  • 1. Data: 2015-08-25 16:04:27
    Temat: Kolizja drogowa - czy może nie być sprawcy?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kilkanaście miesięcy temu miałem kolizję drogową. Straty materialne
    niewielkie - otarcia lakieru. Na miejscu nie doszliśmy do porozumienia z
    drugim kierowcą. Drugi kierowca przesłał pisemne zawiadomienie do
    Policji. Policja przeprowadziła postępowanie i zaproponowała mi mandat
    500 zł + 6 pkt. karnych - odmówiłem przyjęcia mandatu i pkt. Policja
    przesłała wniosek o ukaranie do sądu. W postępowaniu nakazowym
    otrzymałem od sądu karę 380 zł (łącznie z kosztami postępowania). Ale
    nadal uważałem, że niesłusznie. Odwołałem się, sąd przeprowadził
    postępowanie z rozprawami itp. Wyrok - jestem niewinny. Jeżeli Policja
    się nie odwoła, to wyrok uprawomocni się na parę dni.
    Teraz pytanie - jeśli wyrok się uprawomocni, to czy mogę złożyć wniosek
    o odszkodowanie za te rysy, na mojej karoserii z polisy drugiego
    kierowcy? Jeśli tak, to dostanę odszkodowanie bez dalszych ceregieli,
    czy też sprawa zacznie się od nowa? Sąd nie uznał przecież drugiego
    kierującego sprawcą, a jedynie mnie uniewinnił. Do tej pory nie usunąłem
    szkody, jeżdżę z porysowanym błotnikiem, ale gdyby była możliwość
    naprawy błotnika na koszt ubezpieczalni drugiego kierowcy, to bym to
    naprawiał.

  • 2. Data: 2015-08-25 16:18:16
    Temat: Re: Kolizja drogowa - czy może nie być sprawcy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >ceregieli, czy też sprawa zacznie się od nowa? Sąd nie uznał przecież
    >drugiego kierującego sprawcą, a jedynie mnie uniewinnił.

    Otoz to.
    Wniosek zlozyc mozesz, kto wie jak to sie dalej potoczy.
    Ubezpieczyciel pewnie odmowi, no bo jego klienta winnym nie uznano.

    Kolizja drogowa bez sprawcy - rzadki przypadek, ale zdarzyc sie moze.
    Tzn tak, ze obaj maja argumenty i obu sad uniewinni, a nie, ze jednego
    sie oskarzyc nie chcialo.
    Ot powiedzmy - znak ukradli chuligani, jeden uwazal ze ma
    pierwszenstwo, drugi tez.

    Nie wiem - czy wtedy OC nie wyplaci na zasadzie ryzyka ?
    Ale to moze byc obustronnie i mozesz znizke stracic ...

    J.

  • 3. Data: 2015-08-25 16:24:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-08-15 o 16:18, J.F. pisze:

    > Ot powiedzmy - znak ukradli chuligani, jeden uwazal ze ma pierwszenstwo,
    > drugi tez.

    Jak znak ukradli, to go tam nie ma po prostu :-) Równie dobrze mogły
    zdjąć służby drogowe.

  • 4. Data: 2015-08-25 17:16:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 25-08-15 o 16:18, J.F. pisze:
    >Jak znak ukradli, to go tam nie ma po prostu :-) Równie dobrze mogły
    >zdjąć służby drogowe.

    Ale jeden ma "skrzyzowanie z droga podporzadkowana", a drugi nie ma
    "ustap pierwszenstwa" i jest z prawej ...

    J.

  • 5. Data: 2015-08-25 17:55:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

    > Jak znak ukradli, to go tam nie ma po prostu :-) Równie dobrze mogły
    > zdjąć służby drogowe.

    Kiedyś był tutaj podobny flame. Konkluzja OIDP była taka, że znak
    którego nie ma, a być powinien, obowiązuje :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2015-09-15 14:29:28
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 25 Aug 2015 16:04:27 +0200, w <mrhsl9$r93$1@node1.news.atman.pl>, Poldek

    > Teraz pytanie - jeśli wyrok się uprawomocni, to czy mogę złożyć wniosek
    > o odszkodowanie za te rysy, na mojej karoserii z polisy drugiego
    > kierowcy?

    Możesz. Najlepiej jakby w wyroku było napisane, że winny jest drugi kierowca, a
    nie że nie można ustalić winy kierowców :)
    A co zostało napisane?

    > Jeśli tak, to dostanę odszkodowanie bez dalszych ceregieli,
    > czy też sprawa zacznie się od nowa?

    Zależy co sąd napisze.

  • 7. Data: 2015-09-15 14:39:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-15 o 14:29, rg pisze:
    > Możesz. Najlepiej jakby w wyroku było napisane, że winny jest drugi kierowca, a
    > nie że nie można ustalić winy kierowców :)
    > A co zostało napisane?

    Na pewno nie to, że winny jest ktoś inny, bo nie było to przedmiotem
    postępowania.

    --
    Liwiusz