  • 11. Data: 2007-09-28 12:11:03
    Temat: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Jak mawia haslo reklamowe Samsunga:
    > everyone's invited

    Sugerujesz, że art. 287 polskiego Kodeksu Karnego spełnia rolę
    marketingową? Może ten zapis jest dla obcokrajowców czymś w stylu
    'Lokujcie swój biznes w Polsce, tutaj wasze oprogramowanie będzie
    bezpieczne, bo każde nieuprawnione uzyskanie karzemy więzieniem'?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2007-09-28 12:15:04
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > Sfajczyl sie tylko naped. Nosnik jest nietkniety.
    > Ale ja niczego nie zatrzymuje - ja to juz mialem i stan posiadania sie
    > nie zmienil.

    toz mowie ze nie liczy sie bilans (straciles swoj, zyskales nieswoj i
    jestes czysty), a to co z tym sciagnietym ezgemplarzem zrobisz.

    To jest moje zdanie, czy ma potwierdzenie w faktach nei wiem, ale
    zgodnie z tym co Cezar na grupie pisal, niektorym prokuratorom odpeird.
    do tego sstopnia (i to jest przestepstwo co robia) ze traktuja winrara
    przedawnionego jako uzyskanego od osoby nieuprawnionej.

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 13. Data: 2007-09-28 12:18:27
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Nie uzyskuje tylko odzyskuje. Uzyskał wcześniej, kupoując oryginalny
    > nośnik z programem.

    nie, uzyskuje 2 egzmeplarz od osoby nieuprawnionej, odzyskac to moze
    swoj ze swojego dysku albo od producenta.

    Przekladajac to na rzeczy materialne (prosze mi nie wpierd. - Panie
    Jotte czy jak Ci tam - o roznicach pomiedzy rzecza materialna a
    programem bo nie o to chodzi o sposob rozumowania) to tak jakbys ukradl
    samochod "polonez" Panu X, i uwazal ze skoro Tobie ktos ukradl taki sam
    samochod to to nie bedzie kradziez.

    P.

  • 14. Data: 2007-09-28 12:19:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

> [...]
    > odpeird. do tego sstopnia (i to jest przestepstwo co robia) ze
    > traktuja winrara przedawnionego jako uzyskanego od osoby

    IMO wynika z tego jedynie fakt, że prokuratorzy mają po prostu
    serdecznie dość tego przepisu :)

  • 15. Data: 2007-09-28 12:19:46
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Znaczy nie przemawia do mnie argument, że jakoby cokolwiek "nabył" :)
    > Prawo? - nie, miał je wcześniej.
    > Egzemplarz? Nie, nabył jego *treść*. W trakcie FTPowania owa treść nie
    > była "ustalona w jakiejkolwiek postaci", dopiero się ustalała :)
    > A tę treść utrwalić w zakresie robienia kopii na własny użytek mu...
    > wolno!
    > Gdzie jest luka?
    >
    > BTW: "rzecz niematerialna" zabrzmiała dość... egzotycznie, czy
    > to było zaproszenie do flejma? ;)

    przypominam ze mowimy o prawie karnym a nie autorskim, i o egzeplarzu
    oprogramowania (w postaci elektronicznej) a nie licencji na te
    oprogramowanie.

  • 16. Data: 2007-09-28 12:21:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > IMO wynika z tego jedynie fakt, że prokuratorzy mają po prostu
    > serdecznie dość tego przepisu :)

    przepis jest dobry i jasny tylko w przypadku o ktorym pisal Cezar (i
    usilowal narzucic innym swe zdanie) to dzialanie przestepcze wynikajace
    z debilstwa prokuratora, bowiem w przypadku przedawnionego winrara odpaa
    przeslanka (swiadczaca o bycie przesteostwa) mowiaca 'uzyskaniu programu
    od osoby nieuprawnionej'.

  • 17. Data: 2007-09-28 12:31:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > nie, uzyskuje 2 egzmeplarz od osoby nieuprawnionej

    Bzdura, program komputerowy a nośnik z kopią programu komputerowego
    to dwie różne rzeczy.

    > , odzyskac to moze swoj ze swojego dysku albo od producenta.
    >
    > Przekladajac to na rzeczy materialne

    Co jeszcze chce Pan przełożyć na rzeczy materialne?

> [...]
    > rozumowania) to tak jakbys ukradl samochod "polonez" Panu X,
    > i uwazal ze skoro Tobie ktos ukradl taki sam samochod to to nie

    Samochód można ukraść, ale można również ukraść projekt samochodu albo
    plany fabryki, w której produkuje się samochody określonego typu.
    Rozumiem, że pod pojęciem 'kradzież samochodu' ma Pan na myśli drugi
    przypadek, czyli przypadek szpiegostwa przemysłowego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 18. Data: 2007-09-28 12:32:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > przepis jest dobry i jasny

    IMO przepis jest tak dobry i jasny, jak zasady szariatu.

  • 19. Data: 2007-09-28 16:48:49
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 14:31:59 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Bzdura, program komputerowy a nośnik z kopią programu komputerowego
    > to dwie różne rzeczy.

    Precyzujac:
    - o nosniku i egzemplarzu mowa jest w ust. 1. tego art. (rzecz ruchoma),
    - o programie komputerowym w 2.

    Traktowane jest przez ustawe oddzielnie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 20. Data: 2007-09-28 16:50:35
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 14:15:04 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

> [...]
    > do tego sstopnia (i to jest przestepstwo co robia) ze traktuja winrara
    > przedawnionego jako uzyskanego od osoby nieuprawnionej.

    I tego sie boje najbardziej :)
    Ze - z zalozenia - kazdy obywatel jest przestepca.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.