  • 1. Data: 2005-08-05 10:54:30
    Temat: Kupno działki
    Od: "MariolaK" <m...@w...pl>

    Witam
    Kupuje działkę rolniczą 1415m2 w przyszłości chcę zrobić z niej budowlaną i
    postawić dom.
    Na co zwrócić uwagę przy kupnie działki?
    Jakie dokumenty itp aby być prawowitym posiadaczem i nie mieć w przyszłości
    problemów własnosciowych.

    Pozdrawiam
    Mariola

  • 2. Data: 2005-08-05 14:06:22
    Temat: Re: Kupno działki
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "MariolaK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postawić dom.
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie działki?
    > Jakie dokumenty itp aby być prawowitym posiadaczem i nie mieć w

    Witam
    Należy udać się do notariusa tj.kupujący i sprzedający, ktory sporządzi akt
    notarialny
    Aby sporządzić akt notarialny , właściciel działki musi mieć wyrys tej
    działki , który to otrzyma w Starostwie Powiatowym w Wydziale Geodezji i
    Gospodarki gruntami Opłata za ten dokument wynosi ok 150 zł.
    Ponadto musi być akt własności tej działki i oczywiście dowody tożsamości

    Należy zwrócić uwagę czy sprzedający nie zalega z podatkami oraz opłatami w
    KRUSIE
    Uzgodnić z notariuszem założenie księgi wieczystej na kupującego/oni znają
    tą procedurę/

    Pozdrowienia KK

  • 3. Data: 2005-08-05 14:55:20
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

> [...]
    > postawić dom.
    > Na co zwrócić uwagę przy kupnie działki?
    > Jakie dokumenty itp aby być prawowitym posiadaczem i nie mieć w

    - akt wlasnosci (odpis z ksiegi)
    - opinia urbanistyczna (Gmina to wydaje)
    - wypis z rejestru gruntów (z geodezji)
    (notariusz powinien ci takich informacji udzielic)

    Dodatkowo do 30 dni czeka sie na odpowiedz od Agencji Nieruchomosci Rolnych
    gdyz mają prawo pierwokupu (to ostatnie zglasza notariusz przy sporzadzaniu
    wstepnego aktu bo taki sie teraz na poczatek podpisuje)

    Nora

  • 4. Data: 2005-08-05 15:04:19
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Nora" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sporzadzaniu
    > wstepnego aktu bo taki sie teraz na poczatek podpisuje)

    Dokładnie tak
    Pozdrowienia KK

  • 5. Data: 2005-08-05 17:24:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dcvgge$hkq$1@atlantis.news.tpi.pl,
    MariolaK <m...@w...pl> napisał/a:
    > Witam
    > Kupuje działkę rolniczą 1415m2 w przyszłości chcę zrobić z niej
    > budowlaną i postawić dom.

    A co mówi o tym tereie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego?
    koniecznie sprawdx w gminie, bo może się okazać, że nie będziesz na niej
    mogła postawić domu.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kochając marzy się o przyszłości
    /Stefan Żeromski/

  • 6. Data: 2005-08-05 17:30:38
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Kupuje działkę rolnicz? 1415m2 w przyszło?ci chcę zrobić z niej budowlan? i
    > postawić dom.

    Wiesz ... widocznie nie wiesz, ze chciec to sobie mozesz. O tym co moze
    byc na dzialce decyduje grupka urzednikow, a nie ty. Na swoj sposob to
    dobrze, bo w pewien sposob dba o porzadek.

    --
    Krzysiek, Krakow