  • 31. Data: 2023-05-18 10:50:21
    Temat: Re: nic nie ma
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 18 maja 2023 o 02:55:57 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    nie ma i teraz, co pięknie wyklarowała nam OP Animka.

    > E, nie wiem skąd się to wzięlo ale w Wejsciu Smoka tego nie kojarzę. A,
    > znam, i lubię jak się naparzaja po mordach, bo jestem osobą, dla której
    > kultura, szczególnie filmowa, jest ważna.

    Wzięło się przede wszystkim z mojej pamięci - pisałem że niektóre kwestie mogą być
    nieścisłe - oraz z polskiego tłumaczenia, których było kilka (w czym celował polsat -
    tłumacze fatalni, efekt ratował jedynie "czytał Tomasz Knapik"), no i bywało że z
    babolami.
    Znalazłem polskie tłumaczenie na jutubie w "Wejście Smoka: 100 kultowych filmów",
    scena zaczyna się od 2:01.

    > Lee : Teacher?
    > Shaolin Abbott : I see your talents have gone beyond the mere physical level.
    > Your skills are now at the point of spiritual insight.

    Tu było dobrze.

    > I have several questions. What is the highest technique you hope to achieve?
    > Lee : To have no technique.
    > Shaolin Abbott : Very good. What are your thoughts when facing an opponent?
    > Lee : There is no opponent.

    Tu pomieszałem przeciwnika z pięścią - ale weź pokrój mój mózg i na pewno tą pięść
    tam znajdziesz ;>

    > Shaolin Abbott : And why is that?
    > Lee : Because the word "I" does not exist.

    To tłumacz pomylił chyba "word I" z "world" - ale myślę, że wyszło to na dobre, bo z
    "word I" przekazu nie łapię (echh, tłumaczenie w chińskiej filozofii po angielsku,
    może ty masz jakiś pomysł - czy to nie ty mieszkasz gdzieś na Dalekim Wschodzie, więc
    może nasiąkłeś).

    > Shaolin Abbott : So, continue...
    > Lee : A good fight should be like a small play, but played seriously.
    > A good martial artist does not become tense, but ready. Not thinking,
    > yet not dreaming. Ready for whatever may come. When the opponent
    > expands, I contract. When he contracts, I expand. And when there is an
    > opportunity, I do not hit. It hits all by itself.

    Tego już nie ma w filmiku, ale to może stąd wziąłem tą pięść (że sama uderza)...

  • 32. Data: 2023-05-19 08:43:49
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    P0 ?

    -----