  • 1. Data: 2005-04-09 11:19:45
    Temat: o tym, jak TP SA woli zarobić MNIEJ niż zarobić WIĘCEJ
    Od: a...@o...pl

    1) zawierałem umowę na neostradę, podnieśli mi cenę, czy mogę rozwiązać
    umowę o neostradę bez ponoszenia kary?

    TP SA twierdzi, że nie mogę. Co szczególnie bezsensowne, ja chcę zawrzeć
    z nimi umowę o DSL, a więc płacić im więcej, a oni marudzą, że nie, bo
    jak się zrywa umowę o neostradę, to trzeba zapłacić karę umowną.

    Klient chce płacić więcej, a oni marudzą... Czy oni są normalni?

    a tak w ogóle, to zmiana ceny jest chyba podstawą do wypowiedzenia umowy
    bez poniesienia kary umownej, nieprawdaż?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-04-09 11:29:51
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a tak w ogóle, to zmiana ceny jest chyba podstawą do wypowiedzenia umowy
    > bez poniesienia kary umownej, nieprawdaż?

    Tylko wtedy, gdy ci tekst umowy na to pozwala, ale założe sie, że w
    podpisanej umowie pozwoliłes im na zmiany cen.

    vertret

  • 3. Data: 2005-04-09 11:33:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Było już tu. Skoro zmienili cenę, to Ty możesz się na to nie zgodzić.
    Wówczas to oni rozwiązują umowę, a nie Ty. Chyba, że jesteś
    przedsiębiorcą, a podwyżka wynika z podatku VAT. Bo wówczas umowę masz
    zawieraną na cenę netto i faktycznie to nie jest podwyżka.

  • 4. Data: 2005-04-09 11:54:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Chyba, że jesteś
    > przedsiębiorcą, a podwyżka wynika z podatku VAT. Bo wówczas umowę masz
    > zawieraną na cenę netto i faktycznie to nie jest podwyżka.

    Ustawa o cenach i PT nie rozróżnia przedsiębiorcy i nieprzedsiębiorcy

    M.

  • 5. Data: 2005-04-09 13:23:08
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Ustawa o cenach i PT nie rozróżnia przedsiębiorcy i nieprzedsiębiorcy

    Powtórzę to co napisałem - to dlaczego POLKOMTEL obniżył dla klientów
    indywidualnych cenę netto za uzługi związane z internetem?

    MAc

  • 6. Data: 2005-04-09 13:49:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2005 15:23:08 +0200, MAc napisał(a):
    > Powtórzę to co napisałem - to dlaczego POLKOMTEL obniżył dla klientów
    > indywidualnych cenę netto za uzługi związane z internetem?

    Bo poprzednia ustawa regulowała VAT tylko dla użytkowników indywidualnych.
    Dla firm nic się nie zmieniło - było 22%, jest 22%.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2005-04-09 13:53:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d38g2p$opt$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ustawa o cenach i PT nie rozróżnia przedsiębiorcy i nieprzedsiębiorcy

    Rozróżnia o tyle, że przedsiębiorcy podpisują umowy na kwoty netto i do
    tego jest doliczany VAT. Tak więc w wypadku podwyżki VAT-u uzgodniona
    cena się nie zmienia. A nie zmienia się, bo de facto to co więcej
    zapłacą, to sobie odliczą i wyjdzie im na jedno (jak są VAT-owcami). W
    wypadku osoby fizycznej jest inaczej. Ustawa o cenach nakłada obowiązek
    wystawienia ceny sumarycznej. Stąd nie można podnosić z powodu VAT-u, bo
    VAT jest wliczony.

  • 8. Data: 2005-04-09 14:32:08
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Bo poprzednia ustawa regulowała VAT tylko dla użytkowników indywidualnych.
    > Dla firm nic się nie zmieniło - było 22%, jest 22%.

    zrobiły nam się dwa subtematy.
    1. nie pamiętam od kiedy obowiązuje ustawa, chyba od tamtego roku a
    zmiana w polkomtelu była miesiąc temu - tak jak zmiana vatu

    2. Przypuszczam, że można rozwiązać/wypowiedzieć umowę bezkarnie, bo
    inaczej polkomtel nie czułby się zobligowany do takiego "gestu" jak
    pozostawianie ceny BRUTTO bez zmiany. Tylko czemu wyłącznie dla
    indywidualnych?

    szczerze mówiąc nie do końca rozumiem.

    Pozdrawiam
    MAc

  • 9. Data: 2005-04-09 17:01:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a tak w ogóle, to zmiana ceny jest chyba podstawą do wypowiedzenia umowy
    > bez poniesienia kary umownej, nieprawdaż?

    Nie, kary umownej zadac nie moga, ale zgodnie z PT moga zadac zwrotu
    przyznanej Ci ulgi. I tak jak np. Neo 128 ktre normalnie kosztowalo bez vat
    99 zl, miales w promosji za 59, to moga od Ciebie zadac zwrotu roznicy.

  • 10. Data: 2005-04-10 08:16:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    vertret(at)op.pl wrote:
    > Tylko wtedy, gdy ci tekst umowy na to pozwala, ale założe sie, że w
    > podpisanej umowie pozwoliłes im na zmiany cen.

    Błąd. Twoja uwaga może dotyczyć wyłącznie przedsiębiorców, a Sebastian
    niczego takiego nie sugerował.

    Wobec konsumentów taki zapis będzie niedozwoloną klauzulą umowną.
    Na wszelki wypadek zacytuję Kodeks cywilny:

    "Art. 385(3). W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
    (...)
    20) przewidują uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub
    podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy *bez przyznania
    konsumentowi prawa odstąpienia od umowy*"

    --
    MArta
    m...@N...pl