  • 171. Data: 2014-12-25 20:11:44
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "the_foe" <t...@w...pl> wrote in message news:m7fakb$h7f$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    człowieka, uwierz, sądy to stosują.

> [...]
    > to podpiąć. Kiedyś regulaminy spoldzielni mieszkaniowej zabraniały
    > suszenia ubran na kaloryferze, ale wraz z pomiernikami problem sam
    > umarł. Jednak przy otwieraniu okien? Nie masz najmniejszych szans jesli
    > takową czynność zazyczyłeś sobie PO podpisaniu umowy. Skad najemca ma
    > wiedzieć, ze wynajmuje mieszkanie gdzie nie ma kompletnie innej
    > wentylacji niż otwarte okno? No powiedz mi jak? Tylko od Ciebie, a Twoim
    > obowiazkiem jest to im powiedzieć PRZED podpisaniem umowy. A w Twoim
    > interesie jest to wpisać w umowę, zeby w sadzie nie było słowa przeciw

    Mieszkanie MA wentylację. Ale jak się z niego wyłączy i odizoluje jedno
    pomieszczenie, to jak ona ma działać?
    M.

  • 172. Data: 2014-12-25 21:50:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > I mi naprawdę nie musisz tłumaczyć, że zostawienie dziury w oknie
    > (wywietrznika) jest równoważne rozszczelnieniu tego okna
    [...]
    > ---
    > Bo to nie jest wywietrznik.

    Mea culpa.
    Nawietrznik, oczywiście.
    Rzecz jasna GDZIEŚ musi być wywietrznik (do komina), którym to
    wprowadzone powietrze zostanie odprowadzone.
    ---
    Masz w pokojach wywietrzniki ?

    > Żeby odprowadzić oknem parę trzeba je otworzyć na oścież.

    Zgadza sie.
    A najlepiej dwa okna 'na przestrzał' (przeciąg) o czym
    pisałem.
    ---
    Technicznie jest oczywiste, że da się przewietrzyć nawet zwykłym oknem, ale
    w mało praktyczny sposób, więc nie ma co liczyć, że ktoś to będzie robił.

  • 173. Data: 2014-12-25 21:53:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Chyba gorzej niż otwarcie okna 1,6x1,4m, na 10 minut?

    Okna można NIE OTWIERAĆ.

    I problem który masz z lokatorem sprowadza się do tego, że tego
    prostego faktu nie rozumiesz.
    On ma PRAWO nie otwierać okna.
    ---
    I nie można umówić się inaczej ?

  • 174. Data: 2014-12-25 22:17:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Stokrotka"

    Do ciebie nie dociera, że są inne czynniki niz kaloryfer mające wpływ na
    temperaturę w mieszkaniu.
    (sąsiedzi, pogoda).
    ---
    No i te czynniki właśnie podzielnik uwzględnia.

    A według prawa, norm, ogżanie mieszkanie polega na tym by była w nim
    określona temperatura.
    Nie ma 20 st= nie ma ogżewania.
    A za to ogżewanie płace nie sąsiadowi, tylko ciepłowni.
    ---
    Odkręć kaloryfer.

    > ---
    > Chyba jak okno otworzą.
    Jakieś bzdury piszesz , w łazience nie ma okna.
    ---
    To zamontuj.

    > ---
    > Jak "ukradzionego" ? Jeden sąsiad grzeje bo chce mieć ciepło, drugi nie
    > grzeje bo chce mieć zimno.

    NIe: drugi nie gżeje, bo ma 2 mieszkania.
    ---
    A ja mam 3 i 2 komórki

    ten obok będzie ustawiał pokretło w połowie i będzie miał 24,
    bo ma dobrego sąsiada.
    ---
    Szukaj dobrego sąsiada.

    > ........Każdy sąsiad robi Ci dodatkową izolację od dworu, że nie trzeba
    > grzać tyle ile trzebaby gdyby ściana zewnętrzna była. Powinnaś mu za to
    > zapłacić, ale za głupia jesteś.
    Pszeciwnie. Jak by ściana była zewnętszna to ... stawiam tam regał z
    książkami.
    ---
    :-)

  • 175. Data: 2014-12-26 00:45:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-25 o 21:53, re pisze:

    > Okna można NIE OTWIERAĆ.
    >
    > I problem który masz z lokatorem sprowadza się do tego, że tego
> [...]

