  • 1. Data: 2015-08-26 13:48:42
    Temat: Wykorzystane materiały ze stron
    Od: Smakosz <s...@n...me>

    Googlując napotkałem wykorzystane treści z mojej witryny do skryptów do
    ćwiczeń z matematyki oraz informatyki przez Uniwerstytety i innych prac.
    Zawierają one link do mojej strony jednak nawet nikt się ze mną nie
    kontaktował. Czy za wykorzystanie tych treści mam prawo żądać jakiegoś
    wynagrodzenia?

  • 2. Data: 2015-08-26 15:58:13
    Temat: Re: Wykorzystane materiały ze stron
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-15 o 13:48, Smakosz pisze:

> [...]
    > Zawierają one link do mojej strony jednak nawet nikt się ze mną nie
    > kontaktował. Czy za wykorzystanie tych treści mam prawo żądać jakiegoś

    Czy mógłbyś napisać ze zrozumieniem o co chodzi? Uniwersytety
    wykorzystały Twoje skrypty? Czy te inne prace je wykorzystały? Co to za
    treści, które zostały wykorzystane?

  • 3. Data: 2015-08-26 20:33:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Smakosz wrote:

> [...]
    > Zawierają one link do mojej strony jednak nawet nikt się ze mną nie
    > kontaktował. Czy za wykorzystanie tych treści mam prawo żądać jakiegoś

    przepisz to po polsku, bo tlumacz goole mowi, ze nie potrafi tego zrozumiec.

  • 4. Data: 2015-08-27 10:51:40
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Czy mógłbyś napisać ze zrozumieniem o co chodzi?

    Jak nie możesz zrozumiec za pierwszym razem, to przeczytaj ponownie, a jak
    to nie pomoże, to jeszcze 10 razy.
    I jeśli już, to nie pisze się ze zrozumieniem, tylko czyta (w tym także to, co się
    samemu napisało).

    >Uniwersytety wykorzystały Twoje skrypty? Czy te inne prace je wykorzystały?

    "Googlując napotkałem wykorzystane treści z mojej witryny (...) przez Uniwerstytety"

    Fakt, całość (bez cięć) nie jest gramatycznie poprawna, ale w miarę qmaty czytelnik
    jest w stanie domyśleć się, o co pytającemu chodzi. Wystarczyło wyciąć tylko dwa
    wyrazy: "przez Uniwersytety" i wstawić je pomiędzy "wykorzystane" a "treści"
    i dozna się oświecenia umysłu:

    Googlując napotkałem wykorzystane [przez Uniwerstytety] treści z mojej witryny do
    skryptów do
    ćwiczeń z matematyki oraz informatyki [^] i innych prac.

    Ale nie, jeden za drugim będzie domagał się korekty dwóch wyrazów, bo nie zrozumiał.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2015-08-27 11:20:27
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 13:49:09 UTC+2 użytkownik Smakosz napisał:
> [...]
    > Zawierają one link do mojej strony jednak nawet nikt się ze mną nie
    > kontaktował. Czy za wykorzystanie tych treści mam prawo żądać jakiegoś

    Możesz mieć cichą satysfakcję, że nawet uniwersytety wykorzystują
    twoje skrypty i nawet podziękować im za to w mejlu,
    możesz do nich napisać, że nie życzysz sobie takich linków,
    możesz podać konto gdzie mogą dać co łaska,
    możesz im wysłać umowę.

    O niektórych formach powinno być wyraźnie napisane na twojej stronie
    co akceptujesz a czego zabraniasz.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2015-08-27 16:54:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > Ale nie, jeden za drugim będzie domagał się korekty dwóch wyrazów, bo
    > nie zrozumiał.

    bo twoich wypocin nie da się zrozumieć.
    No ale skoro jesteś mądrzejszy to pomóż sobie sam.

  • 7. Data: 2015-08-28 19:06:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "witek"

    > Ale nie, jeden za drugim będzie domagał się korekty dwóch wyrazów, bo
    > nie zrozumiał.

    bo twoich wypocin nie da się zrozumieć.
    ---
    Ja zrozumiałem

  • 8. Data: 2015-08-28 20:27:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-08-15 o 10:51, Marek pisze:

    > Googlując napotkałem wykorzystane [przez Uniwerstytety] treści z mojej
    > witryny do skryptów do
    > ćwiczeń z matematyki oraz informatyki [^] i innych prac.

    Jakiego rodzaju to materiały, a jak nadal nie chcesz odpisać, to sam
    sobie przeanalizuj przez pryzmat ustawy Prawo Autorskie, czy mogą być
    przedmiotem ochrony w tym zakresie. Bo ma to kluczowe znaczenie.

  • 9. Data: 2015-08-28 20:49:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-26 13:48, Smakosz wrote:
> [...]
    > ćwiczeń z matematyki oraz informatyki przez Uniwerstytety i innych prac.
    > Zawierają one link do mojej strony jednak nawet nikt się ze mną nie

    Zapewne Google w wyszukiwarce też ma takie linki. Ide o zakład że nikt
    się w tej sprawie nie kontaktował. Zapewne Bing i jakaś wyszukiwarka
    eskimosów posiadają je rownież.

    > Czy za wykorzystanie tych treści

    To treści czy linków do treści?

  • 10. Data: 2015-08-31 07:47:26
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > bo twoich wypocin nie da się zrozumieć.
    > No ale skoro jesteś mądrzejszy to pomóż sobie sam.

    Ale to nie ja zadałem pytanie...:P

    --
    Pzdr.
    Marek