  • 31. Data: 2010-01-05 08:06:27
    Temat: Re: odśnieżanie przed posesją
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Animka wrote:

    > Masz rację.
    >
    > Ja ostatnio boję się chodzić po nawet trochę oblodzonych chodnikach, bo
    > mam śliskie buty.

    To kup sobie normalne buty na zimę, a nie pyszczysz. Wille w oczy kłują?
    J.

  • 32. Data: 2010-01-05 08:58:04
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 4 Sty, 20:05, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > No i znalazłem właśnie przepis, że jak jest pas
    > zieleni  pomiędzy posesją, a chodnikiem, to obowiązek spoczywa na
    > administratorze drogi. Wysłałem stosowne pismo do Straży Miejskiej i od
    > tego czasu jeździ taki traktorek z lemieszem, jak pada śnieg.

    Czy nie mogłbyś podać jaki to przepis?

    Dzięki z góry

  • 33. Data: 2010-01-05 10:40:28
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl>

    > Jaki blok? Mowa o pojedynczych domach - obudź się, jest XXI wiek i
    > posiadanie domku nie oznacza automatycznie posiadania służby która
    > wyręczy miasto zajmując się odśnieżaniem chodnika...

    Ona chyba myśli, że gadamy o jej dozorcy któremu zapomniała zapłacić za
    sprzątanie

  • 34. Data: 2010-01-05 11:16:57
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe czy za granicą w cywilizacji też tak jest, że państwo przerzuca
    > swe obowiązki?

    Co prawda trudno nazwać Irlandię cywilizacją, ale ostatnio trochę sniegu
    popadało i zrobiła się totalna ślizgawka na ulicach i chodnikach. Poza
    najbardziej głównymi ulicami wszędzi są lodowiska, a chodniki nawet przy
    głównych ulicach w mieście są nie ruszone w celu odśnierzenia i
    odlodzenia... No, ale to dziki kraj...

    Pozdrawiam Przemek

  • 35. Data: 2010-01-05 11:22:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 11:16:57 +0000, Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > najbardziej głównymi ulicami wszędzi są lodowiska, a chodniki nawet przy
    > głównych ulicach w mieście są nie ruszone w celu odśnierzenia i

    Jakbyś widział śnieg raz na dekadę to też byś go nie ruszał. Raz, że nie
    wiadomo czy nie wyżre skóry, a dwa, że jednak frajda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 36. Data: 2010-01-05 13:42:43
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

> [...]
    > nie ma żadnego obowiązku - bo po prostu wiem że ulica jest stroma
    > i nieodśnieżony fragment może stanowić problem dla pieszych i kierowców.

    Czy takie odśnieżanie nie swojego chodnika nie stanowi nieodpłatnego
    świadczenia na rzecz gminy (czy też innego właściciela terenu) z
    wszelkimi tego podatkowymi konsekwencjami. :-)

  • 37. Data: 2010-01-05 15:56:05
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 05-01-2010 o 00:22:44 Kamikazee <n...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > A jakiś link do tego wyroku masz?

    Sek w tym, ze nie - jakies 1,5 roku temu slyszalem tylko o nim od
    znajomego licencjonowanego zarzadcy nieruchomosci.

    Przegladalem teraz konstytucje i mamy

    Art. 31.
    2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.

    Czyli mozmy mozliwosc nalozenia takiego obowiazku na drodze ustawy. Lecz
    zcytajac dalej mamy

    Art. 32.
    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    przez władze publiczne.

    Sama ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    Rozdział 3
    Obowiązki właścicieli nieruchomości
    Art. 5.
    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych
    wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną
    część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio
    przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany
    do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój
    lub parkowanie pojazdów samochodowych,

    Wobec tego mamy juz tutaj rozdwiek z ustawa zasadnicza, bo skoro sa takie
    roznice w obowiazkach - te slawetne 20cm trawnika czy parking

    Mamy jeszcze Kodeks Pracy
    Art. 11.
    Nawiązanie stosunku pracy oraz ustalenie warunków pracy i płacy, bez
    względu na
    podstawę prawną tego stosunku, wymaga zgodnego oświadczenia woli
    pracodawcy i
    pracownika.

    Art. 13.
    Pracownik ma prawo do godziwego wynagrodzenia za pracę. Warunki realizacji
    tego
    prawa określają przepisy prawa pracy oraz polityka państwa w dziedzinie
    płac, w
    szczególności poprzez ustalanie minimalnego wynagrodzenia za pracę.

    Po namysle powyzszych podjrzewam iz chodzilo o nakaz wykonywania
    bezplatnego swiadczenia na rzecz gminy bo do tego sie to sprowadza.

    leon

  • 38. Data: 2010-01-05 16:33:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie odśnieżanie nie swojego chodnika nie stanowi nieodpłatnego
    > świadczenia na rzecz gminy (czy też innego właściciela terenu) z
    > wszelkimi tego podatkowymi konsekwencjami. :-)

    Moim zdaniem nie, bo wynika to po prostu z ustawy. Moze nie najmądrzejszej,
    ale jednak. Inaczej załóżmy i podatek gruntowy musiałbyś traktować jako
    nieodpłatne świadczenie na rzecz gminy.

  • 39. Data: 2010-01-05 17:10:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Czy nie mogłbyś podać jaki to przepis?

    Art. 5 USTAWY z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
    w gminach*. Z ust 1 pkt 4 wynika, że "uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i
    innych zanieczyszczeń z chodników położonych
    wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część
    drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy
    granicy nieruchomości (...)". Skoro jest pas zieleni, to chodnik nie
    biegnie BEZPOŚREDNIO przy granicy nieruchomości. Z ustępu 5 wynika, że za
    pozostały teren odpowiada Gmina. Za chodnik w różnych wypadkach mogą
    jeszcze odpowiadać różne inne podmioty (zarządca drogi, przedsiębiorstwo
    transportowe itp.) ale mnie chodzi o zwolnienie właściciela nieruchomości
    przy drodze. Stąd właśnie to pytanie o pas zieleni, który by się
    ewentualnie znajdował pomiędzy granicą działki, a chodnikiem.

    * - http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19961320622&t
    ype=3

  • 40. Data: 2010-01-05 18:15:48
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

> [...]
    > właściciela nieruchomości przy drodze. Stąd właśnie to pytanie o pas
    > zieleni, który by się ewentualnie znajdował pomiędzy granicą działki, a

    Ja myślę, że z tą granicą nieruchomości to może znaczyć - po tej stronie
    drogi, ponieważ biorąc za nieruchomość działki to droga publiczna
    przeważnie bezpośrednio graniczy z działką budowlaną.
    Z drugiej strony biorąc pod uwagę wpisy, w tym wątku,o trawnikach
    pomiędzy chodnikiem a ogrodzeniem, należy postawić pytanie jak szeroki
    ma być ten trawnik. Często widuję miejsca, w których płyty chodnikowe
    bezpośrednio dotykają fundamentu ogrodzenia, ale z dwu milimetrowej
    szczeliny w granicy wyrastają źdzbła trawy. czy to jest już trawnik?

    Pozdrawiam
    Darek