  • 11. Data: 2003-11-16 13:17:02
    Temat: Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > Poprawnie skonfigurowac siec, tak aby danego numeru IP mogla uzywac
    > tylko karta z danym numerem MAC.

    pisalem ze JEST tak skonfigurowane , a co jak zacznie sobie macaders
    pomieniac ?
    to wszystko sa polsrodki , sprawe trzeba zalatwic raz i na zawsze :) - droga
    prawna , mam nadzieje
    piotr

  • 12. Data: 2003-11-16 13:17:15
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Piotr <e...@u...poczta.onet.pl> napisał:
    > ten switch nie jest nasz , userzy sami sobie go postawili ,

    A pozwoliłeś użytkownikom na podłączanie do Twojej sieci prywatnych
    przełączników? Jak chcą sobie robić dodatkowy własny LAN, to niech
    ten przełącznik podłączą do osobnej karty sieciowej. Wtedy problemów
    z IP ani MACem nie będzie (bo ruch będzie szedł przez komputer
    legalnego użytkownika, jeśli sobie postawi Maskaradę).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 13. Data: 2003-11-16 13:21:35
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Piotr <e...@u...poczta.onet.pl> napisał:
    > to wszystko sa polsrodki,

    Zgadza się.

    > sprawe trzeba zalatwic raz i na zawsze :) - droga
    > prawna , mam nadzieje

    Odpowiedzialnym za zakłócenia jest ten legalny użytkownik,
    który pozwolił się koledze podłączyć do swojego przełącznika.
    Daj mu pisemne ostrzeżenie, że jeśli nie odłączy tego nielegalnego,
    to wypowiesz umowę, a jak się nie dostosuje, to wypowiedz
    i zwiń mu kabel. Przy 300 użytkownikach lepiej stracić jednego
    niepokornego niż 50 wkurzonych problemami z dostępem do sieci.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 14. Data: 2003-11-16 13:22:59
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    > z IP ani MACem nie będzie (bo ruch będzie szedł przez komputer
    > legalnego użytkownika, jeśli sobie postawi Maskaradę).

    oczywiscie moge isc do legalnego usera i pogadac , ale jak zrobi 2 sieciowke
    i udostepnienie na niej to znow bedziemy sie ganiac ustalanie ttl ogladanie
    typu polaczen i 1000 innych zeczy - nie mam na to czasu ani ochoty , mam
    goscia praktycznie na widelcu i potrzebuje porady jak to rozwiazec droga
    prawna .
    piotr

  • 15. Data: 2003-11-16 13:28:03
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    > i zwiń mu kabel. Przy 300 użytkownikach lepiej stracić jednego
    > niepokornego niż 50 wkurzonych problemami z dostępem do sieci.

    absolutnie sie z Toba zgadzam , ale ustalenie takiego lewego podlaczenia to
    jest iles tam czasiu i nerwow zmarnowanych - nie ukrywam ze dzialania ktore
    chcialbym podjac maja na celu zniechecenie innych potencjanych pajeczarzy od
    tego typu praktyk.
    piotr

  • 16. Data: 2003-11-16 15:01:02
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    sprawa ma sie tak:

    1. Nie wiem co mówi twój regulamin na temat udostępninia łacza na zewnątrz
    ew do wewnątrz do innych komputerów? Jeśli nie zabraniasz to wątek jest NTG
    i wszystko jest legalnie tylko twoja wina. Ew jeśli masz w regulaminie
    zanaczone że nie można zmieniać IP pociągnij użytkownika do
    odpowiedzialnosci i wyciągnij sakncje finansowe ew odłaczenie od siebie ew
    sprawa cywilna ew prokuratura jeśli złamał prawo.

    2. Jeśli zabraniasz udostępniania na inne PC użytkownikowi wewnątrz i na
    zewnątrz lokalu to upomnienie ew kare nałóż na użytkownika ew odłaczneie od
    sieci ew sąd.

    PS: u mnie jest punkt w regualminie że nie wolno udostępniać sieci poza
    lokal i zmeiniać IP i MAC a kara jaka grozi za to 2000zł i mam spokój a
    żaden user nawet nie próbuje bo drogo by go to kosztowało i nie trzeba 2
    spraw robić ew tylko jedną o zwrot kasy a jak sąd zażadna dowodów do pokaże
    logi ew zeznania poszkodowanych a user zabuli dodatkowo za koszta rozprawy
    ;) Nawet przy tak dużej sieci proponował bym takie rozwiązanie bo jak
    usłyszą że jeden tyle za to zabulił to na pewno nawet nie będą o tym
    mysleć - psyhologia się kłania)

    Ja tak mam i mam spokój.

    3. jeśli jest taki problem to przed tym swetchem u usera postaw switch
    zarządzalny i wpiszesz jakie maki moga przyjsc z danego kableka i po
    problemie. koszt ok 250zł to mmniej niż czas i koszta poniesione w sadzie na
    dochodzneie praw no chyba ze masz taki punkt jak ja ze dostajesz na
    dziendobry 2000zł za wykrycie ;)
    Od ciebie zalezy jakie wyjscie wybierzesz ale dziwie sie jak zbudowałeś sieć
    300 osobowa jak nie potrafisz sobie dac rady z takim prostym przypadkiem.
    (coś mi się wydaje że admin to d..a - bez urazy)

    Pozdrawiam
    Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości to pisz jak znajde czas to pomoge
    tępić takich co im się wydaje że nie da isę ich wykryć i ukarać ;)
    Nusisz jednego do przykładu ukarać i dobrze to rozleklmowac w sieci aby
    wiedzieli czym to grozi.

  • 17. Data: 2003-11-16 15:41:22
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ktore
    > chcialbym podjac maja na celu zniechecenie innych potencjanych pajeczarzy

    Cos krecisz ... Raz piszesz ze goscia masz na widelcu a teraz ze ustalac to
    musisz ...

    IMHO odlaczasz goscia ktory to udostepnia ... podajesz na stronie www ( o
    ile takowa masz ) dlaczego odlaczony zostal taki a taki user (podajesz
    oczywiscie IP a nie nazwisko i imie:D i prawdopodobnie bedzie po klopocie

  • 18. Data: 2003-11-16 15:46:57
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    o ile przy okazji nie złamie ustawy o ochornie danych osobowych podając te
    informacje do uzytku publicznego ;)

  • 19. Data: 2003-11-16 15:50:51
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał
    w wiadomości news:bp866r$khk$1@nemesis.news.tpi.pl

    > o ile przy okazji nie złamie ustawy o ochornie danych osobowych podając
    > te informacje do uzytku publicznego ;)

    IP nie jest daną osobową więc nie podlega tej ustawie.

    P.S. Pozostawiaj *wrotkę* i cytat do którego
    Twoja odpowiedź się odnosi.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Zobaczyłem wolno poruszającego się starszego pana o smutnej twarzy,

  • 20. Data: 2003-11-16 15:57:41
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > IP nie jest daną osobową więc nie podlega tej ustawie.

    Przepraszm nie zauwayłem słowka "nie" w cytacie:
    "[..] podajesz oczywiscie IP a nie nazwisko i imie:D i prawdopodobnie bedzie
    po klopocie."
    Jak tak to się wszystko zgadza. ;)

    Teoretycznie jak by podał same imie i nazwisko to może i by nie złamał
    ustawy o danych osobowych, bo TP S.A. udostępnia wszyskie dane prócz
    dokładnego numeru domu i jakos nie łamie prawa ;)
    Tutaj już fachowcy od ustawy by musieli wkroczyć ;)