  • 1. Data: 2002-04-06 17:52:09
    Temat: PIT od platnika.
    Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl>

    Witam serdecznie grupowiczow.
    Mam poniekad problem, pewne wydawnictwo w ubieglym roku wyplacilo mi
    wynagrodzenie, proszac jednoczesnie o dane personalne, m.in. NIP i adres
    mojego Urzedu Skarbowego. Bylem przekonany, ze rozliczenie w postaci PIT-a
    (zdaje sie 8B) zostanie mi przyslane. Z tego co wiem, choc nie jestem
    pewien, platnik ma obowiazek przyslac rozliczenie do 31 marca.
    Upomnialem sie kilka razy o to rozliczenie, niestety odzewu zadnego, w koncu
    upomnialem sie gorliwiej i dostalem odpowiedz, ze owe rozliczenie w postaci
    PIT-a dostane w przyszlym tygodniu, w dodatku podatek zaplacic musze sam, bo
    wydawnictwo tego nie zrobilo.
    Czy wszystko jest w porzadku ze strony wydawnictwa, czy ja osobiscie musze
    sie upominac i czy nie naruszyli terminu? A co by bylo, gdybym nie
    interweniowal?
    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Jerzy Zajac