  • 1. Data: 2009-10-09 16:30:27
    Temat: ochrona danych osobowych
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Witam,
    1 marca wyrejestrowałem działalność gospodarczą, której siedzibą było
    moje mieszkanie a w kontakcie był podany mój prywatny nr telefonu.

    Ostatnio zauważyłem że na wielu portalach internetowych pojawiają się
    dane mojej firmy, która już nie istnieje a dane są obecnie moimi
    prywatnymi danymi kontaktowymi.

    Zwróciłem się m.innymi do Panoramy Firm żeby natychmiast usunęli moje
    dane. Dostałem odpowiedź że mają na to 14 dni!
    Nadmienię że nigdy nie prosiłem nikogo o zamieszczanie moich danych.
    Wszystko pozyskali z GUS-u.
    Proszę o poradę jakie mam w tej kwestii prawa i jak postąpić żeby zmusić
    wszystkie tego typu firmy do usunięcia moich danych.

    pozdrawiam
    BP

  • 2. Data: 2009-10-09 17:14:32
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Black Peter napisal:
    > Proszę o poradę jakie mam w tej kwestii prawa i jak postąpić żeby zmusić
    > wszystkie tego typu firmy do usunięcia moich danych.

    Zadnych. Informacje o DG nie podlegaja ochronie i utajnieniu.
    Jezeli umieszczaja kompletna informacje o DG, nawet nieistniejacej obecnie,
    to w zasadzie, o ile sie nie myle, nie ma sily, ktora moze ich zmusic
    do usuniecia informacji. Bylo nie rejestrowac w domu? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-09 21:37:05
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Wydaje mi sie, ze najlepiej było by zwrócić sie do wszystkich o
    usuniecie danych. Z zasady serwisom nie powinno zależeć na jak
    najszerszej bazie lecz na jak najbardziej aktualnej. Wydaje mi się, że
    jeśli usunie sie dane z rejestru w wyniku jaki przedstawiłeś to możesz
    żądać ich usunięcia. Moim zdaniem dane rejestrowe są jawne, ale po
    wykreśleniu przestają one istnieć w rejestrach, a wiec tracą one
    przymiot jawności.

  • 4. Data: 2009-10-10 08:32:26
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
    Black Peter napisal:
> [...]

    to w zasadzie, o ile sie nie myle, nie ma sily, ktora moze ich zmusic
    do usuniecia informacji. Bylo nie rejestrowac w domu? ;)

    Oczywiscie!
    Powinno to byc przestroga - bo pomoc w tym przypadku raczej nie bedzie
    mozna.
    Powinno kazdemu sie to tlumaczyc, by zakladajac jakakolwiek dzialalnosc nie
    rejestrowal tego na adres zamieszkania i zadnych danych prywatnych.
    Wystarczy wynajc doslownie 4m2 biura w ktorym bedzie krzeslo i telefon
    ewentualnie z faksem:)
    Na telefon mozna zalozyc przekierowanie... Do biura mozna nawet wcale nie
    chodzic, miec tak naprawde w wszystko w domu, ale oficjalnie adres zawsze
    bedzie adresem biura.
    Taka operacja nie jest droga a daje kompletny spokoj po zamknieciu
    dzialalnosci.

  • 5. Data: 2009-10-10 09:29:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Paź, 10:32, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > rejestrowal tego na adres zamieszkania i zadnych danych prywatnych.
    > Wystarczy wynajc doslownie 4m2 biura w ktorym bedzie krzeslo i telefon

    Po co wynajmowac biuro 4m2? :)

    Wystarczy wynajac "adres".

  • 6. Data: 2009-10-10 09:52:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2009 o 10:32:26 pmlb <p...@d...com> napisał(a):

> [...]
    > zawsze bedzie adresem biura.
    > Taka operacja nie jest droga a daje kompletny spokoj po zamknieciu

    Kolejny popis kompetencji. Zniknij już.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-10-10 10:23:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

> [...]
    > zawsze bedzie adresem biura.
    > Taka operacja nie jest droga a daje kompletny spokoj po zamknieciu

    Sprostuję oczywiste nieprawdy: jeśli przedsiębiorca wynajmie biuro,
    to będzie to co najwyżej dodatkowe miejsce wykonywania przez niego
    działalności gospodarczej. Natomiast miejsce zamieszkania z definicji (z
    ustawy) jest zawsze siedzibą przedsiębiorcy i adres ten jest jawny,
    nawet jeśli przedsiębiorca wynajmie sobie kilka dodatkowych biur.

    Jedynym sposobem na faktyczną ochronę adresu miejsca zamieszkania
    jest mieszkanie tam nieoficjalnie - czyli będąc zameldowanym i mając
    zarejestrowaną DG w jakimś wynajętym lokalu, faktycznie mieszka się (de
    facto kątem) gdzieś indziej.

    Pośrednią ochroną swojego adresu jest również prowadzenie firmy w
    ramach spółki kapitałowej, aczkolwiek adres udziałowca, czy też prezesa
    i tak będzie widoczny w aktach KRS tej spółki, przy okazji składania
    różnych deklaracji oraz podpisywania umów notarialnych. Jednakże na
    pewno adres ten nie będzie wykorzystywany w ogólnodostępnych bazach.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-10-10 10:48:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Paź, 12:23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > różnych deklaracji oraz podpisywania umów notarialnych. Jednakże na
    > pewno adres ten nie będzie wykorzystywany w ogólnodostępnych bazach.

    Do wiekszosci operacji potrzebny jest jedynie odpis KRS, tam nie ma
    adresow ani udzialowcow, ani czlonkow zarzadu.

  • 9. Data: 2009-10-10 11:57:18
    Od: <s...@a...pl>

    > Moim zdaniem dane rejestrowe są jawne, ale po
    > wykreśleniu przestają one istnieć w rejestrach, a wiec tracą one
    > przymiot jawności.

    Myślisz że urzędnicy palą te rejestry jak pewne osoby inne dokumenty przy
    zmianie ustrojowej? Nie ma tak dobrze. To są dane DG, ona była i tak już
    zostanie. Siedziba (miejsce zamieszkania) przedsiebiorcy potrzebne mogą być na
    przykład klientowi, który chce złozyć reklamację do sprzedawcy. Trzeba bowiem
    pamietać, że nie ma tu znaczenia, czy dana osoba nadal prowadzi DG, czy nie.

  • 10. Data: 2009-10-10 12:56:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    BK pisze:
    > Po co wynajmowac biuro 4m2? :)
    > Wystarczy wynajac "adres".

    Bzdura! W Ewidencji Działalności Gospodarczej i tak znajdują się dane
    przedsiębiorcy, a więc jego adres zamieszkania. Takoż samo, adres ten
    powinien być podawany na dokumentach generowanych przez przedsiębiorcę.
    Więc to, że Punkt Sprzedaży czy cokolwiek będzie miał gdzie indziej, nic
    nie zmieni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek