  • 1. Data: 2005-08-26 11:04:27
    Temat: Tekst utworu - prawa autorskie
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Witam!
    Problem praw autorskich był tu już poruszany wiele razy, ale nie wiem,
    czy akurat w tym kontekście. Pisuję opowiadania, które są publikowane
    w usenecie i na stronie www. Czy zamieszczenie w takim opowiadaniu
    cytatów z piosenki w postaci pojedynczych wersów, oddzielonych
    wyraźnie od mojego tekstu, byłoby wielkim przestępstwem? ;) Czy też
    może bezpieczniej będzie te wstawki zachować sobie w wersji
    "prywatnej", a w świat puścić wersję "zubożoną", bez cytatów z A.
    Chylińskiej?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 2. Data: 2005-08-26 18:14:58
    Temat: Re: Tekst utworu - prawa autorskie
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Aicha" <m...@p...strone> wrote in message
    > Witam!

    Potraktuj moją odpowiedź jako sugestję!

    Cytowanie jest dopuszczalne. Jednak trzeba podać wyrażnie skąd pochodza
    cytaty (autora tekstu).
    Cytaty muszą być także wyraźnie odróżnione - np. znakami cudzysłowia.

    Jeśłi jednak przytaczasz więcej niż jest to dopuszczalne (zapewne
    interpretacja dopuszczalności należy do sądu) - "cytowanie" zupełnie bez
    opanowania moze być złamaniem praw autorskich.

    Cytowanie w sytuacji której nie podajesz autorswa cytowanych (tak jak autor
    się podpisał pod tekstem) przez siebie treści jest na pewno złamaniem prawa
    autorskiego.

  • 3. Data: 2005-08-26 20:51:39
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Jakub" napisał:

    > trzeba podać wyrażnie skąd pochodza cytaty (autora tekstu).
    > Cytaty muszą być także wyraźnie odróżnione - np. znakami
    > cudzysłowia.

    O czymś takim właśnie myślałam.

    > Jeśłi jednak przytaczasz więcej niż jest to dopuszczalne (zapewne
    > interpretacja dopuszczalności należy do sądu) - "cytowanie" zupełnie
    > bez opanowania moze być złamaniem praw autorskich.

    Rozumiem, dziękuję za sugestię.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci: