  • 161. Data: 2010-11-23 08:24:12
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w

    > Z tego co wiem, to tylko w przypadku urzędów (ogólnie -organów
    > administracji państwowej) działa to tak że mogą robić tylko to na co mają
    > przepis.
    > Normalny "ludź" może robić wszystko czego mu przepis nie zabrania.

    Ale to Gotfryd zapytał mnie "Dasz głowę, że do UoR nie istnieje przepis
    pozwalający na dokonywanie poprawek w takiej formie jak na KPiR?"
    Oczywiście, że głowy nie dam, bo nie znam przecież wszystkich co do jednego
    przepisów :) Stąd moja prośba do Gotfryda, by taki przepis podał, jeśli wie
    o jego istnieniu.

    > Więc ty podaj przepis który zabrania KPiRowcowi dopisać coś na fakturze,

    Jeśli ustawa o rachunkowości nie jest zbiorem przepisów obowiązujących
    KPiRowca (a tego nie wiem - nie jest KPiRowcem i nigdy nim nie byłem),
    wówczas nie znam takiego przepisu.
    Jeśli jednak UoR obowiązuje KPiRowca, to przepis podawałem wcześniej.
    A na marginesie - nie było wcześniej mowy w wątku o rodzaju prowadzonej
    księgowości. Przemysław nic na ten temat nie wspominał, a ja z
    przyzwyczajenia odniosłem się do przepisów tyczących się księgowości
    pełnej.

    > zwłaszcza biorąc pod uwagę to co ci próbujemy przekazać a Gotfrydowe
    > ładnie to ubrał w słowa - czyli gdzie się faktura zaczyna, gdzie kończy i
    > co jest wydrukowane na czym.

    Hmmm... Szczerze mówiąc nie zauważyłem, żebyście mi coś przekazywali w tym
    temacie :)

    K.

  • 162. Data: 2010-11-23 12:50:15
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 18 Lis, 15:54, Maddy wrote:
    > Od kiedy to polski minister może narzucać, jak ma wyglądać czeska
    > faktura? Albo niemiecka, angielska czy rumuńska?

    Absolutnie! Ale kontrahent zagraniczny chyba może uwzględnić wymogi
    polskiego ministra, jeśli to nie koliduje z przepisami jego kraju?

    > I o jakich podatkach mówisz, bo czeski sprzedawca najpewniej zapłaci
    > podatki w Czechach i interesuje go wyłącznie zdanie czeskiego MF na
    > temat tego, jak ma wyglądać faktura, którą wystawia.

    Mówię o podatkach, które ulegają zmniejszeniu na podstawie
    zaksięgowanej faktury.

    > A swoją drogą dotychczas MF (polski) twierdził jedynie, że z takiej
    > drukowanej samodzielnie przez nabywcę faktury nie można VAT odliczyć.
    > Od kiedy to się na koszty przeniosło?

    A taki VAT można zaliczyć w koszty?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 163. Data: 2010-11-23 13:33:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/23/2010 09:24 AM), Krzysztof wrote:
    [...]
    > Hmmm... Szczerze mówiąc nie zauważyłem, żebyście mi coś przekazywali w
    > tym temacie :)

    Post Gotfryda w innym podwątku:
    Temat: Termin platnosci, bylo: obowiazek doreczenia faktury

    p. m.

  • 164. Data: 2010-11-23 13:52:55
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > (11/22/2010 11:23 AM), p 47 wrote:
    > [...]
    >
    > Po raz trzeci bodajże w tej dyskusji

    e tam...

    > Nie tak odległa. Raptem 2 "zejścia z tematu" - pierwsze - Robert wpadł na
    > pomysł że wydanie faktury jest długiem wystawcy wobec klienta, więc musi
    > się odbyć u klienta,

    Pomuysł Roberta jest nie oparty na przepisach prawa, a także (a nawet przede
    wszystki!!) całkowicie oderwany od rzeczywistosci. Gdyby był nawet w małej
    częsci realny to np. hurtownie, sklepy i supermarkety musiałby zatrudniać
    kurierów dostarczających klientom faktury do domów!;-)) Zycze powodzenia w
    wyegzekwowaniu tej fantazji!!

    drugie: mój pomysł że może wystawienie wcale
    > nie jest takie obowiązkowe. Czyli nie tak bardzo odległe od pierwotnego
    > tematu.

    Pomysły mozesz miec dowolne, ale to jest srednio interesujące dopóki nie
    jestes min., finansów;-)

    > O dostarczaniu faktur i tak dalej jest kupa innych postów w innych
    > podwątkach i w ogóle w historii grupy.

