  • 1. Data: 2009-10-09 16:38:10
    Temat: jak zmusić najemce do zapłaty czynszu?
    Od: Lutek34 <l...@g...com>

    Witam
    Końcem miesiąca kończy się umowa wynajmu lokalu użytkowego który
    wynajmuję pewnej osobie która prowadzi w tym lokalu jednoosobową
    działalność gospodarczą. Osoba ta na dzień dzisiejszy ma u mnie
    zadłużenie z tytułu nie zapłacenia czynszu na kwotę 4200zł. Tak jak
    pisałem umowa wynajmu kończy się 31 października, osoba ta zapewnia
    mnie że w dniu zdania lokalu zapłaci mi wszystkie zaległe pieniądze w
    co wątpię. Napiszcie proszę jakie poczynić kroki jeśli okaże się że w
    dniu kiedy będę przejmował lokal od najemcy ten nadal będzie
    niewypłacalny a umowa między nami właśnie wygaśnie. Czy powinienem ją
    zmusić do podpisania jakiegoś oświadczenia czy coś w tym stylu? Jeśli
    tak to co takie oświadczenie powinno zawierać? Będę wdzięczny za
    wszelkie wskazówki.

  • 2. Data: 2009-10-09 16:47:34
    Temat: Re: jak zmusić najemce do zapłaty czynszu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lutek34" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Czy powinienem ją zmusić do podpisania jakiegoś oświadczenia czy coś w tym
    >stylu? Jeśli
    >tak to co takie oświadczenie powinno zawierać? Będę wdzięczny za
    >wszelkie wskazówki.

    A do tej pory jak to bylo?
    Wystawiales jej jakies rachunki? Wplacala kase przelewem?
    Oczywiscie umowe najmu masz zgloszona w US i wplacales zaliczki badz
    ryczalt?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-10-09 16:55:07
    Od: Lutek34 <l...@g...com>

    On 9 Paź, 18:47, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Wystawiales jej jakies rachunki? Wplacala kase przelewem?
    > Oczywiscie umowe najmu masz zgloszona w US i wplacales zaliczki badz

    Tak co miesiąc był wystawiany rachunek i zapłata miała być poprzez
    przelew, na początku było w miarę OK a po kilku miesiącach zaczęło się
    kapanie na konto.Prowadzę DG bez VATu to ten wynajem jest częścią
    mojego dochodu który oczywiście rozliczam z US

  • 4. Data: 2009-10-09 17:17:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lutek34" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 9 Paź, 18:47, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    >kapanie na konto.Prowadzę DG bez VATu to ten wynajem jest częścią
    >mojego dochodu który oczywiście rozliczam z US

    No to spoko, masz umowe, masz rachunki. Nawet bez podpisywania oswiadczen
    masz dowody w reku i jestes calkowicie "na legalu".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-10-09 17:58:04
    Od: Lutek34 <l...@g...com>

    On 9 Paź, 19:17, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > No to spoko, masz umowe, masz rachunki. Nawet bez podpisywania oswiadczen
    > masz dowody w reku i jestes calkowicie "na legalu".

    No ja wiem że jestem na legalu tylko jak się dodatkowo zabezpieczyć i
    zmusić najemce do zapłaty zaległego czynszu?
    Pytam dlatego bo żona najemcy właśnie zdała egzamin/aplikacje na radce
    prawnego i żeby mi się nie wywinęli, po sądach też nie chce mi się
    chodzić.

  • 6. Data: 2009-10-09 18:00:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lutek34" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 9 Paź, 19:17, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    >Pytam dlatego bo żona najemcy właśnie zdała egzamin/aplikacje na radce
    >prawnego i żeby mi się nie wywinęli, po sądach też nie chce mi się
    >chodzić.

    A uwazasz, ze jak Ci cos podpisze to mu jakos automagicznie bez sadow te
    kase wydrzesz?
    Generalnie sa tylko takie mozliwosci:
    1. Jego dobra nieprzymuszona wola
    2. Jego wola przymuszona (Iwan, mafia, itp.)
    3. Wyrok sadowy + jego dobra wola,
    4. Wyrok sadowy + komornik

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-10-09 18:05:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2009 o 20:00:41 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Generalnie sa tylko takie mozliwosci:
    > 1. Jego dobra nieprzymuszona wola
    > 2. Jego wola przymuszona (Iwan, mafia, itp.)

    Co do 3/4 - jakby najemca podpisał (zaakceptował)
    rachunki to też by łatwiej było (tryb nakazowy by wchodził w grę).
    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-10-09 18:11:03
    Od: Lutek34 <l...@g...com>

    On 9 Paź, 20:05, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Co do 3/4 - jakby najemca podpisał (zaakceptował)
    > rachunki to też by łatwiej było (tryb nakazowy by wchodził w grę).

    Wszystkie rachunki oprócz jednego były podpisane przez niego lub
    pracownika (osoba która pod jego nieobecność pilnowała interesu).

  • 9. Data: 2009-10-09 18:22:48
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Pozostaje ci zlozyc mu propozycje nie do odrzucenia , jak masz jaja to
    wiesz co trzeba zrobic.

    Jak jestes ciotom to juz cie wydymali.

  • 10. Data: 2009-10-09 18:25:40
    Od: Lutek34 <l...@g...com>

    On 9 Paź, 20:22, games <g...@g...home.pl> wrote:
    > Pozostaje ci zlozyc mu propozycje nie do odrzucenia , jak masz jaja to
    > wiesz co trzeba zrobic.
    >
    > Jak jestes ciotom to juz cie wydymali.

    Games pisz jaśniej