  • 21. Data: 2006-12-06 14:00:14
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: m...@g...com

    PAVEL wrote:

    > Użytkownik napisał
    >
    > Ale my nie rozmawiamy o polonistyce. Prawnie nie ma to żadnego sensu, a
    > chyba o to pytającemu chodziło.

    Nie zgodzę się. Pytający określił swoje wątpliwości posługując się
    normalnym, potocznym językiem. To że akurat w KC słowo "firma" ma inne
    znaczenie, nie czyni wyrażenia "nazwa firmy" czymś nieistniejącym.

    p. m.

  • 22. Data: 2006-12-06 14:25:55
    Od: "harooon" <h...@p...onet.pl>

    > czy w nawie firmy powinno istniec imię i nazwisko osoby fiz. prowadzącej
    > działalnosc? chodzi mi o faktury i pieczątke firmowa.
    Nie.
    Rozporządzenie MF z 27 kwietnia 2004 r. wymienia elementy, które powinny
    znaleźć się na fakturze:
    -imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy;
    -ich adresy;
    -numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy (z pewnymi
    zastrzeżeniami uwzględniającymi specyfikę niektórych transakcji);
    -dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży;
    -datę wystawienia;
    -numer kolejny faktury oznaczonej jako >>FAKTURA VAT<<;

    > sklep spozywczy "Anna" Katarzyna Kowalska?
    > Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?
    Można.
    Ale dla świętego spokoju "wymuś cyrograf" od Pani Czesi z okienka w skarbówce.
    Bo ona wie lepiej.... koniec ktopka... bez gadania... po numerek... .
    Bo jak dojdzie "do konfliktu" - który i tak wygrasz - to stracisz sporo czasu.
    Lepiej zabezpieczyć się przed urzeędniczymi tępomatami.

    Ciekawie to dopiero jest z nazwami skróconymi.
    Jak się okazuje nazwa skrócona wcale nie musi być skrótem pozbawionym
    członu zawierającego Imię i Nazwisko.

    To dopiero daje pole do popisu - nie?
    .

  • 23. Data: 2006-12-06 14:25:59
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik napisał
    > Nie zgodzę się. Pytający określił swoje wątpliwości posługując się
    > normalnym, potocznym językiem. To że akurat w KC słowo "firma" ma inne
    > znaczenie, nie czyni wyrażenia "nazwa firmy" czymś nieistniejącym.

    W świetle dyskusji o prawie, dla mnie czyni.

    --
    PAVEL

  • 24. Data: 2006-12-06 15:25:00
    Od: m...@g...com

    PAVEL wrote:

    > Użytkownik napisał
    >
    > W świetle dyskusji o prawie, dla mnie czyni.

    Prawo nie jest bytem abstrakcyjnym oderwanym od rzeczywistości.

    p. m.

  • 25. Data: 2006-12-06 21:49:31
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "harooon" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Rozporządzenie MF z 27 kwietnia 2004 r. wymienia elementy, które powinny
    > znaleźć się na fakturze:
    > -imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy;

    Dla osoby fizycznej nazwą "firmy" jest ZAWSZE imię i nazwisko i nijak się
    nie da tego skrócić.
    Wspomniane w przepisie "nazwy skrócone" dotyczą spółek, które sobie taką
    "nazwę skróconą" zapisały w umowie spółki.

    --
    vertret

  • 26. Data: 2006-12-06 21:52:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *harooon* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie.
    > Rozporządzenie MF z 27 kwietnia 2004 r. wymienia elementy, które powinny
    > znaleźć się na fakturze:
    > -imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy;

    Oznaczeniem osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą jest
    jej imię i nazwisko, a ponadto może przybrać nazwę fantazyjną. Czyli
    Jan Kowalski prowadzący działalność pod nazwą/firmą "Jankow".
    Spróbuj pozwać "Jankow" to się przekonasz ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2006-12-06 22:05:00
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    vertret napisał(a):
> [...]
    > Wspomniane w przepisie "nazwy skrócone" dotyczą spółek, które sobie taką
    > "nazwę skróconą" zapisały w umowie spółki.

    Tutaj sie delikatnie mylisz, osoba fizyczna prowadzaca DG jest wpisana w
    rejestrze pod pełną nazwa, a dodatkowo ma określoną nazwę skróconą.
    Prosze sprawdzić pierwszy lepszy wypis z DG.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 28. Data: 2006-12-06 22:06:23
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik napisał
    > Prawo nie jest bytem abstrakcyjnym oderwanym od rzeczywistości.

    Tak jak wszystko inne, tylko że to nie ma żadnego związku z tematem.

    --
    PAVEL

  • 29. Data: 2006-12-06 22:17:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Tutaj sie delikatnie mylisz, osoba fizyczna prowadzaca DG jest wpisana w
    > rejestrze pod pełną nazwa, a dodatkowo ma określoną nazwę skróconą.
    > Prosze sprawdzić pierwszy lepszy wypis z DG.

    Bo podała dopisek ;-) Dopisek być może, jako dodatek do firmy.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 30. Data: 2006-12-06 22:32:05
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    > Bo co mu zrobisz?
    - wykorzystam ten fakt zeby wogole nic nie mogl mi zrobic, nawet jezeli w
    ajkis punktach protokolu mial racje - ale to temat na innego posta

    Mac