    A więc ten watek i ta dyskusja jest niepotrzebna;-))

  • 165. Data: 2010-11-23 14:16:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-11-2010 13:50, JaMyszka pisze:

    > Absolutnie! Ale kontrahent zagraniczny chyba może uwzględnić wymogi
    > polskiego ministra, jeśli to nie koliduje z przepisami jego kraju?

    Ale o jakich wymogach mówisz???

    > Mówię o podatkach, które ulegają zmniejszeniu na podstawie
    > zaksięgowanej faktury.

    > A taki VAT można zaliczyć w koszty?

    Tam nie powinno być VAT w ogóle, chyba że przedsiębiorca d.. wolowa i
    nie potrafi się zatroszczyć o własny interes na poziomie podstawowym.

    A wyłączony z kosztów jest jedynie podatek od towarów i usług (nie VAT,
    w Polsce nie ma VAT), i to taki, którego nie można odliczyć.
    A co nie jest z kosztów wyłączone imiennie, to jest kosztem podatkowym,
    o ile tylko spełnia ogólną przesłankę - służy uzyskaniu przychodu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 166. Data: 2010-11-23 17:32:09
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > (11/23/2010 09:24 AM), Krzysztof wrote:
    > [...]
    >
    > Post Gotfryda w innym podwątku:
    > Temat: Termin platnosci, bylo: obowiazek doreczenia faktury

    Teraz dopiero znalazłem ten post, ale de facto to on nie jest adresowany do
    mnie, lecz do Andrzeja.
    Nie zmienia to jednak faktu, że do podobnych wątpliwości też się wcześniej
    odniosłem w innym mailu (nie pamiętam teraz kto jeszcze o to pytał).

    Kończąc dyskusję nadmienię jedynie, że poruszyłem ten temat niezależnie
    wśród trzech osób, które rachunkowością zajmują się zawodowo (ja nie i
    wyrażane tu poglądy były jedynie moimi prywatnymi :) i dwie z nich
    całkowicie podzieliły moje zdanie co do metod i możliwości nanoszenia
    poprawek na fakturach, a jedna określiła to "w zasadzie nie powinno się,
    ale na pewno nikt za to głowy nie urywa".
    Nie wiem - może rozbieżność opinii wynika faktycznie z tego, że inaczej do
    tego podchodzi ktoś, kto prowadzi księgowość uproszczoną, a inaczej ktoś,
    kto prowadzi pełną.
    Z mojej strony EOT, bo nic więcej, ponad to, co napisałem, nie dodam :)

    K.

  • 167. Data: 2010-11-24 20:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Nov 2010, Krzysztof wrote:

    > Mowa była jednak o Przemysławie, któremu proponowano skreślanie i poprawianie
    > terminów płatności na już wydrukowanych fakturach.

    Skądinąd wiem, że dotyczą go te same przepisy co mnie.

    > Skoro te terminy już tam są (a są i drukują się na każdej fakturze), a są
    > błędne, to ... jak wyżej. Skreślanie i poprawianie ich, ja *osobiście* uważam
    > za niewłaściwe.

    Przyjąłem.

    > Należałoby się jeszcze zapytać, czy Przemysław nie spełnia przypadkiem
    > warunków MP, bo jeśli tak, to w myśl ustawy termin płatności jest
    > obowiązkowym zapisem na fakturach przez niego wystawianych. A jeśli tak, to
    > już w ogóle nie ma nad czym debatować.

    Ano nie ma - skoro podlega pod KPiR to przepis pozwalajacy na poprawianie
    jest oczywisty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 168. Data: 2010-11-24 20:42:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Podaj zatem taki przepis, który pozwala KPiRowcowi na takie poprawki na
    > własnych fakturach.

    Podałem w poście obok.
    Zaznaczam, że uwaga wyżej dotyczy UoR do której rozporządzeń nie znam.
    Dla KPiR pozwolenie jest w rozporządzeniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 169. Data: 2010-11-24 20:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Nov 2010, JaMyszka wrote:

    > On 18 Lis, 15:54, Maddy wrote:
    [...]

    > A taki VAT można zaliczyć w koszty?

    Nie, bo w koszty zaliczyć można VAT tylko wtedy, kiedy odliczenie
    *nie przysługuje*, a nie wtedy, kiedy podatnikowi *przysługuje*,
    lecz nie jest uprawniony z innego powodu, np. braku dokumentu.
    Pomijam kwestię tego czy mowa o PTU ("polskim VAT") czy jakimś
    VAT zagranicznym (którego oczywiście się od PTU nie odlicza).

    pzdr, Gotfryd