  • 1. Data: 2005-08-05 10:56:13
    Temat: odmowa wypłacenia kaucji przy wykupie mieszkania (spółdzielcze->własnościowe)
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Witam!
    Rodzice wykupili mieszkanie w którym mieszkają od ~25 lat.
    Czyli zmieniła się forma własności ze spółdzielczego na własnościowe.
    W 1963 (jeszcze na poprzednim mieszkaniu) została wpłacona kaucja w
    wysokości 3-miesięcznych poborów ojca (taki był standard). Niestety -
    rodzice nie mają dowodu wpłaty. Ale - przy przeprowadzce na docelowe
    mieszkanie o którym mowa - w tzw. "przydziale" znalazła się adnotacja ze
    zaliczono wpłaconą wcześniej kaucję na poczet kaucji za nowe
    mieszkanie (w 1979r) i dołączono informację o wysokości kwoty owej kaucji.

    Mieszkanie zostało wykupione w tym roku w maju (od Urzędu Miasta) i
    rodzice wystąpili o zwrot kaucji.

    Wczoraj przyszła odpowiedź odmowna - powodem jest brak dowodu wpłaty.
    Rodzice nie mają ( przyczyn nieznanych - to samo dotyczy pozostałych
    lokatorów bloku) tego dowodu, a tzw. "Urząd gospodarki komunalnej" w
    którym to było wpłacane już nie istnieje.
    W odpowiedzi Urząd Miasta napisał, że "pomimo wszelkich staran nie
    odnaleziono w archwiwach przekazanych przez Gospodarkę Komunalną dowodów
    wpłąt kaucji, wpis w "przydziale" nie jest dowodem". Powołano się na
    ustawe o rachunkowości i brak podstaw prawnych do zwrotu kaucji.

    Oczywiscie - termin na odwolanie sie - 7 dni.

    Pozostali lokatorzy zastanawiaja sie nad pozwem zbiorowym.
    Pytanie - czy warto sie w to pchac i ponosic koszta ?
    Czy moze sprawa jest z gory skazana na porazke ?

    pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2005-08-05 12:08:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jancio wrote:
    > Witam!

    Wrocław?

  • 3. Data: 2005-08-05 14:41:00
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    witek napisał(a):

    > Wrocław?

    Nie. A ma to jakieś znaczenie ?
    Tzn - czy zależy to od "widzimisię" władz miasta ?
    A we Wrocławiu mieszkałem kiedyś...:)

    Jancio

  • 4. Data: 2005-08-05 18:35:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jancio" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie warto kruszyć kopii. Ta kaucja nie podlega
    przeliczeniu, więc wypłacą wg pieniędzy sprzed denominacji. To wyjdzie
    kilka złotych.

  • 5. Data: 2005-08-06 01:01:20
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd0bh8$f9b$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Moim zdaniem nie warto kruszyć kopii. Ta kaucja nie podlega
    > przeliczeniu, więc wypłacą wg pieniędzy sprzed denominacji. To wyjdzie

    Jesteś całkiem pewien? Sąsiadka tesciowej dostała jakoś przeliczone, ale
    dokładnie nikt nie wie jak.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Najpiękniejsze rzeczy są zwykle najbardziej bezużyteczne
    /John Ruskin/

  • 6. Data: 2005-08-06 09:44:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dd1259$8ni$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jesteś całkiem pewien? Sąsiadka tesciowej dostała jakoś przeliczone,
    ale
    > dokładnie nikt nie wie jak.

    Przerabiałem to ze Spółdzielnią Mieszkaniowa, a jakoś nie słyszałem, by
    były odrębności w tym zakresie.

  • 7. Data: 2005-08-06 14:27:01
    Od: jancio <j...@p...fm>

    Robert Tomasik wrote:
    > Przerabiałem to ze Spółdzielnią Mieszkaniowa, a jakoś nie słyszałem, by
    > były odrębności w tym zakresie.

    No tak. Rodzice naiwnie załozyli - że skoro wpłacili 3x równowartość
    średniej płacy krajowej (wtedy) - to tak im będzie przeliczone przy zwrocie.
    Z tego wynika że rzeczywiście - nie ma się co szarpać.
    Dzięki za info.

    Jancio