  • 1. Data: 2006-12-05 18:14:21
    Temat: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl>

    Witam serdecznie
    czy w nawie firmy powinno istniec imię i nazwisko osoby fiz. prowadzącej
    działalnosc? chodzi mi o faktury i pieczątke firmowa.
    Czyli np
    sklep spozywczy "Anna" Katarzyna Kowalska?
    Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?

    Gdzie moge o tym poczytac?

    Z góry dziekuje i pozdrawiam
    Zullka

  • 2. Data: 2006-12-05 18:35:44
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?

    Nie, ma byc dokładna nazwa firmy, taka jaką zarejestrowałes.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-12-05 18:44:11
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Zulka" <i...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?

    Jeżeli w dowodzie osobistym jest imię "sklep" a nazwisko "spozywczy Anna" to
    możesz tak pisać bez problemu.

    --
    vertret

  • 4. Data: 2006-12-05 19:21:35
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Zulka napisał(a):
> [...]
    > Czyli np
    > sklep spozywczy "Anna" Katarzyna Kowalska?
    > Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?

    Firmą jest Twoje imię i nazwisko.
    Art.43 ze zn.1 do art.43 ze zn.10 kodeksu cywilnego.

  • 5. Data: 2006-12-05 21:36:32
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" napisał>
    > Nie, ma byc dokładna nazwa firmy, taka jaką zarejestrowałes.

    Nie ma czegoś takiego jak nazwa firmy.

    --
    PAVEL

  • 6. Data: 2006-12-05 22:51:21
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    > Firmą jest Twoje imię i nazwisko.
    > Art.43 ze zn.1 do art.43 ze zn.10 kodeksu cywilnego.

    >Nie ma czegoś takiego jak nazwa firmy.

    etc..

    Przeciez ona nie to pyta, sory ale az mi sie ulewa od waszych wypocin.

    Istnieje cos takiego jak "nazwa skrócona". Jezeli widnieje w rejestrze np.
    "sklep Anna" to mozna się nia dowolnie poslugiwac bez podawania imienia i
    nazwiska, podmiot i tak zawsze jest identyfikowany po NIPie.

    A Ty Zulka,
    z takimi pytaniami to dzwon do Urzedu Skarbowego, dostaniesz odpowiedz w
    ciagu minuty - opierajac sie o to co tu wypisuja mozesz narobic sobie
    klopotow

    pozdr
    Mac

  • 7. Data: 2006-12-05 22:52:46
    Od: m...@g...com

    PAVEL wrote:

    > Użytkownik "KrzysiekPP" napisał>
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak nazwa firmy.

    Wg. definicji kodeksowej, to rzeczywiście nie ma. Ale jeżeli uznać definicję
    słownikową, potocznie używaną, wtedy firma == przedsiębiorstwo i wtedy
    nazwa firmy ma sens.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-12-05 22:55:27
    Od: m...@g...com

    McGyver wrote:

> [...]
    > z takimi pytaniami to dzwon do Urzedu Skarbowego, dostaniesz odpowiedz w
    > ciagu minuty - opierajac sie o to co tu wypisuja mozesz narobic sobie

    Zwłaszcza jeżeli posłucha takich rad jakich ty udzielasz.

    Nie jest ważne co jest w rejestrze, na fakturze musi być pełne oznaczenie
    przedsiębiorcy. A nazwa skrócona bez nazwiska przedsiębiorcy (lub nazwisk
    wspólników przy s.c. lub s.j.) takim oznaczeniem nie jest.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-12-06 08:43:00
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

> [...]
    > przedsiębiorcy. A nazwa skrócona bez nazwiska przedsiębiorcy (lub nazwisk
    > wspólników przy s.c. lub s.j.) takim oznaczeniem nie jest.

    GOWNO, GOWNO, GOWNO prawda - nie, to po diabla sie wynurzasz ?!!!!

    Zreszta Kontroler US moze nie uznac faktury tylko jak jest blednie wpisany
    NIP.

    Tak jak powiedzilem, niech dzwoni do US bo rzadko gdzie mozna znalezc taka
    ilosc bzdur jak tutaj.

  • 10. Data: 2006-12-06 08:50:25
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    McGyver <s...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Zreszta Kontroler US moze nie uznac faktury tylko jak jest blednie
    > wpisany NIP.

    Tylko wtedy? Ciekawe?

    Bzdury piszesz i tyle, a poza tym to dlaczego akurat kontroler US miałby być
    wyrocznią co do prawidłowosci stosowanej "nazwy firmy"?
    Że sie leniwemu kontrolerowi mize nie chciec nnych rzeczy czepiać, to nie
    dowód, że ma rację

    Na pytanie Zulki odpowiedź właściwa juz padła: przedsiebiorca będacy osobą
    fizyczną oznacza swoją działalność ZAWSZE imieniem i nazwiskiem. Może ( jak
    ma taki kaprys) dodać jakąs nazwę fantazyjną. Może dodać, ale właśnie dodać.
    Czy uzywa tego dodatku, czy nie - jego sprawa, zawsze musi używać imienia i
    nazwiska

    > Tak jak powiedzilem, niech dzwoni do US bo rzadko gdzie mozna znalezc
    > taka ilosc bzdur jak tutaj.
    jw. : Dlaczego niby US to miałby być wyrocznią? Są inne postępowania, w
    których ktoś może zarzucić brak prawidłowego wskazania firmy. Pomyśl trochę
    nad obowiązkiem oznaczania siedziby, procedurą reklamacyjną, ochroną
    konsumentów, że o ewentualnych postępowaniach zamówieniowych, nie wspomnę.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide