  • 1. Data: 2004-03-29 16:07:26
    Temat: Zakonczenie umowy - jak sie rozliczyc? - b. wazne
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    Witam, to bardzo wazne pytanie, dlatego prosze o powazna odpowiedz.
    Czy jezeli umowa konczy sie np. 30 kwietnia i nie zostaje przedluzona to
    pracodawca moze zmusic
    (bylego) pracownika do rozliczenia sie z magazynu dnia 1 maja? Czy tez musi
    przyjac ze wszystko zostalo o.k.
    i nalezy mu grzecznie wydac swiadectwo pracy i wypacic pieniazki?

    Opis sytuacji

    Pytanie to zadalem na grupie o pracy, ale poniewaz odpowiedzi byly sprzeczne
    to musze ju zadac jeszcze tu.
    Sprawa jest powazna. Podpisalem odpowiedzialnosc majtkowa za magazyn. Inna
    sprawa jak to sie odbylo i czy
    mozna mnie z tego rozliczyc. Ale 30 kwietnia konczy mi sie umowa i wiem ze
    jak dojdzie do rozliczenia to bedzie
    kanal - nie z mojej winy, naprawde, ale przez ostatnie 4 remenenty sie nie
    zgadzalo (program sie sypie i dodatkowo jest duzo
    zamieszania - szef i jego rodzinka maja klucze i nie mam mozliwosci
    uplinowania tego co sie dzieje pod moja nieobecnosci)
    Poniewaz do tej pory nikomu nie udalo sie wyjsc z tej firmy bez klotni
    (zazwyczja nie wydawal swiadectwa pracy do momentu podpisania roznych
    "cyrografow" zamierzam spokojnie popracowac do konca kwietnia a potem
    przyjsc 4 maja i poprosic o pieniazki itp. Czy bedzie mi mogl cos nakazac?
    Remamnent?

    Pozdrawiam
    martels

  • 2. Data: 2004-03-29 16:20:43
    Temat: Re: Zakonczenie umowy - jak sie rozliczyc? - b. wazne
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    ;-)
    odpowiedzialnosc majtkowa= jak na mnie cos wymusiu to bede w samych
    skarpetkach biegal!
    smutne ;-)

  • 3. Data: 2004-03-29 16:32:41
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > zamieszania - szef i jego rodzinka maja klucze i nie mam mozliwosci
    > uplinowania tego co sie dzieje pod moja nieobecnosci)

    jezeli nie jestes jedyna osoba posiadajaca klucze do magazynu to nawet
    podpisane papiery o odpowiedzialnosci majatkowej nie maja mocy prawnej, nie
    moze Cie pociagac - jakby nie chcial wydac forsy i zaswiadczenia to do sadu
    pracy

    leon

  • 4. Data: 2004-03-29 17:09:20
    Od: "pracownik" <m...@i...pl>

    ;-)
    Chyba akurat jestem jedyna osoba ktora n i e ma dostepu do kluczy.
    Ale zalezy mi tez na odpowiedzi na pytanie: "czy moge nie przyjsc do pracy 4
    maja ;-)" i miec go gdzies.
    Przepraszam, ale to naprawde bardzo niefajny gosc.
    martels

  • 5. Data: 2004-03-29 19:21:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pracownik" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Z chwilą ustania stosunku pracy osoby materialnie odpowiedzialnej
    (zakładam, że jako magazynier taką jesteś) warunkiem koniecznym dla
    późniejszego dochodzenia roszczeń jest przeprowadzenie remanentu. Do
    remanentu tego należy dopuścić pracownika, ale jeśli on nie przyjdzie, to
    sporządza go komisja i tyle. Wystarczy sam dowód na to, ze pracownika o
    remanencie powiadomiono i umożliwiono mu wzięcie w nim udziału.

    Pracownik oczywiście, jeśli nie ma ochoty i pracownikiem już nie jest, to
    może nie wziąć udziału w remanencie i żadnej siły na zmuszenie go do tego
    nie ma, ale wówczas będzie niejako związany ustaleniami komisji.

  • 6. Data: 2004-03-29 19:26:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jezeli nie jestes jedyna osoba posiadajaca klucze do magazynu to nawet
    > podpisane papiery o odpowiedzialnosci majatkowej nie maja mocy prawnej,

    Nie masz racji. Po pierwsze prawo umożliwia oddanie rzeczy pod dozór wielu
    osobom, i w przypadku kilku magazynierów deklaracja odpowiedzialności
    majątkowej określa sposób podziału ewentualnych ujawnionych braków. W
    praktyce jest to powszechny zwyczaj. Wymagana jest jedynie zgoda
    wszystkich magazynierów na wspólna odpowiedzialność.

    Po za tym samo niewłaściwe zabezpieczenie to za mało, by się zwolnić od
    odpowiedzialności materialnej. Musiał by jako magazynier wykazać, że o
    niewłaściwym zabezpieczeniu informował przełożonych ale zignorowano to.
    Wówczas jakieś szanse na wygranie w sądzie by były.

    > nie
    > moze Cie pociagac - jakby nie chcial wydac forsy i zaswiadczenia to do
    sadu
    > pracy

    A tu już sporo racji. Rozliczenie się z zakładem pracy nie może być
    warunkiem wydania lub nie świadectwa pracy czy wypłaty wynagrodzenia. W
    wypadku braku zgody na potrącenie z wynagrodzenia pracodawca niestety musi
    uzyskać tytuł wykonawczy.