  • 1. Data: 2008-08-04 15:27:16
    Temat: opieka społeczna -problem?
    Od: "izis84" <i...@o...pl>

    Witam.

    Moi rodzice korzystają z pomocy opieki społecznej ostatnio dostałam
    zawiadomienie że ja, mam stawić się w ośrodku z swoim dowodem osobistym i
    potwierdzeniem o zatrudnieniu i dochodach. Czy MOPS ma prawo żądać ode mnie
    takich zaświadczeń skoro nie mieszkam już z moim rodzicami i prowadzimy dwa
    odrębne gospodarstwa domowe?

    Interesuje mnie również sprawa obowiązku alimentacyjnego dzieci względem
    rodziców, byłabym wdzięczna za linki do artykułów poruszających ten temat.

  • 2. Data: 2008-08-04 18:39:04
    Temat: Re: opieka społeczna -problem?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    izis84 pisze:

> [...]
    > takich zaświadczeń skoro nie mieszkam już z moim rodzicami i prowadzimy dwa

    Pewnie chodzi o to że chcą cię obciążyć obowiązkiem zwrotu wypłaconych
    świadczeń, co zgodnie ustawa mogą zrobić i powinni zrobić (art. 98 ust.
    1 pkt 3 ustawy o pomocy społecznej).

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-04 20:07:23
    Od: "izis84" <i...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź nie zbyt pocieszająca perspektywa...

  • 4. Data: 2008-08-05 05:31:16
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    Użytkownik "izis84" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > (...) nie zbyt pocieszająca perspektywa...

    To samo powinni powiedzieć Twoi rodzice gdy
    Cię spłodzili_urodziłaś/łeś się. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "...czasy są ciężkie, kobiety drogie, a dzieci łatwe

  • 5. Data: 2008-08-05 11:08:06
    Od: RBprv <n...@n...com>

    > Pewnie chodzi o to że chcą cię obciążyć obowiązkiem zwrotu wypłaconych
    > świadczeń, co zgodnie ustawa mogą zrobić i powinni zrobić (art. 98 ust.
    > 1 pkt 3 ustawy o pomocy społecznej).

    Spotkałem się z tym w rodzinie gdzie matka korzystająca z pomocy
    społecznej została poproszona o adres córki mieszkającej w innym mieście
    o adres i miejsce pracy w celu "sprawdzeniu dochodów córki bo może ma
    duże dochody i jest w stanie pomagać matce". Matka oczywiście nie ma
    "obowiązku zwrotu wypłaconych świadczeń".

  • 6. Data: 2008-08-05 11:41:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 05 Aug 2008 13:08:06 +0200, RBprv napisał(a):

    > Matka oczywiście nie ma "obowiązku zwrotu wypłaconych świadczeń".

    Dżonson przecież napisał że MOPS pewnie chce obciążyć pytającą a nie jej
    matkę :/

  • 7. Data: 2008-08-06 08:30:49
    Od: "izis84" <i...@o...pl>

    Okazało się że chodzi tylko o wywiad i sprawdzenie w jakim stopniu pomagam
    swoim rodzicom finansowo. Napisano to jednak w taki sposób... że człowiek
    pomyślał sobie, same najgorsze rzeczy. Swoją drogą to frustrujące że machina
    biurokracji jest tak rozbudowana.