  • 1. Data: 2003-01-29 11:41:20
    Temat: Alimenty
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    Czy jest taka możliwość (czyli jak znaleźć dziurę w przepisach) żeby o
    alimenty dla dziecka wystąpiła przeciwko biologicznemu ojcu tego dziecka
    osoba trzecia?

    nemo

  • 2. Data: 2003-01-29 11:45:09
    Temat: Re: Alimenty
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy jest taka możliwość (czyli jak znaleźć dziurę w przepisach) żeby o
    : alimenty dla dziecka wystąpiła przeciwko biologicznemu ojcu tego dziecka
    : osoba trzecia?

    - e to łatwe, wystarczy ożenić się z matką :),
    - ewentualnie być członkiem stowarzyszenia niosącego pomoc rodzinie
    (chciałem takie założyć, ale miałem problemy z członkami - khem,
    towarzyszami :) ),
    - ewentualnie zostać opiekunem

    tyl mi sięw tej chwili przypomniało,

  • 3. Data: 2003-01-29 11:51:41
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kapitan NEMO <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b18ekb$38k$...@n...tpi.pl...
    > Czy jest taka możliwość (czyli jak znaleźć dziurę w przepisach) żeby o
    > alimenty dla dziecka wystąpiła przeciwko biologicznemu ojcu tego dziecka
    > osoba trzecia?

    nie ma ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-29 11:54:12
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > - e to łatwe, wystarczy ożenić się z matką :),
    to odpada - ona się mnie boi:-)

    > - ewentualnie zostać opiekunem
    to jest całkiem do rzeczy - jak zostać opiekunem dziecka?
    nemo

  • 5. Data: 2003-01-29 11:55:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kapitan NEMO <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b18fcf$af6$...@n...tpi.pl...
    > to jest całkiem do rzeczy - jak zostać opiekunem dziecka?

    -pozbawić rodziców władzy i wnieść o opieke nad małoletnim ...
    - po śmierci rodziców również można wnieść o opiekę ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-29 12:00:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : to jest całkiem do rzeczy - jak zostać opiekunem dziecka?

    nie chcesz wiedzieć, i to raczej nie wchodzi w grę,
    chyba, że obawy matki co do Ciebie są prawdziwe ;-)

  • 7. Data: 2003-01-29 12:05:29
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:032f01c2c79b$b34e0bd0$a740200a@zm...
    > - e to łatwe, wystarczy ożenić się z matką :),

    na pewno? i jakie to daje mu uprawnienia ?

    > - ewentualnie być członkiem stowarzyszenia niosącego pomoc rodzinie
    > (chciałem takie założyć, ale miałem problemy z członkami - khem,
    > towarzyszami :) ),

    tu mogłeś być tylko pomocnikiem w zredagowaniu pozwu ale czy tak do konca
    mógłbys reprezentować dziecko?

    > - ewentualnie zostać opiekunem

    zgadza sie ...jednka by nim zostać nalezy pozbawić rodziców władzy

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-29 12:15:09
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > -pozbawić rodziców władzy i wnieść o opieke nad małoletnim ...
    > - po śmierci rodziców również można wnieść o opiekę ...

    To ja powiem po krótce o co chodzi - może wtedy mi będzie potrafili doradzić
    coś z praktyki.
    Ania, moja gosposia, pracowała jako prawnik w firmie X, zakochała się w
    prezesie (jak sądziła z wzajemnością).Dosyć szybko się zaręczyli, tyle że
    pan prezez miał równocześnie trzy narzeczone! (Ania dowiedziała się o tym
    dużo później).
    Przed ślubem zamieszkali razem, ale jak się prezez dowiedział, że Ania jest
    w ciąży - to kazał jej się wynosić.
    Dziewczyna ma za mało rozumu, a za dużo godności. Tego samego dnia wyniosła
    się i od niego i z jego firmy. Nie wniosła o ustalenie ojcostwa ani o
    alimenty. Bo mówi, że od kogoś takiego nie chce nic.
    Przygarnąłem ją dosłownie z ulicy w 8 miesiący i już pięć lat mieszka u
    mnie. W zamian za mieszkanie - jest moją gosposią (mieszkanie faktycznie
    błyszczy), zresztą mnie i tak całymi miesiącami nie ma w domu.
    Michałek, syn Ani, jest po dziecięcym porażeniu mózgowym - wymaga opieki
    24/24. Toteż Ania nie może iśćdo pracy. Bez problemu bym ich utrzymał, ale
    ona znowu się unosi honorem że nie może ich utrzymywać obcy człowiek (boli
    mnie ten "obcy") i dorabia po nocach, jak mały już śpi. Ona, taka delikatna
    kruszynka, wykształcona i po nocach szyje kurtki, albo skręca jakieś
    podzespoły.
    Szlak mnie trafia, jak na to patrze. Jak koniecznie musi mieć własne
    pieniądze - to przecież ojciec dziecka może na nie łożyć. Tymbardziej, że
    wiem, kto to i wiem, że powodzi mu się znakomicie.
    Tylko, jak pieniądze wyegzekwować od gościa, bo Ania sprawy nie założy na
    pewno.

    Sorry, ale się rozpisałem:P
    nemo

  • 9. Data: 2003-01-29 12:15:13
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : na pewno? i jakie to daje mu uprawnienia ?

    art. 87 § 1 kpc :)

    : tu mogłeś być tylko pomocnikiem w zredagowaniu pozwu ale czy tak do konca
    : mógłbys reprezentować dziecko?

    art. 87 § 3 kpc

    : zgadza sie ...jednka by nim zostać nalezy pozbawić rodziców władzy

    hurra hurra, zgodność w 30 % :-))))

  • 10. Data: 2003-01-29 12:20:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)