  • 1. Data: 2002-04-06 19:38:36
    Temat: Licencja OEM - jak kupic
    Od: "Krzysztof Klosowski" <k...@m...pw.edu.pl>

    Witam !

    Jak mozna kupic od kogos windows'a OEM (rynek wtorny) tak zeby to bylo w
    pelni legalne ?
    Czy konieczna jest jakas umowa, kupno sprzetu. OEM jest tylko do nowych
    komuterow wiec nie wiem czy mozna przekazac licencje.

    Prosze tez odpowiedz na priv: k...@p...onet.pl

    Krzysztof Klosowski

  • 2. Data: 2002-04-07 07:51:23
    Temat: Re: Licencja OEM - jak kupic
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Jak mozna kupic od kogos windows'a OEM (rynek wtorny) tak zeby to bylo w
    >pelni legalne ?

    Razem ze sprzetem do ktorego taka licencja jest przypieta. Taki
    program moze byc uzywany wylacznie na tym sprzecie.

    >Czy konieczna jest jakas umowa, kupno sprzetu. OEM jest tylko do nowych
    >komuterow wiec nie wiem czy mozna przekazac licencje.

    Tak. Powinien byc jakis rachunek badz umowa ks.

    januszek

  • 3. Data: 2002-04-07 11:23:39
    Od: "Krzysztof Klosowski" <k...@m...pw.edu.pl>

    Uzytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisal w
    wiadomosci news:kguvaukvnku9mosi0tu2fn4r3gvt83g95b@4ax.com...

    > Razem ze sprzetem do ktorego taka licencja jest przypieta. Taki
    > program moze byc uzywany wylacznie na tym sprzecie.

    Komputer sklada sie z wielu komponentow. Co jesli kupie tylko jeden z nich ?
    Albo jesli pozostale elementy zestawu zostaly
    zniszczone/skrodzione/sprzedane ?

  • 4. Data: 2002-04-07 16:50:28
    Od: "technov" <t...@k...net.pl>

    ja mogę kupić takiego windowsa
    też nie wiem co z tym zrobić
    komputer to był jeszcze p200mmx
    o reszcie nie wspomnę
    kilka modernizacji i w zasadzie została tylko obudowa z oryginału
    to co, to jest ten sam komp czy nie?
    a rachunek skąd ? jak kupuję prywatnie od ludzia ?
    poza tym to już nie ten sam komp.
    ja myślę że te licencje gatesa są g..... warte
    wystarczy przecytać licencję i słowo program zamienić np na samochód. życzę
    ubawu z lektury.
    polecam federacji konsumentów

    Użytkownik "Krzysztof Klosowski" <k...@m...pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a8paja$8io$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2002-04-08 07:24:27
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

> [...]

    > z nich ?
    > Albo jesli pozostale elementy zestawu zostaly

    Kombinujesz, jak koń pod górkę ;-)
    Kup razem z HDD poiwinno - byc ok.

    --
    TOM BAFH NT/W2K/Linux/MAC/NetWare
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 6. Data: 2002-04-08 07:35:21
    Od: "Krzysztof Klosowski" <k...@m...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Kombinujesz, jak koń pod górkę ;-)
    > Kup razem z HDD poiwinno - byc ok.

    No troche kombinuje, bo chce kupic jak najtaniej. Gosc ma windowsa, ktorego
    chce sie pozbyc i komputer, ktorego nie chce sprzedawac. Wiem, ze z HDD bylo
    by najpewniej, ale potrzebuje tego windowsa do laptopa no i jak najtaniej.

    Krzysztof Klosowski

  • 7. Data: 2002-04-08 16:14:27
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >by najpewniej, ale potrzebuje tego windowsa do laptopa no i jak najtaniej.

    Rety... :)))

    Musisz odkupic z TYM podzespolem z ktorym ten program zostal
    sprzedany. Sprawdz na fakturze u tego czlowieka. Jezeli kupil go z
    calym komputerem to musisz kupic caly komputer i mozesz go uzywac
    tylko na tym komputerze (licencje Microsoftu sa tak sformulowane, ze
    nawet jak cos w takim komputerze zmienisz to juz tracisz prawo do
    uzywania oprogramowania). Jezeli kupil go z twardym dyskiem to
    kupujesz go z tym dyskiem (a konretnie to kupujesz dysk z
    oprogramowaniem OEM do tego wlasnie dysku). Montujesz potem ten dysk i
    w komputerze w ktorym jest ten dysk mozesz uzywac tego programu.

    btw. Swoja droga najlepiej by bylo jakby kupil ten program do
    przejsciowki rs9 na rs25 :PPP

    januszek

  • 8. Data: 2002-04-09 09:54:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2002, technov wrote:
    [...]
    >+ ja myślę że te licencje gatesa są g..... warte
    >+ wystarczy przecytać licencję i słowo program zamienić np na samochód.

