  • 1. Data: 2007-05-28 09:19:06
    Temat: odszkodowanie od spoldzielni (PGM)
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    runal plot, rozdzielajacy posesje komunalne, na 2 samochody, na maski
    posypaly sie cegielki wiec przody samochodow do remontu, przyjechala policja
    spisala raport, przyjechal rzeczoznawca PZU i spisal raport powypadkowy w
    ktorym jasno stwierdzil ze w skutek takiego zajscia szkody wycenia na kwote
    ...... W toku sprawy PGM odmawia wyplaty odszkodowania. Zakladam ze sprawe
    cywilna wygram bez problemu ale czy to sie oplaca? Porada prawna + wezwanie
    do zaplaty napisane przez prawnika kosztowalo 70zl, samochod zostal zrobiony
    z wlasnej kieszeni czyli 2k w plecy. moge wziac z mojego autocasco ale wtedy
    strace znizki. jest jakas mozliwosc przymuszenia PGM-u do zwrotu tych
    kosztow? ile bedzie kosztowal pozew cywilny i czy moge liczyc na wieksza
    kwote niz napisana przez rzeczoznawce z tytulu porady prawnej, uciazliwosci
    nieposiadania samochodu itd? i jak dlugo mozna czekac na taki wyrok?

  • 2. Data: 2007-05-28 13:33:57
    Temat: Re: odszkodowanie od spoldzielni (PGM)
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 28 Maj, 11:19, "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > kwote niz napisana przez rzeczoznawce z tytulu porady prawnej, uciazliwosci
    > nieposiadania samochodu itd? i jak dlugo mozna czekac na taki wyrok?

    odszkodowanie powinno byc bez problemu, bo odpowiedzialnośc na
    zasadzie ryzyka art 434 kc, czyli PGM musi wykazac że płot był ok, co
    będzie raczej trudne bo najwyraźniej nie był ok skoro się zawalił; a
    dlaczego odmawiają ? ...
    w toku sprawy podnieśc, żeby zwrócili także wszystkie ww. koszty =
    nie poniósłbyś ich, gyby płot sie nie przewrócił, za co odpowiada PGM;
    a przed pozwem lepiej zapytac PGM gdzie mają ubezpieczoną
    odpoweidzialnośc cywilna i pisac do zakładu ubezpieczeń, z opisu
    wnosząc sprawa może być mało skomplikowana więc powinieneś dostać po
    prostu odszkodowanie, nawet jeżeli chwile to potrwa;
    jeżeli chodzi o większe odszkodowanie niz z wyliczenia rzeczoznawcy
    PZU - musisz wykazać że poniosłeś wyższą SZKODĘ, odszkodowanie ma
    pokryć szkodę a nie być dochodem
    może uzywasz tego samochodu do pracy zarobkowej ?
    może samochód nówka sztuka i tracił znacznie na wartości ?