  • 1. Data: 2003-11-16 11:02:32
    Temat: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    witam , mam siec interentowa na terenie miasta - ok 300 osob , od jakiegos
    czasu mam nielegalnego uzytkownika , podszywa sie pod rozne osoby (
    przypisuje sobie ich ip) , powodujac ze u nich wystepuje problem z dostepem
    do sieci , co zgodnie z prawem moge zrobic z takim czlowiekiem ?
    piotr

  • 2. Data: 2003-11-16 11:48:23
    Temat: Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bp7lgs$6di$1@atlantis.news.tpi.pl

    > mam siec interentowa na terenie miasta - ok 300 osob ,

    Gratuluję.

    > od jakiegos czasu mam nielegalnego uzytkownika ,

    To go odłącz.

    > podszywa sie pod rozne osoby ( przypisuje sobie ich ip) ,
    > powodujac ze u nich wystepuje problem z dostepem do sieci ,

    To Ty jako administrator sieci przydzielasz IP więc nie
    mów, że u Ciebie robi to kto chce. Bez dostępu do
    serwera jest to *nierealne* , chyba, że to jest sieć
    rybacka.

    > co zgodnie z prawem moge zrobic z takim
    > czlowiekiem ?

    Twoja sieć i Twoja suwerenna decyzja.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 3. Data: 2003-11-16 12:03:21
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

> [...]
    dostepem
    > do sieci , co zgodnie z prawem moge zrobic z takim czlowiekiem ?

    Pomijając to, że powinieneś raczej swoich identyfikować po mac, a nie ip
    (bo to NTG), to sprawa jest chyba analogiczna jak nielegalny pobór energii
    elektrycznej i nadaje się na doniesienie do prokuratury (zakładam, że Twoja
    działalność jest legalna).
    Z tym, że materiały dowodowe pewnie będziesz musiał zdobywać sam, bo na
    pomoc organów ścigana raczej nie będziesz mógł liczyć (o tym dowiesz się w
    prokuraturze).

    pzdr

  • 4. Data: 2003-11-16 12:10:56
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > To Ty jako administrator sieci przydzielasz IP więc nie
    > mów, że u Ciebie robi to kto chce. Bez dostępu do
    > serwera jest to *nierealne* , chyba, że to jest sieć
    > rybacka.
    nie chcialem sie specjalnie rozpisywac , ale juz wyjasniam :
    maskarada zrobiona na ip , ip powiazane z macadresem , gosc jes wpiety do
    switcha ktory stoi u jednego z legalnych uzytkownikow , nie jest problemem
    jego dostep do internetu a jedynie zaklucanie pracy innych userow ( gosc
    namietnie sie podszewa pod inne ip dezorganizujac prace sieci ) .
    tak naprawde martwie sie ze gosc sie w koncu poduczy i stanie sie trudny do
    kontrolowania. teraz moge udowodnic ze jego karta sieciowa zakluca prace
    innych userow , jak zacznie sie bawic w zmiane macadresu sprawa znacznie sie
    skomplikuje.
    pozdrawiam piotr

  • 5. Data: 2003-11-16 12:17:14
    Od: "KK" <k...@i...pl>

    Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > dostepem

    Pomijając to, że powinieneś raczej swoich identyfikować po mac, a nie ip
    przynajmniej na czas kłopotów zrób liste identyfikacji MAC kart sieciowych
    legalnych userów
    i gotowe, minusem jest gdy ktoś wymieni karte bedziesz musiał zmienić wpis
    by mógl kożystać.
    Poszukaj odpowiedniaj grupy to się dowiesz więcej.

  • 6. Data: 2003-11-16 12:18:38
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    sprawe mac adrsu juz wyjasnilem w poscie powyzej , faktycznie mozna to
    porownac do kradziezy pradu , z tym ze oprocz kradziezy nastepuje
    "wylaczenie pradu u sasiada" , material dowodowy to logi z serwera z
    przypisywanych przez niego numerow ip , oraz zeznania uzytkownikow sieci.
    bylem juz na policji , zazyczyli sobie dowodow ze kozystal z inetrnetu przez
    jaki czas ( chodzi o wykazanie realnej straty jaka ponioslem) , niestety nie
    dysponuje takimi dowodami , oprocz poglosek od ludzi ktorzy o tym slyszeli i
    JEGO opowiadan ze " od 5 miesiecy robi admina w jojo i ma gratisowy
    internet" , takie cos niestety bylo mozliwe powiazanie ip do macadresu
    wprowadzilem niedawno - liczylem na uczciwosc ludzi :( .
    pozdrawiam piotr

  • 7. Data: 2003-11-16 12:20:33
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    > gosc jes wpiety do
    > switcha ktory stoi u jednego z legalnych uzytkownikow

    *To na to nie pozwól, odetnij tego co pozwala*

  • 8. Data: 2003-11-16 12:50:27
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bp7ph6$nit$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > maskarada zrobiona na ip , ip powiazane z macadresem , gosc jes wpiety
    > do switcha ktory stoi u jednego z legalnych uzytkownikow , nie jest

    Praktycznie to cała winę za zaistniałą sytuację ponosi
    ten user który umożliwia podpięcie się tego "intruza".
    Wyjściem jest przebudowa sieci i przeniesienie switch'a
    w "bezpieczne" miejsce.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Za odwagę trzeba płacić. Strach jest za darmo.

  • 9. Data: 2003-11-16 13:08:50
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > Praktycznie to cała winę za zaistniałą sytuację ponosi
    > ten user który umożliwia podpięcie się tego "intruza".
    > Wyjściem jest przebudowa sieci i przeniesienie switch'a
    > w "bezpieczne" miejsce.

    ten switch nie jest nasz , userzy sami sobie go postawili , gdyby ten lewy
    user byl wpiety do mojego urzadzenia to bym mu na kabelki 220 v puscil ;) -
    oczywiscie zaruje ( myslalem ze tak jest tzn ze jest wpiety do mojego
    switcha , wzialem policje pojechalismy no i konstarnacja :( ) mialem
    nadzieje ze jakis paragraf typu kto nielegalnie wchodzi w zasoby czyjes
    sieci - lub cos tego rodzaju.
    piotr

  • 10. Data: 2003-11-16 13:12:44
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-16, Piotr <e...@u...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > przypisuje sobie ich ip) , powodujac ze u nich wystepuje problem z dostepem
    > do sieci , co zgodnie z prawem moge zrobic z takim czlowiekiem ?

    Poprawnie skonfigurowac siec, tak aby danego numeru IP mogla uzywac
    tylko karta z danym numerem MAC.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl