  • 51. Data: 2010-01-09 22:18:48
    Temat: Re: odśnieżanie przed posesją
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jan 2010, Czeresniak wrote:

    > Z drugiej strony biorąc pod uwagę wpisy, w tym wątku,o trawnikach pomiędzy
    > chodnikiem a ogrodzeniem, należy postawić pytanie jak szeroki ma być ten
    > trawnik. Często widuję miejsca, w których płyty chodnikowe bezpośrednio
    > dotykają fundamentu ogrodzenia, ale z dwu milimetrowej szczeliny w granicy
    > wyrastają źdzbła trawy. czy to jest już trawnik?

    Jak mniemam nie chodzi o "fizyczny" trawnik.
    Chodzi o to, czy *teren* przy chodniku należy do budynku.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2010-01-09 22:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jan 2010, d...@n...pl wrote:

    > Ciekawe czy za granicą w cywilizacji też tak jest, że państwo przerzuca swe
    > obowiązki?

    Jak o TEN obowiązek chodzi, to raczej przywędrował do .pl (której
    przecież nie było trochę czasu na mapie, a tym samym formalnie
    obowiązujących w niej praw) z dość bliskiego zachodu :]
    Nie, to nie znaczy że "cywilizacja" jako całość stosuje (ów
    przepis) jako normę :> (chyba bardziej jest to wyjątek).

    Mnie ciekawi, czy (historycznie) wprowadzenie tego obowiązku
    było związane z jakimiś wymiernymi przywilejami dla posiadaczy
    sąsiednich nieruchomości (i nie mam na myśli "rozprzestrzenienia"
    się takiego prawa metodą wprowadzenia "z dobrobytem inwentarza"
    przy okazji przejęcia zaboru, lecz raczej wersję pierwotną).

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2010-01-11 23:11:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Eee yyy czy to znaczy, że jak przez wieś biegnie droga składająca się
    > wyłącznie z ulicy bez chodnika to właściciele nieruchomości nie muszą
    > niczego (!) odśnieżać ?

    nie muszą :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 54. Data: 2010-01-11 23:21:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Eee yyy czy to znaczy, że jak przez wieś biegnie droga składająca się
    > wyłącznie z ulicy bez chodnika to właściciele nieruchomości nie muszą
    > niczego (!) odśnieżać ?

    Piszemy tu o odśnieżaniu chodników. Skoro ich nie ma, to problem staje się
    czysto akademicki.

  • 55. Data: 2010-01-12 07:17:31
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Piszemy tu o odśnieżaniu chodników.

    Z tematu widzę, że o odśnieżaniu przed posesją. Zastanawiam się więc co musi
    właściciel posesji obok której nie ma chodnika. No bo tak czy siak,
    listonosz musi jakoś dojść, można mieć sklep na posesji, też bez chodnika.
    Można nie dostarczyć przesyłki
    albo nogę złamać...

    > Skoro ich nie ma, to problem staje się czysto akademicki.

    Co w nim akademickiego ???

  • 56. Data: 2010-01-12 08:44:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Z tematu widzę, że o odśnieżaniu przed posesją

    ale z dyskusji wynika, że reguluje to ustawa, w której obowiązek
    dotyczy odśnieżania chodników,

    > Co w nim akademickiego ???

    nie ma podmiotu problemu, więc problem akademicki

    pozdrawiam
    s_13

  • 57. Data: 2010-01-12 13:04:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 08:17:31 +0100, op23 napisał(a):
> [...]
    > właściciel posesji obok której nie ma chodnika. No bo tak czy siak,
    > listonosz musi jakoś dojść, można mieć sklep na posesji, też bez chodnika.

    ... i nie trzeba odśnieżać, bo na szczęście ta kretyńska ustawa dotyczy
    jedynie chodników. Może kiedyś w końcu ktoś tę głupotę zlikwiduje - oby jak
    najszybciej...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 58. Data: 2010-01-12 19:18:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ... i nie trzeba odśnieżać, bo na szczęście ta kretyńska ustawa dotyczy
    > jedynie chodników. Może kiedyś w końcu ktoś tę głupotę zlikwiduje - oby
    > jak
    > najszybciej...

    Zamysł artystyczny moim zdaniem był generelanie nawet słuszny, tylko nie
    uwzględnia realiów życia codziennego. Istnieje cała grupa właścicieli
    posesji, którzy po prostu z przyczyn obiektywnych zrealizować tego
    obowiązku nie mogą. Bo są chorzy, w pracy, za granicą itd. Poza tym moim
    zdaniem o wiele łatwiej za kilka złotych zorganizować odśnieżenie chodników
    w skali gminy, czyli jakiś ciągniczek który od czasu do czasu prezejedzie
    te chodniki.