  • 1. Data: 2004-03-29 14:48:47
    Temat: Usunięcie z KRK
    Od: "michal szcz" <m...@W...gazeta.pl>

    Interesuje mnie fakt usunięcia wpisu z Krajowego Rejestru Karnego.
    12 kwietnia 2004 upływa okres 2 lat i 6 miesiący od daty uprawomocnienienia
    się wyroku:
    1. Warunkowe umorzenie postępownia karnego na okres 2 lat - okres próby.
    2. Świadczenie pieniężne na cel społeczny - zapłacone.
    3. Dozór kuratora sądowego - opinia pozytywna oraz przekazałem dowód wpłaty,
    punkt 2.

    Zgodnie z:

    Kodeksem Karnym
    "Art. 76.
    § 1. Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od zakończenia
    okresu próby.
    § 2. Jeżeli wobec skazanego orzeczono grzywnę lub środek karny, zatarcie
    skazania nie może nastąpić przed ich wykonaniem, darowaniem albo
    przedawnieniem ich wykonania; nie dotyczy to środka karnego wymienionego w
    art. 39 pk"

    oraz

    Ustawą o Krajowym Rejestrze Karnym
    "Art. 14.
    1. Dane osobowe osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1-4 i 7, usuwa się z
    Rejestru, jeżeli z mocy prawa skazanie uległo zatarciu, a nadto po otrzymaniu
    zawiadomienia o ..."

    13 kwietnia 2004 mój wpis powinienem być usunięty z KRK.

    Jak to wygląda w praktyce?
    Czy rzeczywiście dnia 13 kwietnia moje dane zostaną usnięte z KRK, a tym
    samym otrzymam zaświadzenie o niekaralności?
    Czy kurator musi informować kogoś (sąd, KRK) o tym, że zapłaciłem świadczenie
    pieniężne (element kary) - niechciałbym żeby się okazało, że sąd (lub KRK)
    nie ma takiej informacji od kuratora?
    W jaki sposób mogłbym śledzić sprawę aby 13 kwietnia być "czysty"
    (kontaktować się z kuratorem, sądem, KRK, ...)?

    Prosze o poradę osoby znające temat lub które "przerobiły" to na własnej
    skórze.
    Aha, sytuacja jest na tyle pilna, ponieważ otrzymałem dobrą pracę i musze
    przedstawić zaświadzenie z KRK do końca kwietnia - dłużej nie da się
    odwlekać :).

    Pozrawiam
    Michał