  • 1. Data: 2007-02-16 18:44:04
    Temat: Termin ważności dowodu osobistego
    Od: gloki <gloki@o2o2_usun_o2_.pl>

    Witam,

    Mam pytanie, jak to jest z terminem ważności dowodu osobistego, czy po
    upływie terminu dowód jest już tylko kawałkiem plastiku i nikt nie musi
    go akceptować?
    Bo właśnie zauważyłem, że jakiś czas temu skończył mi się termin
    ważności (był na 5 lat) i natychmiast poleciałem do urzędu miasta złożyć
    formularz do wymiany. Jak złożyłem to stary dowód mi oddali i jak się
    spytałem to powiedziała mi pani, że mogę go sobie używać dopóki nie
    dostanę nowego.
    Pytanie tylko czy wogóle ktoś będzie chciał go przyjmować?

    Teraz przejdę do sedna.
    Czy mogę podpisać umowę zlecenie, do której podałem numer
    przeterminowanego dowodu, czy lepiej się upomnieć żeby wystawiono mi ją
    z jakimś innym dokumentem (np. prawem jazdy)?

  • 2. Data: 2007-02-16 19:00:14
    Temat: Re: Termin ważności dowodu osobistego
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "gloki" <gloki@o2o2_usun_o2_.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mogę podpisać umowę zlecenie, do której podałem numer
    > przeterminowanego dowodu, czy lepiej się upomnieć żeby wystawiono mi ją z
    > jakimś innym dokumentem (np. prawem jazdy)?

    Umowę podpisujesz ty, a nie twój dowód osobisty. Podsumowując,
    nieważność dowodu, nie spowoduje
    nieważności umowy.

  • 3. Data: 2007-02-19 19:12:26
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    gloki wrote:
    > czy po
    > upływie terminu dowód jest już tylko kawałkiem plastiku i nikt nie musi
    > go akceptować?

    Zacznijmy od prostszego pytania: czy przed upływem terminu dowód jest
    tylko kawałkiem plastiku i nikt nie musi go akceptować? Jeśli nie, to
    kto musi i w jakim celu?

    > Czy mogę podpisać umowę zlecenie, do której podałem numer
    > przeterminowanego dowodu, czy lepiej się upomnieć żeby wystawiono mi ją
    > z jakimś innym dokumentem (np. prawem jazdy)?

    Lepiej nie, chyba że przypadkiem umawiasz się z właściwym miejscowo
    starostą. Żeby zleceniodawca z umową miał Ci wystawiać prawo jazdy...
    chcesz odpowiadać za podżeganie?