  • 51. Data: 2009-10-12 17:08:21
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Paź, 18:37, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
    > Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5
    >
    > --
    > Tomek

    Bo ustawy powstaja w wyniku badan nad teoria nieskonczonej liczby malp.

  • 52. Data: 2009-10-12 17:28:32
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Kodeks Cywilny jednolicie używa stwierdzenia "siedziba osoby prawnej
    > lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".

    ale miejsce zamieszkania nie jest adresem!:O)

  • 53. Data: 2009-10-13 16:19:25
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Popatrz na to inaczej: celem upublicznienia danych jest "ochrona
    > bezpieczeństwa gospodarczego" - bardzo byłbyś zadowolony, jakby się
    > okazało, że kiedy idziesz z reklamacją, to ten co Ci sprzedał samochód
    > "już nie działa", takoż "zniknął" sprzedawca lodówki i tak dalej?

    Przecież w rejestrze nie ma aktualnego adresu.

  • 54. Data: 2009-10-13 19:45:03
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie? :)
    > No to dlaczego dziwisz się PT o całe dwa tygodnie? :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jako jedyny pomogłeś mi zrozumieć
    i inaczej na sprawę spojrzeć.
    Całą resztę bezsensownych wywodów nie na temat z tego wątku chętnie bym
    usunął.

    pozdrawiam

    BP

  • 55. Data: 2009-10-17 11:26:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009, Tomek wrote:

> [...]

    Hm...
    Wprowadziła pojęcia takie jak DG (bez zastrzeżenia "w rozumieniu
    ustawy", czyli wypada domniemać, że ma moc obowiązującą "w całym
    zakresie prawa" - poza aktami, gdzie jest dalsze siedem odrębnych
    definicji), dalej "osoby zagranicznej" itede :), ale pojęciem
    "siedziby" się IMVHO tylko *posługuje*!
    Znaczy trzeba by jakoś odróżnić "wprowadzenie przez definicję"
    od "wprowadzenia przez użycie".

    > Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
    > Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

    Polistuję szerzej:
    10.4.2, 21..3, 49.1., 53.5, 79.2.6, 80a.1 oraz 81.1

    Oraz skorzystam do dywagacji :)

    Tylko 21..3 i 81.1 stanowią wyjątki - znaczy nie ma mowy
    o "lub miejscu zamieszkania".
    Mi z tzw. "zasad prawnych" wychodzi bardzo prosty wniosek: z ustawy
    o swobodzie *nie* wynika, w przypadku osoby fizycznej a w odróżnieniu
    od osoby prawnej, nakaz ujawniania adresu *z podanego powodu* ani
    (odpowiednio) przechowywania ksiązki kontroli.
    Taki nakaz może wynikać z innych przepisów, które mogą obowiązywać
    równolegle (np. podanie adresu podatnika - z przepisów o VAT).
    A książkę kontroli przedsiębiorca "fizyczny" najwyraźniej musi
    tylko mieć (i móc "jakoś" okazać), skoro *nie* musi być w jego
    "miejscu zamieszkania" ani "miejscu prowadzenia DG" bądź "zakładu"
    (acz w innym miejscu tego określenia użyto, więc jakby ustawodawca
    CHCIAŁ go użyć, to by go użył - bo MÓGŁ, więc... nie chciał!)

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2009-10-17 11:27:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Oct 2009, op23 wrote:

    > Przecież w rejestrze nie ma aktualnego adresu.

    Zgoda, problemem pytającego nie jest jego aktualny adres, lecz
    fakt, że jego aktualny adres jest nadal "starym" adresem - tym
    ujawnionym :D

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2009-10-17 12:50:54
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Zgoda, problemem pytającego nie jest jego aktualny adres, lecz
    > fakt, że jego aktualny adres jest nadal "starym" adresem - tym
    > ujawnionym :D

    Mnie chodzi tylko o to, że gdyby celem rejestracji było zapewnienie
    możliwości uzyskania adresu przedsiębiorcy po zakończeniu działalności to
    należałoby aktualizować ten adres a skoro się tego nie robi to najwyraźniej
    nie temu to służy.