  • 11. Data: 2007-02-16 22:39:10
    Temat: Re: odpowiedzialnosc rodzica za długi dorosłego dziecka?
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > Kulturalnie takiego delikwenta nalezy trzymac na odleglosc nie ma
    > obowiazku wpuszczania go do domu no chyba ze z Policja zawita!

    Oczywiście, że nie musisz go wpuścić. Ale niestey policja ma OBOWIĄZEK na
    wniosek komornika udzielić mu asysty i wtedy i tak wejdzie. Tak więc w
    realiach wygląda to tak, że albo wpuszczasz go po dobroci, albo wpuścisz go
    za pół godziny, gdy wytłumaczy Ci to przybyła na miejsce policja.

  • 12. Data: 2007-02-16 23:20:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

    > Po pierwsze wymeldowac dziecko skoro nie mieszka.

    Sam się musi wymeldować. Albo należy złożyć wniosek o wymeldowanie w
    trybie administracyjnym. A to ostatnie będzie troszkę utrudnione faktem,
    że zainteresowany jest "poza zasięgiem" ;)

  • 13. Data: 2007-02-16 23:21:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TMK wrote:

    > Nikt nie lubi komorników, ale jeśli wszystkie nakazy wyroki egzekucje są
    > ok, to dlaczego ma zostać wyrzucony?

    Bo nie ma nic do egzekucji.

    > W końcu jeśli ktoś jest zameldowany, to może przypuszczać, ze ta osoba tam
    > mieszka i tam znajdują się jej rzeczy?

    Na odczepnego można dać do zajęcia szczoteczkę do zębów ;->

    W końcu czy ktoś nawet mieszkający u rodziców ma obowiązek posiadania
    własnych ruchomości? ;)

  • 14. Data: 2007-02-17 02:44:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> wrote in message

    > dziś do ojca dzwonił komornik z informacją, że owe dziecko ma dług 1300 zł
    > pdobno jest wyrok sądowy na zajęcie tej kwoty

    Jakby podobny by, to już by dawno przyszedł listem za potwierdzeniem odbioru
    do domu.
    Komornik zdaje sie był z firmy windykacyjnej.
    Jak się przedstawił?
    Czysto i wyraźnie: Komornik Sądu rejonowego rewiru xxx, czy też tak
    bełkotliwie, że jedynym zrozumiałym słowem było słowo komornik.

    > Komornik stwierdził, że jest w stanie zająć mienie rodziców na poczet
    > długu
    > "dziecka", co według mnie jest bzdurą bo na rodziców można podobno tylko
    > przenieść obowiązek alimentacyjny a to jest dług dla operatora
    > komórkowego.

    Jedyną rzeczą, którą komornik może szukać w mieszkaniu rodziców to rzeczy
    syna, które ewentualnie mogą do niego należeć.
    należy grzecznie komornikowi wytłumaczyc, że syn nie mieszka i żadne jego
    rzeczy już się tutaj nie znajdują.
    Dlatego najlepiej w biurze meldunkowym złożyć wniosek o wymeldowanie syna w
    tryie administracyjnym.

    pseudokomornik z firmy windykacyjnej powinien zostać za progiem tak jak
    przyszedł.

    > czy komornik faktycznie ma prawo a jeśli nie to może ktoś zna odpowiednie
    > paragrafy?

    ma prawo szukać rzeczy należącej do tej osoby. Nie ma prawo zająć niczego co
    nalezy do ojca.

    > Komornik prawdopodobnie zostanie wyrzucony o ile przyjdzie (oczywiście
    > kulturalnie bez uszkodzeń nieszczęśnika) więc muszę znać podstawy prawne

    O ile to rzeczywiście komornik to raczej nie radzę.

  • 15. Data: 2007-02-17 03:39:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "BenLiden" <b...@w...pl> wrote in message
    > Obawiam sie ze komornik g....... moze!
    >
    > Kulturalnie takiego delikwenta nalezy trzymac na odleglosc nie ma
    > obowiazku wpuszczania go do domu no chyba ze z Policja zawita!

    Oczywiście, że komornik szarpał sie nie będzie.
    przyjdzie na nastepny dzień z policją i wówczas będzie mniej miły.
    Radzę nie trzymac na odległość, a po prostu załatwić z nim to co chce.

  • 16. Data: 2007-02-17 03:53:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Arapaho" <a...@U...pl> wrote in message

    > Komornik się tym nie zajmuje. On wykonuje jedynie nakaz sądu. Od
    > ustalania, czy dany klinet przebywa pod danym adresem i czy znajduje się
    > tam jego majatek są właśnie między innymi windykatorzy, który poza próbą
    > polubnowego załatwienia sprawy, ustalaja ponad wszelką wątpliwość wszelkie
    > dane klienta oraz jego majątku, przed skierowaniem sprawy do sądu.

    Od wskazania majątku dłuznika jest wierzyciel.
    Komornik "za drobną opłatą" tez moze się zająć ustaleniem majątku dłuznika.

  • 17. Data: 2007-02-17 12:40:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> napisał w
    wiadomości news:er4rrv$d2q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Komornik nie dzwoni tylko przysyła wezwanie wraz z odpowiednimi dokumentami. I
    na pewno nie do rodziców, tylko do dłużnika. A więc można z dużym
    prawdopodobieństwem złożyć, że to nie był komornik.

  • 18. Data: 2007-02-17 12:52:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Komornik nie dzwoni tylko przysyła wezwanie wraz z odpowiednimi
    > dokumentami. I na pewno nie do rodziców, tylko do dłużnika. A więc można
    > z dużym prawdopodobieństwem złożyć, że to nie był komornik.

    Pewnie to jednak komornik. Przyjdzie zająć ruchomości dłużnika - to robi
    osobiście.
    A gdzie przyjdzie? Tam gdzie mu wierzyciel wskaże. A gdzie wskaże? Tam
    gdzie myśli że dłużnik mieszka ... czyli tam gdzie jest zameldowany.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 19. Data: 2007-02-17 13:33:19
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    >W wiadomości news:er5007$lug$1@nemesis.news.tpi.pl BenLiden <b...@w...pl>

    > Może, może.
    > Oczywiście nie wszystko, jak to błędnie sugeruje niejaki Nostradamus, ale
    > jednak sporo. I na wypłatę ci siądzie, i na konto, i na nieruchomość, i
    > inne takie...

    Czyli jednak wszystko;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2007-02-17 13:40:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er7075$1av$1@opal.icpnet.pl Nostradamus
    <l...@p...fm> pisze:

    > Czyli jednak wszystko;))
    Nie.
    Nie może np. zająć przedmiotów potrzebnych do wykonywania zawodu.
    Nie słyszałem także, aby komornik próbował zabrać inwalidzie wózek.
    Wykluczeń jest sporo.

    --
    Jotte