  • 21. Data: 2008-04-05 08:58:12
    Temat: Re: myjnia - ceny netto??
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ft7d83$lqd$1@news.onet.pl...

    > Przestepstwo skarbowe a "mozliwosci nieplacenia podatkow", czy tez raczej
    > zgodne z prawem odliczenia a co za tym idzie umniejszenia wymiaru podatki
    > to 2 rozne sprawy.

    Zgadzam sie w 100%, nie zgadzam sie ze stwierdzeniem: "krętactwa
    pseudobyznesmenków kombinujących jak
    tu podatku uniknąć" Slowo kretactwa mozna roznie rozumiec.

  • 22. Data: 2008-04-05 08:59:09
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    > Zeby jasnosc byla: cale zycie prowadze wlasna DG.

    Gratuluje :)

  • 23. Data: 2008-04-05 12:42:30
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik Daniel napisał:

    > Policz jaki % swoich dochodow oddaje panstwu osoba pracujaca na etacie,
    > a jaki % osoba posiadajaca spolke z o.o.

    Zabrzmiało trochę jak użalanie się na sobą i usprawiedliwienie, że
    jednak możesz na czarno przekręty robić

  • 24. Data: 2008-04-05 13:39:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft78r4$b5c$1@news.onet.pl Daniel <d...@o...eu>
    pisze:

    > Przyklad mojego znajomego, zatrudnia kilka osob z niskim wyksztalceniem,
    > wrecz bez niego, placi 3000 brutto, wymaga uczciwej pracy przez 8 godzin,
    > jak sie pracownicy dowiedzieli ze kupil nowe auto (odliczenie vat i
    > amortyzacja) to juz wystapili o podwyzki. Bo skoro stac go na nowy
    > samochod to i stac na podwyzki. To jest postawa roszczeniowa.
    Eeee, tam. Wystąpili o podwyżki (czyli spróbowali podnieść cenę swej pracy),
    bo uznali, że ich praca jest więcej warta lub inflacja spowodowała, że mniej
    realnie zarabiają za tę sama pracę.
    Jak sprzedawca jajec na targowisku cenę podniesie to ma wobec klientów
    postawę roszczeniową?

    Bo jest oszustem.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2008-04-05 14:05:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Daniel wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Napisz mi jaka firma w tym kraju dziala w 100% legalnie, nie szukajac
    > oszczednosci w zusie (umowa-zlecenie lub przymus przejscia na DG),
    > oszczednosciach w vacie (odliczenia)

    Nie wkładaj odliczenia VATu i ukrywania dochodów do jednego worka.
    Odliczanie VATu, jeżeli jest związane z DG jest zarówno legalne jak i
    uczciwe (po to ten podatek jest żeby odliczać koszty).

    A twój kolega, jak wynika z opisu, *nie nalicza* VATu. Czyli musi ukrywać
    dochód albo klasyfikować usługę jako coś na co jest zerowa/niższa stawka.

    > oraz w podatku dochodowym (transfer zyskow do innych mniej dochodowych
    > firemek).
    > Niestety ale bez takich numerow to moga istniec jedynie molochy jak orlen
    > czy TP sa, a myslisz, ze oni tutaj nie wywijaja numerow?
    > Wiec prosze nie pisz mi tutak nic o legalnosci, bo bedac w 100% legalnym
    > firma dlugo nie wytrzyma.

    Znam kilka 100% legalnych firm, w tym własną.

    p. m.

  • 26. Data: 2008-04-05 18:58:05
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    Użytkownik "dante" <d...@p...onet> napisał w wiadomości

    > Zabrzmiało trochę jak użalanie się na sobą i usprawiedliwienie, że jednak
    > możesz na czarno przekręty robić

    Mam zwykla DG nie z o.o.