  • 11. Data: 2008-04-04 20:30:04
    Temat: Re: myjnia - ceny netto??
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft61oe$k3o$1@news.onet.pl Daniel <d...@o...eu>
    pisze:

    > Po takich odzywkach jak Twoje, widze dlaczego jedni maja wlasny interes i
    > zarabiaja, a dlaczego inni pracuja na etacie i cale zycie marudza, ze im
    > malo...
    Uważasz, chłopcze, że jak ktoś robi na etacie to jest jakiś gorszy od tego
    co ma swoją firemkę?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-04-04 20:59:32
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    > Szkoda tylko że VATu nie płaci. Skoro VATu nie, to pewnie i dochodowego.
    > to nie jest na czarno?

    Jak ma nie placic dochodowego, to wynika z PITa, jesli ma naliczone to musi
    zaplacic.
    Sa miesiace ze ja place dochodowy a VAT nie, to robie na czarno?
    Policz jaki % swoich dochodow oddaje panstwu osoba pracujaca na etacie, a
    jaki % osoba posiadajaca spolke z o.o.

  • 13. Data: 2008-04-04 21:02:20
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    >W wiadomości news:ft61oe$k3o$1@news.onet.pl Daniel <d...@o...eu>

    > Uważasz, chłopcze, że jak ktoś robi na etacie to jest jakiś gorszy od tego
    > co ma swoją firemkę?

    Tego nie napisalem, denerwuje mnie jedynie postawa roszczeniowa osoby
    pracujacej na etat, zarabiajacej np 1500zł w stosunku do kogos kto ma wlasna
    firme, a zeby nie placic VATu kupuje np Nissana Navare. (przyklad)

  • 14. Data: 2008-04-04 21:10:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Daniel wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    [..]

    > Jak ma nie placic dochodowego, to wynika z PITa, jesli ma naliczone to
    > musi zaplacic.

    No to w takim układzie nie ma zgodnej z prawem możliwości że "jak ktoś chce
    fakturę to dopłaca VAT".

    > Sa miesiace ze ja place dochodowy a VAT nie, to robie na czarno?

    Dobra, źle mi się wyraziło. Miałem na myśli naliczanie VATu (co często
    przekłada się na jego płacenie, bo po co innego by twój znajomy kombinował
    z ukrywaniem dochodów?)

    > Policz jaki % swoich dochodow oddaje panstwu osoba pracujaca na etacie, a
    > jaki % osoba posiadajaca spolke z o.o.

    A jaki to ma związek z twoim znajomym który wygląda na to że oszukuje na
    podatkach i stanowi nieuczciwą konkurencję dla tych którzy działają
    legalnie?

    p. m.

  • 15. Data: 2008-04-04 21:14:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft6510$v2k$1@news.onet.pl Daniel <d...@o...eu>
    pisze:

    > Tego nie napisalem,
    Nie napisałem, że napisałeś.
    Zapytałem tylko.

    > denerwuje mnie jedynie postawa roszczeniowa osoby pracujacej na etat,
    > zarabiajacej np 1500zł w stosunku do kogos kto ma
    > wlasna firme, a zeby nie placic VATu kupuje np Nissana Navare.
    Postawa roszczeniowa? A na czym ona miałaby w tym przypadku polegać?
    BTW - czy denerwują cię także krętactwa pseudobyznesmenków kombinujących jak
    tu podatku uniknąć?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-04-05 07:09:21
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    > A jaki to ma związek z twoim znajomym który wygląda na to że oszukuje na
    > podatkach i stanowi nieuczciwą konkurencję dla tych którzy działają
    > legalnie?

    Napisz mi jaka firma w tym kraju dziala w 100% legalnie, nie szukajac
    oszczednosci w zusie (umowa-zlecenie lub przymus przejscia na DG),
    oszczednosciach w vacie (odliczenia) oraz w podatku dochodowym (transfer
    zyskow do innych mniej dochodowych firemek).
    Niestety ale bez takich numerow to moga istniec jedynie molochy jak orlen
    czy TP sa, a myslisz, ze oni tutaj nie wywijaja numerow?
    Wiec prosze nie pisz mi tutak nic o legalnosci, bo bedac w 100% legalnym
    firma dlugo nie wytrzyma.

  • 17. Data: 2008-04-05 07:13:36
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    >W wiadomości news:ft6510$v2k$1@news.onet.pl Daniel <d...@o...eu>
    > pisze:

    > Postawa roszczeniowa? A na czym ona miałaby w tym przypadku polegać?

    Przyklad mojego znajomego, zatrudnia kilka osob z niskim wyksztalceniem,
    wrecz bez niego, placi 3000 brutto, wymaga uczciwej pracy przez 8 godzin,
    jak sie pracownicy dowiedzieli ze kupil nowe auto (odliczenie vat i
    amortyzacja) to juz wystapili o podwyzki. Bo skoro stac go na nowy samochod
    to i stac na podwyzki. To jest postawa roszczeniowa.

    > BTW - czy denerwują cię także krętactwa pseudobyznesmenków kombinujących
    > jak tu podatku uniknąć?

    Dlaczego uwazasz ze jesli ktos posiada swoja firme i szuka mozliwosci
    nieplacenia podatkow to jest pseudobeznesmenem?

  • 18. Data: 2008-04-05 08:28:51
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Daniel pisze:

> [...]
    >
    > Dlaczego uwazasz ze jesli ktos posiada swoja firme i szuka mozliwosci
    > nieplacenia podatkow to jest pseudobeznesmenem?

    Przestepstwo skarbowe a "mozliwosci nieplacenia podatkow", czy tez
    raczej zgodne z prawem odliczenia a co za tym idzie umniejszenia wymiaru
    podatki to 2 rozne sprawy.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 19. Data: 2008-04-05 08:49:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MarcinJM pisze:
    > Przestepstwo skarbowe a "mozliwosci nieplacenia podatkow", czy tez
    > raczej zgodne z prawem odliczenia a co za tym idzie umniejszenia wymiaru
    > podatki to 2 rozne sprawy.

    Zeby jasnosc byla: cale zycie prowadze wlasna DG.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 20. Data: 2008-04-05 08:53:29
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > ma wlasna firme, a zeby nie placic VATu kupuje np Nissana Navare.
    > (przyklad)

    No to jest głupi. VAT przecież zapłacił mu klient. Tak? Więc jaki sens wydać
    100 zł netto żeby nie zapłacić 22 zł które i tak nie są jego? Ja zawsze wolę
    zapłacić te 22 zł, do tego podatek dochodowy i zostaje mi 80 zł w kieszeni.
    Może dzięki temu nie mam 10 wypaśnych samochodów ale za to mam kapitał,
    płacę za wszystko gotówką, mam duże rabaty, nie mam długów, zwiększam
    rentowność i nie muszę oszukiwać.

> [...]
    > czy TP sa, a myslisz, ze oni tutaj nie wywijaja numerow?
    > Wiec prosze nie pisz mi tutak nic o legalnosci, bo bedac w 100% legalnym

    No więc moja firma zatrudnia 10 osób, istnieje prawie 10 lat i nie robi nic
    z rzeczy które wymieniłeś. Ale jeżeli ktoś poświęca za dużo czasu na
    kombinowanie jak nie zapłacić VATu to widać nie zostaje mu wystarczająco
    dużo czasu na pracę - więc zarabia mało i musi oszukiwać.

    --
    Piotr