  • 151. Data: 2010-11-20 18:35:35
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1opeq1xvwfnlq$.ffhigdqgiv59.dlg@40tude.net...

    > Użyłbym w tym przypadku innego okreslenia.
    > Pozostaje bez odpowiedzi pytanie czy "Wierzyciel czy dłużnik to są
    > pojęcia (w przepisach prawa) odnoszace się wyłącznie do zobowiązań
    > finansowych" jest prawdą, w świetle art. 353 kc?

    Myślę, że pewną przesłanką do odpowiedzi na to pytanie jest m.in. i to, że
    jednak sam uznałes, że do opisu stron przytoczonej przeze mnie sytuacji
    bardziej odpowiednie sa inne okreslenia...

  • 152. Data: 2010-11-21 02:15:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/20/2010 02:33 PM), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oprócz przepisów, są jeszcze tzw. "zasady prawne".
    > W nich jest hierahia zasad interpretacji prawa, i o ile zasada "litery
    > prawa" ma pierwszeństwo, kiedy jej stosowanie nie daje odpowiedzi na
    > pytanie, należy stosować kolejne (zasady) z hierarhii.
    > I w ten deseń ochodzimy do celu.

    Heh, ja myślałem że mi wyjedziesz z "syndrom trawniczka", że nie wziąłem
    pod uwagę przepisu z KKS który Maddy przytoczyła, a ty mi o generalnych
    zasadach prawnych.

    > SKORO faktura jest PRZEZNACZONA dla jej odbiorcy, to za oczywiste należy
    > uznać że obowiązek wydania istnieje.

    Ale oprócz tego przepisu o którym wyżej, to tak poza tym jest coś co
    mówi o tym że faktura jest przeznaczona dla odbiorcy?

    p. m.

  • 153. Data: 2010-11-21 12:31:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > A, skoro przyjęliście.
    > Było zaraz tak pisać, bo z treści i tonu Twoich postów wynikało, że
    > są to zasady ustawowe!
    > Skoro DOBROWOLNIE podjęliście się zobowiązania wobec urzędów,
    > a jednocześnie przepisy nie stoją temu na przeszkodzie, rzeczywiście
    > jesteście związani WŁASNYM ZOBOWIĄZANIEM!
    > Ale Ludka ani jego kontrahentów to nie dotyczy - o ile nie podjęli
    > takiego samego zobowiązania.

    Mowa była jednak o Przemysławie, któremu proponowano skreślanie i
    poprawianie terminów płatności na już wydrukowanych fakturach.
    Skoro te terminy już tam są (a są i drukują się na każdej fakturze), a są
    błędne, to ... jak wyżej. Skreślanie i poprawianie ich, ja *osobiście*
    uważam za niewłaściwe.
    Należałoby się jeszcze zapytać, czy Przemysław nie spełnia przypadkiem
    warunków MP, bo jeśli tak, to w myśl ustawy termin płatności jest
    obowiązkowym zapisem na fakturach przez niego wystawianych. A jeśli tak, to
    już w ogóle nie ma nad czym debatować.

    K.

  • 154. Data: 2010-11-21 12:38:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Do tego, przepis art.22 zakazuje "zamazywania i przeróbek", a to NIE
    > jest to samo, co forma opisana w cytowanym (w sąsiednim poście)
    > rozporządzeniu!
    > Dasz głowę, że do UoR nie istnieje przepis pozwalający na dokonywanie
    > poprawek w takiej formie jak na KPiR? (wymagający pozostawienia
    > czytelnej pierwotnej treści)
    > Zwracam uwagę na zapis:
    > "chyba że inne przepisy stanowią inaczej"

    Podaj zatem taki przepis, który pozwala KPiRowcowi na takie poprawki na
    własnych fakturach.

    K.

  • 155. Data: 2010-11-21 12:48:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/21/2010 01:38 PM), Krzysztof wrote:
    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Podaj zatem taki przepis, który pozwala KPiRowcowi na takie poprawki na
    > własnych fakturach.

