  • 1. Data: 2002-04-06 20:02:44
    Temat: niespłacona pożyczka bankowa
    Od: " " <a...@p...gazeta.pl>

    Moja siostra wzieła z banku pożyczke dla kolezanki. Okazało się że tamta
    spłaciła tylko 2 raty. Teraz czeka siostre komornik. Jak tę sprawę załatwic w
    zgodzie z prawem.
    Wiem że są firmy ścigające dłużników, ale na jakiej podstawie? czy nam
    uwierzą czy tej dziewczynie?

  • 2. Data: 2002-04-07 07:39:03
    Temat: Re: niespłacona pożyczka bankowa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 6 Apr 2002, wrote:

    > Moja siostra wzieła z banku pożyczke dla kolezanki. Okazało się że tamta
    > spłaciła tylko 2 raty. Teraz czeka siostre komornik. Jak tę sprawę załatwic w
    > zgodzie z prawem.

    Co to znaczy "pożyczkę dla koleżanki"? To siostra podpisała umowę, a nie
    koleżanka, i nie ma nawet do niej regresu - chyba że tamta po
    dżentelmeńsku się zgodzi.

    > Wiem że są firmy ścigające dłużników, ale na jakiej podstawie?

    Np. tego że bank zbył im wierzytelność.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-07 21:06:15
    Od: "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Co to znaczy "pożyczkę dla koleżanki"? To siostra podpisała umowę, a nie
    > koleżanka, i nie ma nawet do niej regresu - chyba że tamta po
> [...]
    Albo takze te firmy ktorym bank zlacil ich windykowanie. Zazwyczaj ma to
    miejsce wtedy gdy pozyczkobiorca niepodpisal poddania sie dobrowolnej
    egzekucji na podstawie tytulu wystawionego przez bank.

    pozdr

  • 4. Data: 2002-04-08 13:13:07
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    załatwic w
    > zgodzie z prawem.
    > Wiem że są firmy ścigające dłużników, ale na jakiej podstawie? czy nam

    To znaczy, Twoja siostra wziela pozyczke, dala pieniadze kolezance,
    nastepnie ta kolezanka miala splacac raty?
    Coz, to Twoja siostra wziela pozyczke, a to co zrobila z pieniedzmi, to juz
    nie banku sprawa.
    Z pewnoscia bank uwierzy twojej siostrze, ze pozyczone pieniadze pozyczyla
    komus innemu, ale to nie zmienia sytuacji.
    Wyslijcie tej kolezance list polecony zadaniem zwrotu dlugu. Moze odpowie,
    to by juz bylo cos...
    :-(
    Kiepsko to jednak wyglada.

    Michal.

  • 5. Data: 2002-04-08 20:46:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Siostra powinna stawić sie u komornika przedstaw mu jak sprawa wyglada a
    przeciwko koleżance musi wystąpić na drogę sądową ...dobrze byłoby żeby
    miała świadków... we wniosku może wnosic o ustanowienie adw. z urzędu jesli
    obawia sie ,że sama nie da rady poprowadzić sprawy... o zwolnienie od
    kosztow sądowych i obciązenia w całości strony pozwanej czyli koleżanki ...W
    sądzie musisz przedstawić dowody .Powinna nadto złożyc pismo do banku
    wyjaśniając całą sytuację banki też w wyjątkowych sprawach idą na rękę
    zawieszajac płatność do wyjaśnienia sprawy... Jeśli masz konto możesz też
    szybko prosić o kredyt odnawialny i spłacić natychmiastowo zadłuzenie . A z
    koleżanką tak jak ktoś wcześniej wspomniał napisać do niej o dobrowolną
    spłatę infor.że w innym przypadku sprawę skierujesz na drogę sądową...
    zachowujac kopie swojego pisma jako jeden z dowodów w sprawie ...
    Sandra