  • 11. Data: 2008-06-30 12:56:53
    Temat: Re: notoryczne problemy ze zwrotem pieniedzy za delegacje
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g4ajkf$enb$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Z drugiej strony to ciekawe, jaka jest podstawa do żądania zaliczki?

    brak kasy? Na delegacji jest taka pozycja: zaliczka... Jak idziesz zrobić
    drobne zakupy mat.biurowych na firmę za gotówkę to możesz co prawda płacić
    swoją kasą ale nikt raczej nie będzie się dziwił, że chcesz zaliczkę na te
    zakupy. A jak jedziesz kilkset kilometrów prywatnym autem w ramach delegacji
    to wiadomo przecież, że samochód nie jeździ na wodę tylko trzeba nalać do
    paku kilkadziesiąt litrów paliwa.

    --
    pozdr
    P.

  • 12. Data: 2008-06-30 13:12:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał
    > pracujesz w Warszawie, a pracodawca 3 dni przed wypłatą wysyła Cie na
    > delegacje do Szczecina na 3 dni
    > nie masz kasy na hotel, paliwo itd.

    Pytam o podstawę prawną. Jakie są praktyki to wiem.

  • 13. Data: 2008-06-30 13:27:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    [...]

    > Pytam o podstawę prawną. Jakie są praktyki to wiem.

    Odwróć problem i zapytaj pracodawcę o podstawę prawną tego, że za własne
    pieniądze masz wyjechać w delegację.

    j.

  • 14. Data: 2008-06-30 14:59:25
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał
    >
    > Pytam o podstawę prawną. Jakie są praktyki to wiem.
    zdrowy rozsądek? wstaw zamiast Szczecina Chiny, gdzie mi sie zdarzyło być w
    delegacji :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-06-30 20:06:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com
    z...@g...com <z...@g...com> pisze:

    > Moj pracodawca regularnie wymaga ode mnie wylozenia pieniedzy na
    > przejazdy podczas delegacji. Każdorazowo mam problemy ze zwrotem.
    > Czekam po 1,5, 2 lub 3 m.
    Sprawa jest prosta.
    Pismo do pracodawcy: "W związku z poleceniem podróży służbowej (tu
    szczegóły) żądam zaopatrzenia w środki finansowe pokrywające w całości
    koszty wymienionej podróży. W przeciwnym wypadku odmawiam wykonania
    polecenia."
    I to wszystko.
    Nie istnieje obowiązek zakładania nawet złotówki za działalność pracodawcy.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-07-01 06:38:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał
    > Odwróć problem i zapytaj pracodawcę o podstawę prawną tego, że za własne
    > pieniądze masz wyjechać w delegację.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 czerwca 1998 r.
    w sprawie zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących
    pracownikom z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju
    Par. 3." Z tytułu podróży służbowej przysługują diety oraz ZWROT kosztów"
    Nie ma mowy, o żadnych zaliczkach, a jedynie o zwrocie poniesionych kosztów.

  • 17. Data: 2008-07-01 06:44:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > Nie ma mowy, o żadnych zaliczkach, a jedynie o zwrocie poniesionych kosztów.

    Czyli z powyższego, jeżeli pracownik nie ma własnych środków i co za tym
    idzie weźmie na opłacenie podróży służbowej kredyt to firma musi zwrócić
    mu wszystkie związane z tym koszta :)

    j.

  • 18. Data: 2008-07-01 13:32:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrng6jkhr.aan.januszek@gimli.mierzwiak.com januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Czyli z powyższego, jeżeli pracownik nie ma własnych środków i co za tym
    > idzie weźmie na opłacenie podróży służbowej kredyt to firma musi zwrócić
    > mu wszystkie związane z tym koszta :)
    To trochę inaczej.
    Zwrot jest wówczas jeśli pracownik poniósł uzasadnione koszty z własnych
    środków.
    Zaliczka może obejmować zarówno same diety, jak i przewidywane koszty
    podróży służbowej w całości lub części.
    Jednak pracownik nie ma żadnego _obowiązku_ wyasygnowania środków własnych
    co oznacza, że na jego żądanie pracodawca musi wyposażyć go w kwotę
    wystarczającą do realizacji polecenia. W przeciwnym wypadku pracownik
    wykonywać go nie musi.
    Czasem nie wszystko da się przewidzieć i wówczas pracownik powinien
    dysponować pewną rezerwą finansową, do rozliczenia (zgodnie z zapisami
    rozporządzenia) po powrocie.
    Dość często jeżdżę w delegacje, przerabiałem to już.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-07-01 15:58:06
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    z...@g...com pisze:
    > Pracuje w dużej korporacji. Mowiac pracodawca mam na mysli dział kadr
    > i płac, nie mam możliwości wpływu na cały proces na zasadzie "pójdź mi
    > na rękę".

    Sytuacja znajomego który pracuje w dużej korporacji: Powiedział, że nie
    ma własnej karty kredytowej ani gotówki na wszystkie wydatki, a wyjazd
    miał być do Austrii na miesiąc. Jakoś w ciągu 2 dni udało się wyrobić
    służbową kartę kredytową.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 20. Data: 2008-07-02 07:32:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
> [...]
    > co oznacza, że na jego żądanie pracodawca musi wyposażyć go w kwotę
    > wystarczającą do realizacji polecenia. W przeciwnym wypadku pracownik

    To jest właśnie kluczowa kwestia. Tak jest na zdrowy rozum i praktyka jaką
    znam, ale...
    Nie widzę podstawy prawnej. Ok, pracownik odmówi polecenia, bo nie ma
    pieniędzy przy sobie i nie pojedzie.
    Z pewnością konsekwencje go nie spotkają.
    Ale weźmy przykład jak praconik ma pieniądze przy sobie, da się udowodnić,
    że je miał, a nie chciał jednak pojechać. I co wtedy? Odmówił polecenia,
    choć mógl je zrealizować.