    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ochrona danych osobowych
    Date: Sat, 17 Oct 2009 13:26:20 +0200

    On Mon, 12 Oct 2009, Tomek wrote:

> [...]

    Hm...
    Wprowadziła pojęcia takie jak DG (bez zastrzeżenia "w rozumieniu
    ustawy", czyli wypada domniemać, że ma moc obowiązującą "w całym
    zakresie prawa" - poza aktami, gdzie jest dalsze siedem odrębnych
    definicji), dalej "osoby zagranicznej" itede :), ale pojęciem
    "siedziby" się IMVHO tylko *posługuje*!
    Znaczy trzeba by jakoś odróżnić "wprowadzenie przez definicję"
    od "wprowadzenia przez użycie".

    > Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
    > Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

    Polistuję szerzej:
    10.4.2, 21..3, 49.1., 53.5, 79.2.6, 80a.1 oraz 81.1

    Oraz skorzystam do dywagacji :)

    Tylko 21..3 i 81.1 stanowią wyjątki - znaczy nie ma mowy
    o "lub miejscu zamieszkania".
    Mi z tzw. "zasad prawnych" wychodzi bardzo prosty wniosek: z ustawy
    o swobodzie *nie* wynika, w przypadku osoby fizycznej a w odróżnieniu
    od osoby prawnej, nakaz ujawniania adresu *z podanego powodu* ani
    (odpowiednio) przechowywania ksiązki kontroli.
    Taki nakaz może wynikać z innych przepisów, które mogą obowiązywać
    równolegle (np. podanie adresu podatnika - z przepisów o VAT).
    A książkę kontroli przedsiębiorca "fizyczny" najwyraźniej musi
    tylko mieć (i móc "jakoś" okazać), skoro *nie* musi być w jego
    "miejscu zamieszkania" ani "miejscu prowadzenia DG" bądź "zakładu"
    (acz w innym miejscu tego określenia użyto, więc jakby ustawodawca
    CHCIAŁ go użyć, to by go użył - bo MÓGŁ, więc... nie chciał!)

    pzdr, Gotfryd