze Ci świta, ale w tym wypadku mowa o umowie cywilnoprawnej :-)