    Ja myślę że to zasługa polskiego (i nie tylko) prawa, które
    ZUPEŁNIE pomija wartość użytkową wyrobu pt. "program", skupiając
    się TYLKO na własności intelektualnej.
    "Program" musisz traktować jak "utwór" - i chyba TYLKO tak;
    w szczególności nie działa ŻADNE prawo, które JAKOŚ chroniłoby
    odbiorcę jeśli zachodzi relacja monopolista - konsument.
    IMHO nieporozumienie :( ale co robić.

    >+ życzę ubawu z lektury.

    Podstaw "obrazek", "utwór muzyczny" itp.
    Nie podoba się ?? -:O to było patrzeć przy zakupie :]

    >+ polecam federacji konsumentów

    "Brak podstaw prawnych", IMHO
    Nieporozumieniem jest tylko nakaz kupowania obrazków ;)
    (skoro trzymać się analogii "programu" z "utworem" - i TYLKO
    tak - oraz wziąć pod uwagę NAKAZ rozliczania ZUSu "komputerowo"
    [przez firmy liczące od iluś-tam pracowników] i tego, że
    program do ZUS działa TYLKO pod konkretnym "utworem"...)

    [...]
> [...]
    >+ > > program moze byc uzywany wylacznie na tym sprzecie.
    [...]
    >+ > Albo jesli pozostale elementy zestawu zostaly

    No to złodziej jest nielegalnym posiadaczem ale legalnym
    użytkownikiem OEM :>
    Nie żartuję - niedawno SN wydał wyrok stwierdzający, że
    jak ktoś sprzedawał olej opałowy jako napędowy [i omijał
    tak VAT] to NIE popełnił przestępstwa skarbowego - w końcu
    jakby sprzedawał wodę to to TEŻ nie byłby olej napędowy
    od którego VAT się należy :>, zostało popełnione "tylko"
    przestępstwo oszustwa w obrocie gospodarczym[1].
    Więc M$/BSA/ktokolwiek nie miałby podstaw żeby się czepiać
    złodzieja :] (właściciel komputera - i owszem)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] już zmieniono przepisy - z "zaklasyfikowany" na "używany do",
    jakby tak kto chciał powtarzać numer :>

  • 9. Data: 2002-04-10 22:16:23
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Trzeba tutaj zaznaczyc, ze jest różnica pomiedzy np. Win98 i XP. Jesli
    chodzi o nowe licencje (np. XP) to trzeba rejestrowac w Microsofcie zmiany w
    konfiguracji sprzetu, wiec nie ma mowy o przeniesieniu licencji na zupelnie
    inny sprzet.
    Jezeli zas chodzi o stare licencje np. Win98, to jedynym warunkiem jest
    posiadanie plytki, ksiazeczki i certyfikatu autentycznosci przypisanego do
    sprzetu. I nie ma tu zadnej szczególowej definicji sprzetu, ani ograniczen w
    jego unowoczesnianiu.
    Jednakze na plytce z systemem jest napisana nazwa producenta sprzetu, wiec
    jesli facet kupil Windowsy do komputera HP, a Ty masz laptopa Compaqa, to
    chyba nie wytlumaczysz nikomu, ze ta licencja byla przypisana do tego
    sprzetu. No
    chyba, ze stwierdzisz, iz umiesciles wnetrznosci laptopa HP w obudowie
    Compaqa.
    Na dodatek plytka z systemem OEM (System Recovery) nie dziala na komputerach
    innych producentów. Stosowane tu jest zabezpieczenie polegajace na
    umieszczeniu tzw. BIOS-locka, który zawiera kod producenta i blokuje
    dzialanie plytki. Nie wiem tez czy nie sprawdza równiez HDD. Szczegółów nie
    znam.
    Sam kupilem komputer z licencja OEM Win98SE. I tez mam problem: co stanie
    sie jesli padnie plyta glówna lub dysk i płytka z systemem przestanie
    działać. Czy wtedy stracę licencję? Zadałem to pytanie producentowi. Jak
    odpowie, to poinformuję.