    Z tego co wiem, to tylko w przypadku urzędów (ogólnie -organów
    administracji państwowej) działa to tak że mogą robić tylko to na co
    mają przepis.

    Normalny "ludź" może robić wszystko czego mu przepis nie zabrania.

    Więc ty podaj przepis który zabrania KPiRowcowi dopisać coś na fakturze,
    zwłaszcza biorąc pod uwagę to co ci próbujemy przekazać a Gotfrydowe
    ładnie to ubrał w słowa - czyli gdzie się faktura zaczyna, gdzie kończy
    i co jest wydrukowane na czym.

    p. m.

  • 156. Data: 2010-11-21 22:41:41
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kotlet" <K...@n...eu> napisał w wiadomości

    > No tak. Tylko, jak tej faktury nie wyślesz, to raczej zapłaty nie
    > dostaniesz.

    Cóż, bywało i to wcale często, że miałem taki komfort, iż najpierw
    dostawałem pieniądze, a potem dopiero (często nawet po dość znacznym czasie)
    wydawałem/wysyłałem towar wraz z fakturą. I niektórzy odbiorcy na nic innego
    nie mogli liczyc..

  • 157. Data: 2010-11-21 22:45:08
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > I w ten deseń ochodzimy do celu.
    > SKORO faktura jest PRZEZNACZONA dla jej odbiorcy, to za oczywiste należy

    Zauważę, że obowiązek WYDANIA faktury to nie to samo, co obowiązek
    DOSTARCZENIE faktury!

  • 158. Data: 2010-11-22 01:04:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/21/2010 11:45 PM), p 47 wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1011201410220.3204@quad...

    > Zauważę, że obowiązek WYDANIA faktury to nie to samo, co obowiązek
    > DOSTARCZENIE faktury!

    Żeś się ululał tego dostarczenia. A jak my sobie chcemy podyskutować o
    WYDANIU faktury, to co - nie możemy żebyś zaraz nie zauważył że jest
    różnica między WYDANIEM a DOSTRARCZENIEM?

    p. m.

  • 159. Data: 2010-11-22 10:23:59
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Żeś się ululał tego dostarczenia. A jak my sobie chcemy podyskutować o
    > WYDANIU faktury, to co - nie możemy żebyś zaraz nie zauważył że jest
    > różnica między WYDANIEM a DOSTRARCZENIEM?

    Pomijając to, ze sie nie "ululałem" do tej róznicy a zaledwie o niej
    przypomniałem (jak sądzę zasadnie, czym dalej!) to oczywiscie możecie sobie
    dyskutowac nawet o wyprawie na Marsa, konstytucja nie zabrania ;-)
    Tyle, że byłaby ta dyskusja odległa od problemu zawartego w poscie autora
    watku przecież odnoszacego się przede wszystkim do kwestii ewentualnego
    obowiązku DOSTARCZENIA faktury, odległa podobnie jak właśnie w przypadku
    waszej dyskusji skupiającej sie jedynie na WYDANIU faktury !

  • 160. Data: 2010-11-22 13:01:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/22/2010 11:23 AM), p 47 wrote:
    [...]
    > Pomijając to, ze sie nie "ululałem" do tej róznicy a zaledwie o niej
    > przypomniałem

    Po raz trzeci bodajże w tej dyskusji

> [...]
    > autora watku przecież odnoszacego się przede wszystkim do kwestii
    > ewentualnego obowiązku DOSTARCZENIA faktury, odległa podobnie jak

    Nie tak odległa. Raptem 2 "zejścia z tematu" - pierwsze - Robert wpadł
    na pomysł że wydanie faktury jest długiem wystawcy wobec klienta, więc
    musi się odbyć u klienta, drugie: mój pomysł że może wystawienie wcale
    nie jest takie obowiązkowe. Czyli nie tak bardzo odległe od pierwotnego
    tematu.

    O dostarczaniu faktur i tak dalej jest kupa innych postów w innych
    podwątkach i w ogóle w historii grupy.

    p. m.