  • 41. Data: 2010-01-05 18:18:31
    Temat: Re: odśnieżanie przed posesją
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhvvkn$j90$1@news.onet.pl...

    > Ja myślę, że z tą granicą nieruchomości to może znaczyć - po tej stronie
    > drogi, ponieważ biorąc za nieruchomość działki to droga publiczna
    > przeważnie bezpośrednio graniczy z działką budowlaną.

    Jak jest pas zieleni, to właśnie nie graniczy.

    > Z drugiej strony biorąc pod uwagę wpisy, w tym wątku,o trawnikach
    > pomiędzy chodnikiem a ogrodzeniem, należy postawić pytanie jak szeroki ma
    > być ten trawnik. Często widuję miejsca, w których płyty chodnikowe
    > bezpośrednio dotykają fundamentu ogrodzenia, ale z dwu milimetrowej
    > szczeliny w granicy wyrastają źdzbła trawy. czy to jest już trawnik?

    Szerokość trawnika nie ma znaczenia, skoro ustawa mówi, że ma przylegać
    bezpośrednio. U mnie jest jakieś 150 cm.

  • 42. Data: 2010-01-05 18:24:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem nie, bo wynika to po prostu z ustawy. Moze nie
    > najmądrzejszej, ale jednak. Inaczej załóżmy i podatek gruntowy musiałbyś
    > traktować jako nieodpłatne świadczenie na rzecz gminy.

    Nie zgadzam się, podatek wpłacam jak najbardziej płatnie i gmina ujmuje
    go jako swój przychód, natomiast mojego odśnieżania nie ujmuje nijak.

  • 43. Data: 2010-01-05 20:24:32
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    krys pisze:

    > To kup sobie normalne buty na zimę, a nie pyszczysz.

    Te normalne, na śnieg też są sliskie.

    Wille w oczy kłują?

    Już lód z chodników skasowany, więc problemu nie ma.
    Pewnie, że też bym chciała mieć willę niż w bloku mieszkać (i pewnie nie
    tylko ja).
    Przy mojej bramie na pewno oblodzenia by nie było :-)

    --
    animka

  • 44. Data: 2010-01-05 20:31:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jakbyś widział śnieg raz na dekadę to też byś go nie ruszał. Raz, że nie
    > wiadomo czy nie wyżre skóry, a dwa, że jednak frajda.

    Wczoraj, jak przyszłam do domu to zauważyłam, że miałam przeżarte przez
    sól jeansy, do połowy łydki (z tyłu).

    --
    animka

  • 45. Data: 2010-01-05 21:40:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 16:56:05 +0100, leon napisał(a):

    > Wobec tego mamy juz tutaj rozdwiek z ustawa zasadnicza, bo skoro sa
    > takie roznice w obowiazkach - te slawetne 20cm trawnika czy parking

    Wyrok TK z 1997 r., sygn. K 22/97.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 46. Data: 2010-01-06 20:33:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przy mojej bramie na pewno oblodzenia by nie było :-)

    Na pewno? To ciebie na lokaja stać, czy też może twoja praca polega na
    siedzieniu w domu i pisaniu głupot w necie? Wbij sobie do tej główki, że
    niektórzy pracują, a zimą przez te 8-9 godzin pomiędzy wyjściem do pracy i
    powrotem z niej potrafi się wiele wydarzyć - łącznie z oblodzeniem, gdy na
    zmarźniętą ziemię popada deszczyk.
    Zresztą to nie tylko o bramę chodzi, jak masz 30 metrów działki wzdłuż
    drogi to zapieprzasz z szuflą te 30 metrów, a nie przy bramie.

  • 47. Data: 2010-01-06 21:07:44
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > Zresztą to nie tylko o bramę chodzi, jak masz 30 metrów działki wzdłuż
    > drogi to zapieprzasz z szuflą te 30 metrów, a nie przy bramie.

    O kurczę, nie pomyślałam. Zwracam honor! :-)

    i pozdrawiam

    --
    animka

  • 48. Data: 2010-01-08 22:30:42
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przy drodze. Stąd właśnie to pytanie o pas zieleni, który by się
    > ewentualnie znajdował pomiędzy granicą działki, a chodnikiem.

    Eee yyy czy to znaczy, że jak przez wieś biegnie droga składająca się
    wyłącznie z ulicy bez chodnika to właściciele nieruchomości nie muszą
    niczego (!) odśnieżać ?

  • 49. Data: 2010-01-09 12:13:43
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    > Przeważnie tak jest. Ważne, by pas zieleni nie należał do właściciela
    > przyległej nieruchomości.

    Masz moze jakas podstawe prawna odnosnie pasa zieleni pomiedzy chodnikiem a
    posesja?

  • 50. Data: 2010-01-09 12:49:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:hhr1a2$clo$1@inews.gazeta.pl...

    > Masz moze jakas podstawe prawna odnosnie pasa zieleni pomiedzy chodnikiem
    > posesja?

    Podawałem w tym wątku. Przepis mówi o BEZPOŚREDNIM przyleganiu posesji do
    chodnika. Jak jest pas zieleni, to BEZPOŚREDNIO nie przylega.