    Można, ale trzeba to zrobić przed wynajęciem a nie jakiś czas po.
    Inna sprawa to kto wynajmie mieszkanie z obowiązkiem wietrzenia
    np. przez pięć minut co sześć godzin ?

    Pozdrawiam

  • 176. Data: 2014-12-26 03:10:25
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:m7hunq$bhi$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Okna można NIE OTWIERAĆ.
    >
    > I problem który masz z lokatorem sprowadza się do tego, że tego
    > prostego faktu nie rozumiesz.
    > On ma PRAWO nie otwierać okna.

    A ma prawo nie wyrzucać śmieci i nie spuszczać wody w sraczu?
    Chyba ma?
    A może, czas włączyć mózgi?

  • 177. Data: 2014-12-26 13:38:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-25 o 20:11, Moonsky pisze:

    człowieka, uwierz, sądy to stosują.

    > Mieszkanie MA wentylację. Ale jak się z niego wyłączy i odizoluje jedno
    pomieszczenie, to jak ona ma działać?
    > M.

    np:
    http://www.baranskidrzwi.pl/images/wentylacja/wentyl
    acja_03d.jpg

    --
    @foe_pl

  • 178. Data: 2014-12-27 10:21:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Dec 2014, Moonsky wrote:

    > "P.B." <p...@w...pl> wrote
    [...]
    [...]
    > Te, inteligent, a co jest jak w pomieszczeniu... NIE MA OKNA?

    To nie ma.

    > Musi być?

    Nie musi. Zależy do czego to pomieszczenie.

    Błąd logiczny popełniasz w innym miejscu - jak nie musi być
    okna, to nie musi być łazienki ani gazu. Ani sypialni :P
    Po prostu nie dostaniesz "legalnej" zgody (ani na zrobienie
    łazienki, ani na podpięcie czegokolwiek gazowego) dopóki
    w projekcie nie będzie prawidłowej wentylacji.

    > Zbyt szczelne okna to debilizm, ale nie wątpię, że w Polsce zrozumiały.

    A tu czegoś nie rozumiem - powiadasz, że debilne było wstawienie
    szczelnych okien?
    Wg przepisów nie - tylko powinno wiązać się z wymuszeniem wentylacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 179. Data: 2014-12-27 10:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Dec 2014, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Z temperaturą na grzejniku.
    > ---
    > Nie z temperaturą na grzejniku tylko różnicą temperatury między grzejnikiem
    > a pomieszczeniem.

    Taki bardzo powszechny model "parujący"?
    Jak to robi? :>

    > Patrz post obok - ma się to nijak do: - ciepła oddanego przez TEN
    > grzejnik - ciepła pobranego od sąsiadów, o czym pisze Stokrotka.
    ---
    > Dlatego właśnie mierzy ciepło oddane przez ten grzejnik

    Ale ciepło oddane przez grzejnik mierzy LICZNIK CIEPŁA, urządzenie
    wyraźnie droższe i dlatego mało popularne w .pl!
    Faktycznie, licznik mierzy dwie temperatury - ale *WODY* (odpowiednio
    doprowadzanej i odprowadzanej z grzejnika) oraz jej przepływ.

    > i dlatego ciepło od sąsiadów

    A to jest zupełnie odrębny (od kwestii "co mierzy podzielnik") składnik
    uwag Stokrotki, skądinąd słuszny.

    pzdr, Gotfryd

  • 180. Data: 2014-12-27 10:31:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Dec 2014, re wrote:

    > Podzielnik ma dwa czujniki temperatury,

    Drobna część (podzielników).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podzielnik_koszt%C3%B3w

    > Zupełnie już pomijam brak pomiaru przepływu owej wody.
    > ---
    > Bo nie ma ona znaczenia.

    Ta... nic a nic.

    pzdr, Gotfryd