  • 1. Data: 2004-03-29 16:12:04
    Temat: ojciec alkoholik
    Od: "Adam Szyling" <a...@k...lm.pl>

    Czy jeżeli ojciec pijany grozi mojej mamie morderstwem i wyzywa ją, można go
    oskarżyć i domagać się aresztowania gdy wezwie się w czasie takich ekscesów
    policję? I czy można go poprzez prawo jakoś zmusić do leczenia, dodam, że
    pije gdy tylko ma wole i jest niebezpieczny w czasie trzeźwienia? Byłbym
    dozgonnie wdzięczny za jakieś odnośniki do artykułów prawnych, aby w razie
    czego można było się czym podeprzeć. Proszę Was o odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-03-29 18:03:14
    Temat: Re: ojciec alkoholik
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Szyling" <a...@k...lm.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasie trzeźwienia? Byłbym dozgonnie wdzięczny za jakieś odnośniki do
    > artykułów prawnych, aby w razie czego można było się czym podeprzeć.

    pije wtedy kiedy ma wole ?
    eeee
    to nie jest alkoholikieeeeeeem przeciez
    więc uważaj co piszesz

    znaczy się jak trzeżwieje to wtedy jest pijany ????
    i wtedy grozi mamie ??

    Kodeks Karny

    § 1. Kto znęca się fizycznie lub moralnie nad członkiem rodziny lub nad
    inna osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności do
    sprawcy, albo nad małoletnim, lub osobą bezradną, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.

  • 3. Data: 2004-03-29 18:14:08
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Jarek Skórski wrote:
> [...]
    > sprawcy, albo nad małoletnim, lub osobą bezradną, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.

    kodeks nam się zmienił :)

    art207§1
    Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą lub nad
    inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności od
    sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na jej stan
    psychiczny lub fizyczny,

    KG

  • 4. Data: 2004-03-29 18:17:39
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > kodeks nam się zmienił :)

    ooooo
    nie jestem na topie
    :(

    chyle czoła i przepraszam

  • 5. Data: 2004-03-29 18:58:57
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > dozgonnie wdzięczny za jakieś odnośniki do artykułów prawnych, aby w razie
    > czego można było się czym podeprzeć. Proszę Was o odpowiedź.

    wezwij policje i powiadom ich, ze chcesz aby zalozyli u Was "Niebieska Karte".
    policjant przywiezie dokumenty do wypelnienia i dzielnicowy bedzie musial taki
    dom odwiedzac co jakis czas i sprawdzac jak sie sprawy maja itd.
    tu znajdziesz info na ten temat: http://www.kgp.gov.pl/dziennik/036txt.htm

    to co robi Twoj ojciec podlega pod art. 191 i 207 k.k.

    pomocy mozesz tez szukac tutaj: http://www.niebieskalinia.pl/

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-03-29 19:03:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > to co robi Twoj ojciec podlega pod art. 191 i 207 k.k.

    mialem napisac 190 a nie 191 :)

    i dodam tylko, ze warto zrobic ten krok bo w wiekszosci przypadkow jakie znam
    alkoholik zmienia swoje zachowanie kiedy wie, ze policja go odwiedza

  • 7. Data: 2004-03-29 19:03:20
    Od: "bd" <b...@o...pl>

  • 8. Data: 2004-03-29 19:31:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Szyling" <a...@k...lm.pl> napisał w wiadomości

    Można złożyć zawiadomienie o znęcaniu. Wówczas sąd karny może uzależnić
    zawieszenie orzeczonej kary od podania się leczeniu odwykowemu. Czy to coś
    da w praktyce, to już trudno ocenić. Czasem takie zawiadomienia i
    orzeczenie wyroku w zawieszeniu powoduje, że delikwent uspokaja się
    widząc, że nie jest bezkarny. A czasem wzbudza to agresję i kłopoty się
    kumulują. Tak, czy inaczej jeśli to trwa dłuższy czas i jest uciążliwe, to
    zostaje tylko złożenie zawiadomienia o znęcaniu się. Jako początek można
    wezwać policjantów w czasie, gdy sprawca będzie właśnie wszczynał
    awanturę. Dobrze, by to jakoś tak zrobić, by on nie wiedział, bo może się
    chwilowo uspokoić albo nawet uciec.

