  • 41. Data: 2006-12-07 12:19:09
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 gru o godzinie 12:38, na pl.soc.prawo, m...@g...com
    napisał(a):

    > No dobra, rejestrowałem się dawno, nie pamiętam co się tam wpisuje.

    Dobra - to w takim razie jeszcze jedno:
    - na pewno *aktualizowałeś* "stary" wpis w EDG w rpoku ~2003/2004 - wtedy
    trzeba było uzupełniać wpisy o nr PKD - które wcześniej nie musiały być
    wpisywane.
    Czyli ~ 2,5 roku temu dokonywałeś aktualizacji .... masz widocznie słabą
    pamięć ;)

    > To poprawka: jeżeli przy rejestracji przyjęli ci błedny adres, to oznacza
    > że możesz sie tym błednym adresem posługiwać?.

    Zapewne przed wydaniem decyzji o wpisie, poproszony zostaniesz o
    uzupełnienie/skorygowanie/poprawienie danych które budzą wątpliwość.

    --
    Herbi
    07-12-2006 13:19:06

  • 42. Data: 2006-12-07 12:45:11
    Od: h...@p...onet.pl

    > Osoba przedstawiająca się jako *harooon* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Oznaczeniem osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą jest
    > jej imię i nazwisko, a ponadto może przybrać nazwę fantazyjną. Czyli
    > Jan Kowalski prowadzący działalność pod nazwą/firmą "Jankow".
    > Spróbuj pozwać "Jankow" to się przekonasz ;-)

    To jest oczywiście prawda. W przypadku wpisu do EDG.

    Teraz już wiem dlaczego zaczęli w podstawówkach wprowadzać tzw. "czytanie ze
    zrozumieniem". Z początku wydawał mi się ten termi pojęciem totalnie
    abstrakcyjnym. Bo jak można czytać nie rozumiejąc to co sie czyta - ma ma
    nuśli oczywiście język ojczysty czytającego.
    Teraz wiem że co niektórym sie przyda.

    Autor wątku wyrażnie napisał
    że chodzi o to co jest na pieczątce.

    Jeden z zabierających głos wspomniał że tzw nazwy skrócone dotyczą Firm i
    spółek jednakże ustawa wcale tego nie rozgranicza.

    Wracając do skrótów to NIE MA uregolowania prawnego dot. sposobu tworzenia
    skrótów.
    I coś takiego jak "Elektronika Jan Kowalski" może mieć skrót "Jolka"
    I na pieczątce będzie Jolka
    .

  • 43. Data: 2006-12-07 13:18:21
    Od: m...@g...com

    Herbi wrote:

> [...]
    > wpisywane.
    > Czyli ~ 2,5 roku temu dokonywałeś aktualizacji .... masz widocznie słabą

    Nazwijmy to niezaśmiecaniem sobie pamięci nieistotnymi faktami ;)

    > Zapewne przed wydaniem decyzji o wpisie, poproszony zostaniesz o
    > uzupełnienie/skorygowanie/poprawienie danych które budzą wątpliwość.

    Ale jeżeli nie. Jeżeli zostanie wydana decyzja z adresem np. Sikorskiego
    15/68 zamiast Sikorskiego 68/16 .... to możesz się posługiwać Sikorskiego
    15/68?

    p. m.

  • 44. Data: 2006-12-07 13:56:44
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 gru o godzinie 14:18, na pl.soc.prawo, m...@g...com
    napisał(a):

    > Ale jeżeli nie. Jeżeli zostanie wydana decyzja z adresem np. Sikorskiego
    > 15/68 zamiast Sikorskiego 68/16 .... to możesz się posługiwać Sikorskiego
    > 15/68?

    Oczywiście że nie.
    Musisz wnieść o poprawienie/skorygowanie tego błędu.

    --
    Herbi
    07-12-2006 14:56:43

  • 45. Data: 2006-12-07 14:05:40
    Od: m...@g...com

    Herbi wrote:

    > Oczywiście że nie.
    > Musisz wnieść o poprawienie/skorygowanie tego błędu.

    No właśnie.

    Więc jeżeli nawet uda ci się zarejestrować w EDG pod nieprawidłową nazwą, to
    nie znaczy że tej nazwy możesz używać np. na fakturach.

    p. m.

  • 46. Data: 2006-12-07 21:34:58
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I coś takiego jak "Elektronika Jan Kowalski" może mieć skrót "Jolka"
    > I na pieczątce będzie Jolka

    Na pieczątce może być nawet "Jolka ma wielką dupę", ale w ten sposób nigdy
    nie będzie na tej pieczątce oficjalnej nazwy firmy.
    Jeżeli ktoś chce pieczątke używać do szybkiego "wypisywania" swoich danych
    firmowych to ma tylko jedną możliwość.

    --
    vertret

  • 47. Data: 2006-12-08 05:45:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    vertret napisał(a):

    > Jeżeli ktoś chce pieczątke używać do szybkiego "wypisywania" swoich danych
    > firmowych to ma tylko jedną możliwość.

    Pieczątka nie jest jakimś magiczno-prawnym bytem tylko niczym innym jak
    tylko urządzeniem do szybkiego pisania ;)

    j.

  • 48. Data: 2006-12-17 18:35:11
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    > Bo podała dopisek ;-) Dopisek być może, jako dodatek do firmy.

    Dopisek.. :) , glupie okreslenie, ale OK, niech bedzie.
    Faktem jest ze w Zaswiadczenie DG stanowi :

    "1. Przedsiebiorca
    a) imie i nazwisko (np. Jan Kowalski)
    b) nazwa (np. Sklep Ania)"

    Na fakturach i pieczatkach wystarczy nazwa, adres i NIP - bez imienia i
    nazwiska.

    pozdr
    Mac

  • 49. Data: 2006-12-17 18:36:06
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    > Spróbuj pozwać "Jankow" to się przekonasz ;-)

  • 50. Data: 2006-12-17 19:38:07
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "McGyver" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na fakturach i pieczatkach wystarczy nazwa, adres i NIP - bez imienia i
    > nazwiska.

    Ty zarabiasz na czyiś błędach i dlatego wprowadzasz ludzi w błąd, czy jestes
    po prostu "inteligentny inaczej"?

    --
    vertret