  • 1. Data: 2009-11-02 00:56:37
    Temat: ochrona wizerunku w prawie UE
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Orientuje się ktoś jak w zakresie ochrony wizerunku prawo unijne ma się
    ma do naszego, zapisanego w art. 80/81 PA?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2009-11-02 13:16:13
    Temat: Re: ochrona wizerunku w prawie UE
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Orientuje się ktoś jak w zakresie ochrony wizerunku prawo unijne ma się
    > ma do naszego, zapisanego w art. 80/81 PA?

    na gorąco odpowiedziałbym, że UE nie zajmuje się w swoim prawodawstwie
    ochroną wizerunku, bo nijak to sie ma do celów prawodawstwa UE, ale może
    ktoś wie coś więcej?

  • 3. Data: 2009-11-02 15:28:55
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > na gorąco odpowiedziałbym, że UE nie zajmuje się w swoim prawodawstwie
    > ochroną wizerunku, bo nijak to sie ma do celów prawodawstwa UE, ale może
    > ktoś wie coś więcej?

    Ja również nie spotkałem się z prawem WE w tym zakresie. Ale na wszelki
    wypadek poszukałbym jakichś dokumentów "nienazwanych" albo np. rezolucji
    czy odezw Parlamentu Europejskiego w tej kwestii. Przypuszczam, że
    jeżeli w ogóle, to właśnie w dokumentach politycznych, a nie aktach
    normatywnych czegoś można by się dogrzebać...
    Hint: http://eur-lex.europa.eu
    pwz

  • 4. Data: 2009-11-02 16:18:03
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    pwz pisze:
> [...]

    (...)

> [...]
    > jeżeli w ogóle, to właśnie w dokumentach politycznych, a nie aktach
    > normatywnych czegoś można by się dogrzebać...

    OK, ale pytanie było o prawo
    ;)

  • 5. Data: 2009-11-02 16:36:26
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Roman Rumpel pisze:
    > Przypuszczam, że
    >
    > OK, ale pytanie było o prawo
    > ;)

    Tak, masz rację. Pomyślałem sobie jednak, że czytając rezolucje PE itp.
    dokumenciaki można czasami (w preambule) znaleźć odesłania/nawiązania do
    wcześniejszych dokumentów, w tym aktów normatywnych. Zawsze to jakiś trop...
    pwz

  • 6. Data: 2009-11-02 23:48:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-02, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > na gorąco odpowiedziałbym, że UE nie zajmuje się w swoim prawodawstwie
    > ochroną wizerunku, bo nijak to sie ma do celów prawodawstwa UE, ale może
    > ktoś wie coś więcej?

    A nie jest jednym z celów UE (więc i prawodawstwa) ochrona praw jej
    obywateli, tu osobistych? Co do samego pytania, to przy okazji dyskusji
    na innym forum podano jak sprawa ochrony wizerunku wygląda w Stanach -
    wydaje się (bo przyznam, dogłębnie nie weryfikowałem), że ogranicza się
    do restrykcji przy publikacjach komercyjnych. Starałem się dociec czy
    jest jakiś wspólny dokument dla UE i właśnie niczego precyzyjnego nie
    widzę, czyli jest to w wyłącznej gestii poszczególnych państw. Np. takie
    UK wywodzi swoją zdaje się z Human Rights Act gdzie mowa jest bardziej o
    dobrach osobistych a samo wywodzenie jest dość niekonkretne i budzi siłą
    rzeczy dużo kontrowersji.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-11-03 08:23:31
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > A nie jest jednym z celów UE (więc i prawodawstwa) ochrona praw jej
    > obywateli, tu osobistych?

    Nie, nie jest.
    Celem prawodawstwa UE jest/była do tej pory ochrona wspólnego rynku
    rozumiana jako ochrona czterech swobód i stwarzanie równych warunków
    konkurencji. Wszystko inne to dodatki, na które Unia wchodzi powoli i
    nieśmiało, i tylko tam, gdzie da się to uzasadnić zgodnie z regułami
    uzasadniania pomocniczości. Ochrona wizerunku nijak na razie się nie da,
    więc na razie jej prawodawstwo wspólnotowe nie rusza. Co nie oznacza,
    że tak pozostanie, ale na razie tak jest.

    RR

  • 8. Data: 2009-11-03 08:35:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2009 o 09:23:31 Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Nie, nie jest.
    > Celem prawodawstwa UE jest/była do tej pory ochrona wspólnego rynku
    > rozumiana jako ochrona czterech swobód i stwarzanie równych warunków
    > konkurencji.

    Czyli wychodzi po 25.000 stron legislacji na każdą ze swobód.
    Czuję ulgę wiedząc że moje swobody są tak dobrze zabezpieczone :)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-03 08:48:33
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Tomek pisze:

    > Czyli wychodzi po 25.000 stron legislacji na każdą ze swobód.

    Sprawdzałeś kiedyś ile u nas?
    > Czuję ulgę wiedząc że moje swobody są tak dobrze zabezpieczone :)

    Dopiero by Ci ulżyło :)