  • 51. Data: 2006-12-17 19:43:49
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <v...@o...pl> napisal(a):

    > Ty zarabiasz na czyiś błędach i dlatego wprowadzasz ludzi w błąd, czy jestes
    > po prostu "inteligentny inaczej"?

    Wiesz, przeczytałem rozporządzenie i nie jestem pewny, czy źle pisze.

    1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać co
    najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i
    nabywcy oraz ich adresy;

    Widzisz tu gdzieś "firma"? Jeśli ktoś ma we wpisie do EDG jako nazwę
    skróconą "ZIUTEX", to wpisanie "ZIUTEX" na fakturze chyba nic mu nie
    zrobi złego.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 52. Data: 2006-12-17 20:01:16
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > <v...@o...pl> napisal(a):

    > Widzisz tu gdzieś "firma"? Jeśli ktoś ma we wpisie do EDG jako nazwę
    > skróconą "ZIUTEX", to wpisanie "ZIUTEX" na fakturze chyba nic mu nie
    > zrobi złego.

    "Chyba" to jest dobre określenie.
    Osoba fizyczna prowadząca zgłoszoną działalnośc gospodarczą ZAWSZE pisze na
    fakturach swoje imię i nazwisko. Podobnie spółki kapitałowe zawsze maja
    napisane SP. Z O.O. lub SA niezależnie od tego jakie sobie skróty wymyślą.

    --
    vertret

  • 53. Data: 2006-12-17 20:15:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <v...@o...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > "Chyba" to jest dobre określenie.
    > Osoba fizyczna prowadząca zgłoszoną działalnośc gospodarczą ZAWSZE pisze na
    > fakturach swoje imię i nazwisko.

    Bo? Właśnie Ci zacytowałem, że niekoniecznie, a Ty jak katarynka
    powtarzasz jedno i to samo :)

    > Podobnie spółki kapitałowe zawsze maja
    > napisane SP. Z O.O. lub SA niezależnie od tego jakie sobie skróty wymyślą.

    Czekaj. To, że spółki dopisują sobie zoo i sa to jest określone w
    Kodeksie Handlowym. Po prostu nazwa spółki musi posiadać albo pełny
    zwrot, albo skrót - zoo/sa. Nie ma innej opcji.

    Firma osoby fizycznej to wiadomo - imię, nazwisko i ew. dopisek.
    Jednak:

    1) urzędy gminy/miasta łykają wpisanie w pole "nazwa skrócona" samego
    dopiska, cokolwiek to ma znaczyć, bo nie jest to pole wg ustawy
    podlegające wpisowi do ewidencji.

    2) rozporządzenie o fakturach mówi o "nazwie lub nazwie skróconej", nie
    o firmie. Gdyby było napisane, że ma być firma, to nie byłoby dyskusji.
    Jednak nie jest. No chyba, że w zwrocie:

    "imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone [...]"

    chodzi o to, że osoby fizyczne piszą imiona i nazwiska, a spółki nazwy
    bądź nazwy skrócone. Jednak wątpię, bo nigdzie w rozporządzeniu nie ma o
    tym wzmianki.

    Tak, ja też piszę całość, bo nie widzę powodu nie pisać. Jednak nabrałem
    wątpliwości, czy to konieczne.

  • 54. Data: 2006-12-17 20:30:26
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > chodzi o to, że osoby fizyczne piszą imiona i nazwiska, a spółki nazwy
    > bądź nazwy skrócone. Jednak wątpię, bo nigdzie w rozporządzeniu nie ma o
    > tym wzmianki.

    Rozumiem, że gdyby działalność gospodarczą mogły prowadzić też psy i w
    ustawie pisałoby, że na fakturze ma być imię i nazwisko lub odcisk łapy, to
    oczekiwałbys rozporządzenia wyjaśniającego, czy możesz odbijać ręke lewą,
    czy prawą?

    --
    vertret

  • 55. Data: 2006-12-17 20:59:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <v...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > oczekiwałbys rozporządzenia wyjaśniającego, czy możesz odbijać ręke lewą,

    No, faktycznie w ustawach można wyczytać, że osoby fizyczne firmują
    się nazwiskiem, a spółki nazwą. Zamęt wprowadzają te "nazwy"
    powszechnie podawane w EDG, no ale faktycznie, skoro w przepisach o
    nich nie ma mowy, to może i słusznie prawisz.