  • 9. Data: 2004-03-29 20:00:20
    Temat: Odp: ojciec alkoholik
    Od: "Klimena" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szyling napisał:c49hv8$b17$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    ekscesów
    > policję? I czy można go poprzez prawo jakoś zmusić do leczenia, dodam, że

    Tak od razu aresztowac go nie mogą, jeśli nie złapią go z - za
    przeproszeniem
    siekierą w ręcę - możesz natomiast domagać się odwiezienia na Izbę
    Wytrzeźwień,
    potem składasz wniosek do prokuratury o znęcanie się. A Niebieska Karta to
    tylko
    dodatkowy argument dla Sądu, a nie tarcza ochronna.

    Poza tym, jeśli chcecie leczyć go przymusowo należy go zgłosić do takiej
    instytucji:
    jak Miejska/ Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    - działają zazwyczaj przy Urzędach Miasta/ Gminy, Ośrodkach Interwencji
    Kryzysowej lub
    Miejskich Ośrodkach Pomocy Społecznej. Komisja taka przeprowadzi
    postępowanie
    motywujące do leczenia, jeśli to nie pomoże, Komisja wystąpi z wnioskiem
    do Sądu Rejonowego o _zobowiązanie do leczenia przymusowego_.
    Sąd może go zobowiązać nawet do leczenia zamkniętego - zależy od sytuacji.
    Aczkolwiek nie łudziłabym się co do 100% skuteczności leczenia, ponadto
    po 2 latach od uprawomocnienia się wyroku - jeśli pozwany nie odbędzie
    leczenia
    sprawa jest umarzana. Bądź jednak dobrej mysli, czasami samo zgłoszenie i
    opór rodziny
    wpływa na zmianę postawy alkoholika.
    Idźcie też do psychologa - prawdopodobnie jesteście współuzależnieni.

    > pije gdy tylko ma wole i jest niebezpieczny w czasie trzeźwienia? Byłbym
    > dozgonnie wdzięczny za jakieś odnośniki do artykułów prawnych, aby w razie
    > czego można było się czym podeprzeć. Proszę Was o odpowiedź.

    Kodeks karny już zacytowali przedpiścy, a ja mogę dodać:
    Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi
    z dnia 26 października 1982 roku (z późn. zm.)

    Art. 24.
    Osoby, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują rozkład
    życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylają się od pracy albo
    systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny, kieruje się na
    badanie
    przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu
    i wskazania rodzaju zakładu leczniczego.

    Art. 26.
    Osoby, o których mowa w art. 24, jeżeli uzależnione są od alkoholu,
    zobowiązywać można do poddania się leczeniu w stacjonarnym lub
    niestacjonarnym zakładzie lecznictwa odwykowego.
    O zastosowaniu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa
    odwykowego orzeka sąd rejonowy właściwy według miejsca zamieszkania
    lub pobytu osoby, której postępowanie dotyczy, w postępowaniu
    nieprocesowym.
    Sąd wszczyna postępowanie na wniosek gminnej komisji rozwiązywania
    problemów alkoholowych lub prokuratora. Do wniosku dołącza się zebraną
    dokumentację wraz z opinią biegłego, jeżeli badanie przez biegłego
    zostało przeprowadzone.

    Art. 40.
    Osoby w stanie nietrzeźwości, które zachowaniem swoim dają powód
    do zgorszenia w miejscu publicznym lub w zakładzie pracy, znajdują się
    w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu
    lub zdrowiu innych osób, mogą zostać doprowadzone do izby wytrzeźwień
    lub publicznego zakładu opieki zdrowotnej albo do miejsca zamieszkania
    lub pobytu.
    W razie braku izby wytrzeźwień osoby takie mogą być doprowadzone
    do jednostki Policji.

    --
    powodzenia
    Klimena

  • 10. Data: 2004-03-30 07:14:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam Szyling wrote:

> [...]
    > trzeźwienia? Byłbym dozgonnie wdzięczny za jakieś odnośniki do artykułów
    > prawnych, aby w razie czego można było się czym podeprzeć. Proszę Was o

    Bez pomocy mamy nic ni wskurasz..

    Boguslaw