  • 1. Data: 2010-01-03 07:06:04
    Temat: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Załóżmy taką sytuację: firma/stowarzyszenie/organizacja X reprezentująca
    artystów chce pozwać Kowalskiego za nielegalne udostępnianie plików
    dajmy na to muzycznych. Zapisane mają w logach jego IP ( publiczne,
    stałe, przypisane do Kowalskiego przez operatora, jednoznacznie go
    identyfikujące ) Idzie do operatora i mówi: dajcie nam jego adres, bo
    chcemy od niego kasę ściągnąć, wytoczyć proces cywilny, zastraszyć itd, itp.

    Operator musi wtedy udostępnić dane osobowe czy tu też ma zastosowanie
    ustawa o ochronie danych osobowych?

    Czy to właśnie ta ustawa powstrzymuje organizacje reprezentujące
    artystów przed masowym wysyłaniem pozwów do internautów? (info o pozwie,
    roszczeniach trzeba wysłać na jakiś adres ) Przecież mają klienta na
    widelcu i nie ma się jak wywinąć?!?

    Cały czas mam na myśli oczywiście ewentualny proces cywilny o naruszenie
    praw autorskich, a nie karny.
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 2. Data: 2010-01-03 10:29:34
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomaszek wrote:

> [...]
    > itp.
    >
    > Operator musi wtedy udostępnić dane osobowe czy tu też ma zastosowanie

    Moim zdaniem nie tylko nie musi, ale wręcz nie może. Po za tym fakt, ze
    ktoś "ma czyjeś IP" nie jest dowodem na nic.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-03 10:33:46
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 11:29, to pisze:
    > Moim zdaniem nie tylko nie musi, ale wręcz nie może. Po za tym fakt, ze
    > ktoś "ma czyjeś IP" nie jest dowodem na nic.

    To skąd się biorą te pozwy na osoby prywatne?
    Ludzie sami im te dane dają? A może organizacje "antyp2p" używają jakiś
    podstępów, żeby wyciągnąć dane od użytkowników?

    Czy adres IP jest zaliczany do danych osobowych?

  • 4. Data: 2010-01-03 10:42:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomaszek wrote:

    > To skąd się biorą te pozwy na osoby prywatne?

    A zdarzają się u nas takowe? Zasadniczo to można pozwać o cokolwiek, dużo
    trudniej wygrać.

    > Ludzie sami im te dane
    > dają? A może organizacje "antyp2p" używają jakiś podstępów, żeby
    > wyciągnąć dane od użytkowników?

    Pewnie używają, ale przede wszystkim chodzi o co innego:

    - W jaki sposób taka firma chce udowodnić w procesie cywilnym, że ktoś z
    tego IP rzeczywiście udostępniał pliki? Jakieś tam logi są nic nie warte,
    można w minute spreparować dowolne.

    - W jaki sposób taka firma chce połączyć adres IP z konkretną osobą?

    > Czy adres IP jest zaliczany do danych osobowych?

    Zasadniczo nie.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-01-03 11:04:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 03 Jan 2010 11:33:46 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Ludzie sami im te dane dają? A może organizacje "antyp2p" używają jakiś
    > podstępów, żeby wyciągnąć dane od użytkowników?

    Może zgłaszają sprawę do prokuratury i oni już te dane sobie sami
    wyciągają?

    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-01-03 11:44:32
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 11:42, to pisze:

    > A zdarzają się u nas takowe? Zasadniczo to można pozwać o cokolwiek, dużo
    > trudniej wygrać.

    Jak to mówią: na dwoje babka wróżyła;) Podobno się zdarzają, ale to mogą
    być tylko "urban legends"

    > - W jaki sposób taka firma chce udowodnić w procesie cywilnym, że ktoś z
    > tego IP rzeczywiście udostępniał pliki? Jakieś tam logi są nic nie warte,
    > można w minute spreparować dowolne.

    No w sumie fakt. Logi to zwykle pliki tekstowe zapełnione czystym
    tekstem. Żadnego formatowania, żadnego szyfrowania.

    > - W jaki sposób taka firma chce połączyć adres IP z konkretną osobą?

    Idą do operatora ( tego bardzo łatwo ustalić ) Ale jak operator nie może
    podać bez nakazu policji/prokuratury/sądu no to chyba faktycznie nie ma
    jak powiązać....

    > Zasadniczo nie.

    Co masz na myśli? W jakich sytuacjach jest? W sprawach karnych?

  • 7. Data: 2010-01-03 11:46:04
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 12:04, zly pisze:
    > Może zgłaszają sprawę do prokuratury i oni już te dane sobie sami
    > wyciągają?

    Chyba nie, bo to musiałoby być ścigane z kodeksu karnego?

  • 8. Data: 2010-01-03 11:57:24
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 03 Jan 2010 12:46:04 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Chyba nie, bo to musiałoby być ścigane z kodeksu karnego?

    Programy są całkowicie, a jeśli chodzi o filmy i muzykę to w przypadku p2p
    ma też miejsce rozpowszechnianie, więc zdaję się też podpada, tyle, że nie
    z urzędu afaik.
    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-01-03 12:04:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 12:57, zly pisze:
    > Programy są całkowicie, a jeśli chodzi o filmy i muzykę to w przypadku p2p
    > ma też miejsce rozpowszechnianie, więc zdaję się też podpada, tyle, że nie
    > z urzędu afaik.

    No skoro tak, to czemu się to nie dzieje masowo? Mają oręż do walki i
    co? Cały czas szukam odpowiedzi na pytanie co się takiego dzieje, że
    pozwy nie są masowo wysyłane.Gdzie jest ta zapora? ;) Jeżeli jest tak
    jak piszesz to sprawa jest prosta, a jednak nie....

  • 10. Data: 2010-01-03 12:11:16
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Sty, 12:46, Tomaszek <t...@o...pl> wrote:

    > Chyba nie, bo to musiałoby być ścigane z kodeksu karnego?
    > --

    Najpierw musza zglosic na policji ze takie cos nastapilo. Policja
    ustala sobie co nastapilo i przekazuje sprawe prokuraturze. I dopiero
    po wyroku sadu stowarzyszenie moze sobie pozywac o odszkodowanie.

    Na vagla (bodajze) byl opisywany przypadek kiedy Topware pozywal (a w
    kazadym razie wysylal przedsadowe wezwanie do zaplaty) uzytkownikow
    ktorzy sciagneli lub udostepnili ich problemy. I wtedy wyszlo ze to
    raczej oni maja problem bo weszli w posiadanie danych do ktorych
    dostepu nie powinni miec.