  • 1. Data: 2004-03-29 15:53:52
    Temat: Postanowienie o zawieszeniu a komornik
    Od: " jurek" <y...@g...pl>

    witam.
    Komornik zabrał mi auto na podstawie długów mojego brata, uzasadnił to niby
    władaniem przez niego, auto jest zarejestrowane na mnie, złozyłem w sądzie
    powództwo przeciwegzekucyjne i sąd wydał jak narazie postanowienie cytuje:
    zabezpieczyc powodztwo przez zawieszenie postepowania egzekucyjnego w
    sprawie... prowadzonego przez komornika rewiru 1 przy tutejszym sadzie w
    czesci dotyczacej egzekucji z ruchomosci w postaci samochodu nr. rej....do
    czasu prawomocnego zakończenia postepowania
    a to uzasadnienie:powod wniosl powodztwo przeciwegzekucyjne o zwolnienie spod
    egzekucji pojazdu ... w uzasadnieniu podal ze jest wlascicielem pojazdu,nie
    jest natomiast dluznikiem w stosunku do wiezyciela,ktory pojazd zajal.
    biorac pod uwagę ze zajecie nastapilo po przeniesieniu wlasnosci pojazdu na
    powoda oraz po zwolnieniu spod zajecia w innych sprawachprzeciwko dluznikowi
    sad uznal za zasadne zawieszenie postepowania egzekucyjnego w czesci
    dotyczacej pojazdu,albowiem zostalo uprawdopodobnione ze prowadzenie
    egzekucji moze naruszac prawa powoda
    Poszedłem z tym pismem do komornika ,a ten dalej odmówił mi zwrotu auta....co
    o tym myslicie???...oraz czy te postanowienie o zawieszeniu automatycznie
    nakazuje komornikowi zwolnienie auta??
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-29 19:10:30
    Temat: Re: Postanowienie o zawieszeniu a komornik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jurek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    To postanowienie zakazuje komornikowi zbycie tego samochodu. Sąd na razie
    zabezpieczył Ciebie przed niepowetowaną stratą związaną ze sprzedażą
    pojazdu, a teraz spokojnie już się zastanowi kto ma rację. Czy komornik,
    czy Ty.

  • 3. Data: 2004-03-29 19:55:55
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik " jurek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poszedłem z tym pismem do komornika ,a ten dalej odmówił mi zwrotu
    auta....co

    Komornik raz zlapanej zdobyczy tak latwo nie wypuszcza. A tu ma podstawe
    prawna.

    > o tym myslicie???...oraz czy te postanowienie o zawieszeniu automatycznie
    > nakazuje komornikowi zwolnienie auta??

    A niby dlaczego? Odda Ci auto, jak sad tak rozstrzygnie. Na razie komornik
    musi czekac na decyzje. Jesli okaze sie, ze masz racje, bedzie Ci musial
    zwrocic autko, a Ty bedziesz go mogl scigac np. z art. 231 k.k.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-29 20:45:12
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Komornik raz zlapanej zdobyczy tak latwo nie wypuszcza. A tu ma podstawe
    > prawna.

    podstawe prawna do czego wg Ciebie? do zajmowania ruchomosci, ktore nie
    naleza do dluznika a zwlaszcza samochodu, ktorego wlasciciel jest bardzo
    wyraznie oznaczony w dowodzie rejestracyjnym?

    > A niby dlaczego?  Odda Ci auto, jak sad tak rozstrzygnie. Na razie komornik
    > musi czekac na decyzje. Jesli okaze sie, ze masz racje, bedzie Ci musial
    > zwrocic autko, a Ty bedziesz go mogl scigac np. z art. 231 k.k.

    jak komornik taki cwaniak to mu nie popusc i scigaj go az zostanie ukarany:)

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-03-30 08:15:35
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > podstawe prawna do czego wg Ciebie? do zajmowania ruchomosci, ktore nie
    > naleza do dluznika a zwlaszcza samochodu, ktorego wlasciciel jest bardzo
    > wyraznie oznaczony w dowodzie rejestracyjnym?

    Przeciez wyraznie napisalem - do trzymania zdobyczy. Odda, jak sad
    roztrzygnie.

    > jak komornik taki cwaniak to mu nie popusc i scigaj go az zostanie
    ukarany:)

    Tez tak uwazam, niezaleznie od tego czy cwaniak. Zlamal prawo, to trzeba
    scigac.

    --
    pozdrawiam:-) Marek