  • 1. Data: 2002-04-06 15:36:13
    Temat: lewa faktura - HELP
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Kupiłem używany komputer z ogłoszenia. Chciałem go wpisać w KPiR oraz odliczyć
    VAT. Okazało się jednak że firma która wystawiła fakturę nie istnieje i nie mam
    też żadnego kontaktu do gościa, który ją wypisał. Że jest to lewa firma wyjdzie
    przy pierwszej kontroli, bo cyfry kontrolne w NIP i Regon się nie zgadzają.
    Moja wina nie sprawdziłem ich wcześniej. Co robić? Poradźcie.

  • 2. Data: 2002-04-07 13:17:00
    Temat: Re: lewa faktura - HELP
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    <i...@p...onet.pl> wrote
    <<0...@n...onet.pl>:

> [...]
    >jest to lewa firma wyjdzie przy pierwszej kontroli, bo cyfry kontrolne w
    >NIP i Regon się nie zgadzają. Moja wina nie sprawdziłem ich wcześniej.

    Jedyne co możesz zrobić to wykreślić tą pozycję z ewidencji VAT oraz KPiR,
    następnie złożyć korektę, zapłacić róźnicę do urzędu skarbowego wraz z
    odsetkami. Wtedy sam naprawiasz swój błąd i US nie ma prawa naliczyć Ci
    kary. Do korekty złóź wyjaśnienie przyczyny złożenia korekty (najlepiej nie
    pisz prawdy, bo wtedy oni będą musieli sprawdzić kto wystawia lewe faktury
    i będziesz miał kontrolę z tej okazji, gdzie mogą wykryć inne
    nieprawidłowości).

    A jeśli urząd skarbowy już rozpoczął kontrolę, to czekaj na decyzję i módl
    się żebyś nie dostał kary a tylko podatek (róźnicę) z odsetkami. Złóż
    obszerne wyjaśnienia na piśmie i jak to mówi moja znajoma z US użyj jak
    największej ilości słów "nieumyślnie".

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."