  • 1. Data: 2003-01-29 13:32:02
    Temat: Odp: nieletni w nosnych klubach/dyskotekach
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Michal <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b18l0p$5qt$...@k...task.gda.pl...
    > czy jest jakis przepis prawny, ktory mowi kto odpowiada za nieletnich
    > przebywajacych w nocnych klubach/dyskotekach ?
    >
    > czy wlasciciel lokalu ? czy rodzice ?

    rodzice ...

    Sandra

  • 2. Data: 2003-01-29 13:32:45
    Temat: nieletni w nosnych klubach/dyskotekach
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    czy jest jakis przepis prawny, ktory mowi kto odpowiada za nieletnich
    przebywajacych w nocnych klubach/dyskotekach ?

    czy wlasciciel lokalu ? czy rodzice ?

    pozdr.

  • 3. Data: 2003-01-29 13:36:51
    Temat: Re: nieletni w nosnych klubach/dyskotekach
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > czy jest jakis przepis prawny, ktory mowi kto odpowiada za nieletnich
    > przebywajacych w nocnych klubach/dyskotekach ?
    >
    > czy wlasciciel lokalu ? czy rodzice ?

    Sami za siebie odpowiadaja, tak na zdrowy rozum.
    Oczywiscie, mowimy o _przebywaniu_.
    Jesli chodzi o sprzedaz alkoholu - odpowiada sprzedawca.
    :-)
    (Michal - Nie prawnik)

  • 4. Data: 2003-01-29 13:42:16
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    > czy jest jakis przepis prawny, ktory mowi kto odpowiada za nieletnich
    > przebywajacych w nocnych klubach/dyskotekach ?

    Tak jak w każdym innym miejscu - rodzice za szkody majątkowo,
    zaś za przestępstwa - sami odpowiadają.

  • 5. Data: 2003-01-29 13:48:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Michal Kukula <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b18ldb$o3f$...@i...gazeta.pl...

    > Sami za siebie odpowiadaja, tak na zdrowy rozum.
    > Oczywiscie, mowimy o _przebywaniu_.
    > Jesli chodzi o sprzedaz alkoholu - odpowiada sprzedawca.
    > :-)

    pytanie bylo o przebywanie a nie o sprzedaż ...przypuszczam ,ze sprzedawca
    czy barman ma olej w głowie a nie sieczke ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-29 13:48:59
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bartosz Skorek <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b18lag$ccj$...@n...tpi.pl...

    > Tak jak w każdym innym miejscu - rodzice za szkody majątkowo,
    > zaś za przestępstwa - sami odpowiadają.

    w zależnosci jak potraktujemy tą sprawy czy na bazie opiekuńczej czy karnej

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-01 18:55:05
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Bartosz Skorek napisa_(a):
    > Tak jak w każdym innym miejscu - rodzice za szkody majątkowo

    no to spytam jeszcze raz - dlaczego nie sam nieletni?

    KG

  • 8. Data: 2003-02-02 00:36:16
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Bartosz Skorek napisa_(a):
    >
    > no to spytam jeszcze raz - dlaczego nie sam nieletni?

    bo to jest tak ...w zależności od wieku dziecka i popełnionego czynu może
    być sprawa skierowana do sądu w trybie opiekunczym lub karnym ...w tej
    pierwszej sąd wszcznie postępowanie opiekuńcze i ograniczy władze rodzicom
    przez nadzór kuratora a w drugim przypadku sprawa wpłynie o tzw. przejawy
    demoralizacji ...sąd zbada sprawę wysłucha nieletniego i podejmie decyzje
    czy rozpoznać sprawę w postępowaniu opiekunczo-wychowawczym zastosowujac na
    koniec środeki wychowawcze i tu również można zastosować upomnienie
    ...nadzór kuratora ...nadzór odpowiedzialny rodziców itp. w zależnosci od
    popełnionego czynu...
    są to możliwości o których decyduje sąd jak zakwalifikuje sprawe...niekiedy
    nieletni znajdzie sie w niewłaściwym miejscu i w nieodpowiedniej godzinie z
    uwagi na zaniedbania w stosunku do dzieci ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-02-03 03:47:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > bo to jest tak ...
    (ciach)

    Nie neguję, ale mi nadal chodzi o to na jakiej podstawie chcesz wyłączyć
    _cywilną_ odpowiedzialność nieletniego (małoletniego).

    KG

  • 10. Data: 2003-02-03 09:55:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > Nie neguję, ale mi nadal chodzi o to na jakiej podstawie chcesz wyłączyć
    > _cywilną_ odpowiedzialność nieletniego (małoletniego).

    na podst.w niektórych przypadkach przepisach k.r.o dot. władzy
    rodzicielskiej i jej funkcjami ...
    bo nie sztuka sobie machnąc bajtla a pozniej wychowuje go ulica
    ...nieletni,który nie zarobkuje nie może naprawić szkody a zgodnie z ustawą
    można rodzica zobowiazac do naprawienia szkody...ponadto jak wczesniej
    mówiłam wobec nieletniego mozna stosować srodki wychowawcze ...niekiedy są
    przypadki ,że nieletni jest zatrudniony i obciąża się nieletniego i
    zobowiązuje się go do naprawienia wyrządzonej szkody ...lecz w większosci
    rodzice są zobowiązani do jej pokrycia ...nieletni ,małoletni ma od pewnego
    wieku pełną zdolność do czynności prawnych w innym przypadku podlega władzy
    rodzicielskiej i wynikłych z niej obowiązków ...

    Sandra