  • 11. Data: 2006-12-06 09:09:41
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > Nie jest ważne co jest w rejestrze, na fakturze musi być pełne oznaczenie
    > przedsiębiorcy. A nazwa skrócona bez nazwiska przedsiębiorcy (lub nazwisk
    > wspólników przy s.c. lub s.j.) takim oznaczeniem nie jest.

    A jesli w wypisie z rejestru w polu pelna nazwa i nazwa skrocona jest
    tylko sama nazwa bez imienia i nazwiska??? Prawdopodobnie walneli sie
    przy rejestracji (ale zeby to juz trzeci raz i to w calkiem roznych
    miastach?) ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2006-12-06 09:37:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    McGyver napisał(a):

    > Zreszta Kontroler US moze nie uznac faktury tylko jak jest blednie wpisany
    > NIP.

    Bo co mu zrobisz?

    j.

  • 13. Data: 2006-12-06 09:39:43
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    > Na pytanie Zulki odpowiedź właściwa juz padła: przedsiebiorca będacy osobą
    > fizyczną oznacza swoją działalność ZAWSZE imieniem i nazwiskiem. Może (
    jak
    > ma taki kaprys) dodać jakąs nazwę fantazyjną. Może dodać, ale właśnie
    dodać.
    > Czy uzywa tego dodatku, czy nie - jego sprawa, zawsze musi używać imienia
    > nazwiska

    jak wspomnialem - Gowno prawda,
    jej chodzi o to czy kupujac dlugopis na fakturze musi dyktowac cala nazwe -
    NIE MUSI

    i wypisujac fakture tez NIE MUSI wpisywac danych osobistych wlascicieli
    wystarczy nazwa skrocona, adres i NIP

  • 14. Data: 2006-12-06 09:41:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    McGyver napisał(a):

    > jak wspomnialem - Gowno prawda,
    > jej chodzi o to czy kupujac dlugopis na fakturze musi dyktowac cala nazwe -
    > NIE MUSI

    Możesz mieć rację bo w odpowiednim rozporządzeniu o tym co powinna
    zawierać faktura VAT pisze jakoś tak:
    "imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy" - ale sugeruję sprawdzić bo cytat z pamięci.

    btw. być może u Ciebie w domu rzucanie odchodami jest na porządku
    dziennym ale publicznie IMHO nie wypada tak robić.

    j.

  • 15. Data: 2006-12-06 09:58:00
    Od: m...@g...com

    Przemyslaw Osmanski wrote:

> [...]
    > tylko sama nazwa bez imienia i nazwiska??? Prawdopodobnie walneli sie
    > przy rejestracji (ale zeby to juz trzeci raz i to w calkiem roznych

    To znaczy że się walnęli przy rejestracji. Ale jeżeli przy rejestracji
    wpisali ci błędny NIP, to nie znaczy że możesz się nim posługiwać.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-12-06 10:18:36
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > To znaczy że się walnęli przy rejestracji. Ale jeżeli przy rejestracji
    > wpisali ci błędny NIP, to nie znaczy że możesz się nim posługiwać.

    Trzy razy? W roznych miastach (i to wcale nie 'zadupiach')?

    Co prawda tez tak mysle, ale to juz nie moj problem.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 17. Data: 2006-12-06 10:23:58
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    McGyver <s...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > jak wspomnialem - Gowno prawda,

    Jak to mawiał Szwejk - rzucanie gównami nie załatwia wszystkiego.

    > jej chodzi o to czy kupujac dlugopis na fakturze musi dyktowac cala
    > nazwe - NIE MUSI

    Przeczytaj jeszcze raz pierwszego posta. Czy tylko o fakturach była tam
    mowa?
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 18. Data: 2006-12-06 12:47:38
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik napisał
    > Wg. definicji kodeksowej, to rzeczywiście nie ma. Ale jeżeli uznać
    > definicję
    > słownikową, potocznie używaną, wtedy firma == przedsiębiorstwo i wtedy
    > nazwa firmy ma sens.

    Ale my nie rozmawiamy o polonistyce. Prawnie nie ma to żadnego sensu, a
    chyba o to pytającemu chodziło.

    --
    PAVEL

  • 19. Data: 2006-12-06 13:43:30
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 gru o godzinie 10:58, na pl.soc.prawo, m...@g...com
    napisał(a):

    > Ale jeżeli przy rejestracji wpisali ci błędny NIP, to nie znaczy że możesz się nim
    posługiwać.

    Hmmmm .... masz komptenecje do podważania *decyzji* sygnowanej przez
    Naczelnika Urzędu Skarbowego??
    Skoro otrzymałeś *dany NIP* i jest on błędny (jak to stwierdziłeś??).
    Poczytaj nt. weryfikacji i metodologii numerów NIP, REGON, PESEL ....

    Ale sam fakt że nie możesz używać jest ... hmmm... taka masz decyzję w ręku
    i zamawiasz towar od którego zależy Twoje "być albo nie być" na rynku - co
    robisz? :DDDDDD

    --
    Herbi
    06-12-2006 14:43:28

  • 20. Data: 2006-12-06 13:52:37
    Od: m...@g...com

    Herbi wrote:

    > Hmmmm .... masz komptenecje do podważania *decyzji* sygnowanej przez
    > Naczelnika Urzędu Skarbowego??

    Zakładałem że chodzi o rejestrację w EDG, którą to prowadzi
    burmistrz/prezydent/wójt miasta/gminy.

    > Skoro otrzymałeś *dany NIP* i jest on błędny (jak to stwierdziłeś??).
    > Poczytaj nt. weryfikacji i metodologii numerów NIP, REGON, PESEL ....

    Ale ja mówię o sytuacji gdzie w EDG jest inny nip niż jest w
    rzeczywistości. Nie o tym że dostajesz od US inny nip niż masz, bo jedynym
    źródłem NIPu jest właśnie US - i w takiej sytuacji rzeczywiście nie można
    mówić o błędnym NIPie.

    p. m.