  • 1. Data: 2007-02-16 18:06:59
    Temat: odpowiedzialnosc rodzica za długi dorosłego dziecka?
    Od: "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl>

    proszę o wyjaśnienie?
    Sytuacja: Dorosłe dziecko 27 lat od kilku lat nie mieszkające z rodzicami
    jednak będące u nich zameldowane nie studiujące lub studiujące zaocznie
    (tego nie wiadomo)

    dziś do ojca dzwonił komornik z informacją, że owe dziecko ma dług 1300 zł i
    pdobno jest wyrok sądowy na zajęcie tej kwoty
    Komornik stwierdził, że jest w stanie zająć mienie rodziców na poczet długu
    "dziecka", co według mnie jest bzdurą bo na rodziców można podobno tylko
    przenieść obowiązek alimentacyjny a to jest dług dla operatora komórkowego.

    czy komornik faktycznie ma prawo a jeśli nie to może ktoś zna odpowiednie
    paragrafy?

    Komornik prawdopodobnie zostanie wyrzucony o ile przyjdzie (oczywiście
    kulturalnie bez uszkodzeń nieszczęśnika) więc muszę znać podstawy prawne

  • 2. Data: 2007-02-16 18:19:37
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-02-16 19:06, MariuszM. wrote:
> [...]
    >
    > czy komornik faktycznie ma prawo a jeśli nie to może ktoś zna odpowiednie

    Nie ma prawa oczywiście. I jest duża szansa, że to nie dzwonił komornik
    ale "windykator długów" chcący wyłudzić pieniądze.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 3. Data: 2007-02-16 18:22:02
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> napisał w
    wiadomości news:er4rrv$d2q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Komornik prawdopodobnie zostanie wyrzucony o ile przyjdzie

    Za wyrzucenie komornika możesz iść siedzieć. Nie zapomnij o tym czasem.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2007-02-16 18:39:29
    Od: "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> napisał w
    > wiadomości news:er4rrv$d2q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Za wyrzucenie komornika możesz iść siedzieć. Nie zapomnij o tym czasem.

    nie chodzi o wyrzucenie w sensie dosłownym, tylko o to czy wogóle ma prawo w
    takim przypadku wejść do lokalu skoro nic prawnie i tak nie należy do
    dłużnika więc jak piszecie nie może nic zająć.

    Chyba, że tylko po to aby stwierdzić czy dłużnik jest obecny czy nie skoro
    jest tam zameldowany

  • 5. Data: 2007-02-16 18:45:06
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> napisał w
    wiadomości news:er4tou$gsj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > nie chodzi o wyrzucenie w sensie dosłownym, tylko o to czy wogóle ma prawo
    > takim przypadku wejść do lokalu skoro nic prawnie i tak nie należy do
    > dłużnika więc jak piszecie nie może nic zająć.

    Komornik jako przedstawiciel państwa ma prawo do wszystkiego. Ty oczywiście
    możesz to zaskarżyć.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2007-02-16 19:13:30
    Od: "BenLiden" <b...@w...pl>

    Obawiam sie ze komornik g....... moze!

    Kulturalnie takiego delikwenta nalezy trzymac na odleglosc nie ma obowiazku
    wpuszczania go do domu no chyba ze z Policja zawita!

  • 7. Data: 2007-02-16 20:34:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er5007$lug$1@nemesis.news.tpi.pl BenLiden <b...@w...pl>
    pisze:

    > Obawiam sie ze komornik g....... moze!
    Może, może.
    Oczywiście nie wszystko, jak to błędnie sugeruje niejaki Nostradamus, ale
    jednak sporo. I na wypłatę ci siądzie, i na konto, i na nieruchomość, i inne
    takie...

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-02-16 20:36:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    MariuszM. napisał(a):
    > proszę o wyjaśnienie?
    > Sytuacja: Dorosłe dziecko 27 lat od kilku lat nie mieszkające z rodzicami
    > jednak będące u nich zameldowane nie studiujące lub studiujące zaocznie
    > (tego nie wiadomo)

    Po pierwsze wymeldowac dziecko skoro nie mieszka.

> [...]
    > przenieść obowiązek alimentacyjny a to jest dług dla operatora komórkowego.

    Taa, do mojego ojca tez wydzwania (czasem nawet przyelzie)komornik w
    sprawie dlugow mojego starszego brata - sytuacja analogiczna do tej. Od
    mojego ojca komornik uslyszal zeby nic w mieszkaniu nie nalezy do mojego
    brata i ze on tu nie mieszka i ze komornik ma sie tu wiecej niepokazywac
    :) No i komornik dal sobie spokoj :)

    Jacek

  • 9. Data: 2007-02-16 20:38:56
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BenLiden" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Obawiam sie ze komornik g....... moze!
    >
    > Kulturalnie takiego delikwenta nalezy trzymac na odleglosc nie ma
    > obowiazku wpuszczania go do domu no chyba ze z Policja zawita!
    Nikt nie lubi komorników, ale jeśli wszystkie nakazy wyroki egzekucje są
    ok, to dlaczego ma zostać wyrzucony?
    W końcu jeśli ktoś jest zameldowany, to może przypuszczać, ze ta osoba tam
    mieszka i tam znajdują się jej rzeczy?

    Oczywiście możliwe ze to nie komornik, tylko firma windykacyjna

  • 10. Data: 2007-02-16 22:35:09
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > nie chodzi o wyrzucenie w sensie dosłownym, tylko o to czy wogóle ma prawo
    > takim przypadku wejść do lokalu skoro nic prawnie i tak nie należy do
    > dłużnika więc jak piszecie nie może nic zająć.

    Skoro komornik działa na podstawie nakazu sądowego, to znaczy, że ma prawo,
    bo działa w imieniu niezawisłego sądu. Zajmie to, co uzna za słuszne a
    znajduje się w lokalu wymienionym w nakazie. Następnie rodzice bedą musieli
    pisać odwołania (ewentualnie skargi) do sądu, który to nakaz wydał,
    udawadniając, że zajęte przez komonika przedmioty znajdujące się w tym
    lokalu należą do nich, a nie do syna.

    > Chyba, że tylko po to aby stwierdzić czy dłużnik jest obecny czy nie skoro
    > jest tam zameldowany

    Komornik się tym nie zajmuje. On wykonuje jedynie nakaz sądu. Od ustalania,
    czy dany klinet przebywa pod danym adresem i czy znajduje się tam jego
    majatek są właśnie między innymi windykatorzy, który poza próbą polubnowego
    załatwienia sprawy, ustalaja ponad wszelką wątpliwość wszelkie dane klienta
    oraz jego majątku, przed skierowaniem sprawy do sądu.