  • 1. Data: 2007-05-28 08:07:48
    Temat: Pozwany składa pozew w imieniu powoda i chce kosztów!
    Od: "Marek Kondrat" <a...@g...pl>

    Czy może mi to ktoś wyjaśnić?

    ZUS, będący pozwanym, składa w imieniu powoda pozew w sądzie. Pozew jest
    bezzasadny i ZUS wyrgywa, zgarniająć przy tym koszty zastępstwa procesowego.
    http://biznes.onet.pl/0,1543002,wiadomosci.html

  • 2. Data: 2007-05-28 09:41:10
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Przeczytaj art. 98 k.p.c., a potem zadawaj pytania.

  • 3. Data: 2007-05-28 09:51:08
    Od: "Marek Kondrat" <a...@g...pl>

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

    > Przeczytaj art. 98 k.p.c., a potem zadawaj pytania.

    Chyba nie zrozumiałeś o co w tym chodzi. Spróbuje Ci objasnić:
    ludzie składali w ZUSie pisma, ponieważ byli błędnie przekonani że ZUS źle
    obliczył im emerytury.

    A ZUS, zamiast odpowiedzieć, choćby odmownie, składał pozew w sądzie, w
    którym sam był pozwanym, a petent był powodem.

    Jak to możliwe, że sąd przyjął pozew bez podpisu powoda, w dodatku złożony
    przez pozwanego?

    To tak jakbym ja złożył pozew do sądu, w którym ja byłbym pozwanym, a Ty
    powodem. Roszczenie byłoby niesłuszne i byś przegrał i jeszcze musiał płacić
    koszta sądowe.

    Art. 98 niczego tu nie wyjaśnia.

  • 4. Data: 2007-05-28 10:12:57
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    ..."ZUS każdy z przesłanych przez emerytów pozwów wysyła do sądu. Do tego
    dołącza żądanie, aby sąd przyznał Zakładowi pieniądze za tzw. zastępstwo
    procesowe (czyli za prawnika ZUS, który pisma emerytów czytał). Rozprawy
    odbywają się na posiedzeniach niejawnych, emeryci więc o nich nie
    wiedzą...."
    Dobrze kolego napisałem, a Ty czytasz niedokładnie to co napisano.
    To emeryci składali pozwy za pośrednictwem ZUS, który musiał je przeslać do
    sądów. I za udział w sprawie należą się koszty zastępstwa procesowego, które
    ponosi strona przegrywająca czyli emeryt.
    Taka jest procedura.

  • 5. Data: 2007-05-28 10:16:25
    Od: "Marek Kondrat" <a...@g...pl>

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > sądów. I za udział w sprawie należą się koszty zastępstwa procesowego, które
    > ponosi strona przegrywająca czyli emeryt.

    O, już coś więcej. Teraz jeszcze poproszę podstawę prawną, na mocy której
    ZUS wezwania do ponownego obliczenia emerytury uznaje za pozew, który może
    dostarczyć do sądu i będę w pełni zadowolony.

  • 6. Data: 2007-05-28 10:23:25
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Tryb rozpatrywania tego typu spraw jest regulowany przez art. 477(9) i
    następne k.p.c. Ostateczną decyzję podejmuje sąd, który rozpatruje odwołanie
    emeryta oraz odpowiedź ZUSu jako strony pozwanej.
    I stąd te koszty.

  • 7. Data: 2007-05-28 12:09:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mecenas pisze:

    > I stąd te koszty.

    I będzie nauczka by nie kupować pozwów (wniosków) na targu.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-05-28 21:25:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 May 2007, Marek Kondrat wrote:

    > Jak to możliwe, że sąd przyjął pozew bez podpisu powoda

    A skąd wiesz, ze "bez podpisu"?
    To że "miliony emerytów" składają pozwy na skutek prowokacji było
    opisywane w prasie - i niewykluczone że brali gotowy druk
    z nagłówkiem "pozew..." i pozycją na dole "podpis....".
    I podpisali....

    pzdr, Gotfryd