  • 1. Data: 2005-08-26 12:59:17
    Temat: Re: odrzucanie spadku przez nieletnich
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
    > Witam i mam pytanie do grupy (moje pierwsze). Jak wygląda sytucaja
    > prawna gdy oddziedziczam w spadku same pasywa. Wszyscy spadkobiercy
    > odzucaja spadek ale w moim przypadku pojawia sie problem poniewaz mam
    > małoletnie dzieci. Czy jest mozliwośc odrzucenia spadku w ich imieniu
    > (jak to zrobić) podobno musi być decyzja sądu rodzinnego w tej
    > sprawie. Czy jest to tródne ( kosztowne, czsochłonne) i wogóle
    > możliwe do uzskania.

    Musi się na to zgodzić sąd rodzinny. Niepotrzebny kłopot.

    > Wiem ze mozna przyjac spadek z dobrodziejstwem inwentaza, ale wolałbym
    > tego nie robić.

    Dlaczego? Do załatwienia w godzinę u każdego notariusza za (o ile dobrze
    pamiętam) 20zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 2. Data: 2005-08-26 13:07:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Beniamin wrote:

    > Dlaczego? Do załatwienia w godzinę u każdego notariusza za (o ile
    > dobrze pamiętam) 20zł.

    + dość spory koszt inwentaryzacji majątku przez komornika.

  • 3. Data: 2005-08-27 16:02:48
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    jureq napisał(a):

    > + dość spory koszt inwentaryzacji majątku przez komornika.

    Komornik zaspokajany jest z majątku - jeśli majątku nie ma, to IMHO za
    spis płaci zakładający sprawę (zazwyczaj dłużnik) - jeśli się mylę, to
    mnie poprawcie, bo nie chce mi się szukać :P.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-08-27 16:30:42
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Komornik zaspokajany jest z majątku - jeśli majątku nie ma, to IMHO za
    > spis płaci zakładający sprawę (zazwyczaj dłużnik) - jeśli się mylę, to
    > mnie poprawcie, bo nie chce mi się szukać :P.

    errata:
    jest - dłużnik
    powinno być - wierzyciel zmarłego

    prawda, że podobne? :P

  • 5. Data: 2005-08-27 18:33:23
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
    > tylko ze to ja sam zakladam sprawe zeby nie doposcic do dziedziczenia
    > wprost jakie nastepuje po 6 miesiacach z urzedu. Bank na razie sie
    > jeszcze nie czepia ale predzej czy pozniej sie zainteresuje.

    Nie zakładasz sprawy, tylko udajesz się do notariusza celem złożenia
    oświadczenia o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.

    > Problem jest zeby ochronic nieletnie dzieci przed niechcianym spadkiem

    Osoby nieletnie zawsze otrzymują spadek z dobrodziejstwem inwentarza -
    prawo chroni je przed niechcianymi długami domyślnie.

    Cały czas twierdzę, że najrozsądniejszym i najtańszym sposobem nie
    płacenia długów spadkodawcy, jeśli się ma dzieci, jest przyjęcie spadku

  • 6. Data: 2005-08-27 20:28:05
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
    > Wszystko fajnie tylko ze to mieszkanie jest 400 km odemnie, ja tam nie
    > nie jestem zameldowany, niemam nawet kluczy natamiast sa tam
    > zameldowani inni spadkobiercy, ktorzy nie maja dzieci i odrzucaja
    > spadek.

    Tylko jakie mieszkanie, skoro pisałeś, że w spadku są same pasywa?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-08-29 10:27:45
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    gaspard napisał(a):
    > Sam niewiem co mam zrobic. Rece opadaja ale chyba na 95% jestem
    > zdecydowany odrzucac. Tylko niewiem do konca co mnie czeka, Jak taka
    > sprawa sie dalej toczy, Czy bede wzywany za kazdym razem do sadu ?
    > Brde musial zadbac o dzieci zeby na nich to nie wisialo. A jak
    > zaczna
    > drazyc po spadkobiercach wstepnych to mnie tez beda ciagac po
    > sadach ?

    Odpisałem szczegółowo na priv. W skrócie: i tak będziesz jeździł na
    sprawy, czy to w swoim czy dziecka imieniu - sąd rodzinny nie zgodzi się
    na odrzucenie spadku przez dziecko, bo nie ma możliwości sprawdzić, czy
    nie jest to ze szkodą dla dziecka.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin